Gå til innhold

Kupton/ISW/andre. Stor sannsynlighet for å dø?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 timer siden, kupton skrev:

Nå har vi vel kommet langt utenfor temaet i denne tråden.

Det er sant, det er jo noe som kjennetegner DOL. Men jeg pleier egentlig å være mer forsiktig med avsporinger på tråder i psykiatriforum.

Gjest Gargamel
På 2.3.2020 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Jeg er fysisk frisk og det er familien min også, men jeg er veldig-veldig redd nå for corona viruset. Det er kommet til vår lille by. Kommer jeg og familien mest sannsynlig til å dø hvis vi blir smittet?

Hilsen redd.

Anonymkode: 24527...ed7

Nei. Det er ingen som vet nøyaktig hvor farlig viruset er, men det er helt sikkert at de aller fleste overlever. Selv for 80-åringer er det overveiende sannsynlig av man vil overleve hvis man blir smittet. Ikke ett eneste barn under 10 år har dødd.

Det blir gjort en del tiltak som virker drastiske. Selv om en veldig liten andel blir alvorlig syke kan det blir et stort antall for helsevesenet å håndtere. Det er fortsatt mulig at epidemien dør ut uten å spre seg. Sånne ting oppfører seg litt mystisk.

På 2.3.2020 den 20.31, Drømmeautomat skrev:

Det er veldig avhengig av alder og underliggende sykdom. Se en oversikt her: https://www.statista.com/chart/20860/coronavirus-fatality-rate-by-age/

Hvis du er frisk og under 40 og frisk er sjansen altså 0,2%. Og da må du jo først bli smitta. Anslag for hvor mange som vil bli smitta er 40-70%. La os si det er 50% sjanse for å bli smitta, i så fall er en frisk person under 40 ha 0,5 * 0,0002 = 0,0001% sjanse for å dø. Altså odds 1:10 000 

Her har du gjort en kommafeil. Sjansen er 1:1000, eller 0.1% hvis man bruker dine tall.

AnonymBruker

Det er som når man sitter på et fly. Så lenge flyvertinnene går rolig rundt å serverer kaffe er det lite sannsynlig at vi er i ferd med å styrte. Men de har likevel vist oss sikkerhetsrutinene i tilfelle noe skulle skje. Så da tenker jeg at så lenge omgivelsene ber oss ta til oss sikkerhetsrutiner men samtidig oppfører seg rolig er det et godt tegn. 

Anonymkode: 4103d...eae

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er som når man sitter på et fly. Så lenge flyvertinnene går rolig rundt å serverer kaffe er det lite sannsynlig at vi er i ferd med å styrte. Men de har likevel vist oss sikkerhetsrutinene i tilfelle noe skulle skje. Så da tenker jeg at så lenge omgivelsene ber oss ta til oss sikkerhetsrutiner men samtidig oppfører seg rolig er det et godt tegn. 

Det er som min flyredde onkel sa: 

"Rolige flyvertinner er flyvertinner som har innfunnet seg med at de skal dø."

AnonymBruker
44 minutter siden, Janus30 skrev:

Det er som min flyredde onkel sa: 

"Rolige flyvertinner er flyvertinner som har innfunnet seg med at de skal dø."

Og jeg som trodde at jeg for en gang skyld hadde sagt noe fornuftig. Ja, ja. Vi får vel bare være redd da, enten folk er rolig eller det er krisestemning. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...