Gå til innhold

Orfiril og vektoppgang

Anbefalte innlegg

Hvordan er deres erfaring med orfiril og vektoppgang? Ser at økt appetitt/vektoppgang og nedsatt appetitt/vektnedgang begge deler er oppført under vanlige bivirkninger. 

Jeg står nå på 1000 mg x 2 og håper jeg slipper å gå opp i vekt. Veier 61-62 og nå, men kunne fint gått ned 2-3 kg. 

Jeg forstod det slik at jeg bare skal gå på orfiril i 3 måneder i første omgang. Så teste om det går fint å kun gå på Lamictal. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453591-orfiril-og-vektoppgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg gikk noe opp i vekt på Orfiril (ca. 15 kg). Vektoppgangen sluttet ved seponering. Stod på 900 mg x 2 + Lamictal på den tiden, så altså noenlunde samme medikasjon. Brukte i tillegg Rivotril. Mot epilepsi som du sikkert vet :)

Disse anfallene har svidd hukommelsen litt. Jeg husker ikke at jeg skrev dette innlegget. 😛

Å gå opp masse i vekt er bare helt uaktuelt. Da slutter jeg heller altså. Men foreløpig har jeg hatt nedsatt matlyst etter jeg begynte på medisinen. Så kanskje jeg er heldig. 

1 time siden, Glitter skrev:

Disse anfallene har svidd hukommelsen litt. Jeg husker ikke at jeg skrev dette innlegget. 😛

Å gå opp masse i vekt er bare helt uaktuelt. Da slutter jeg heller altså. Men foreløpig har jeg hatt nedsatt matlyst etter jeg begynte på medisinen. Så kanskje jeg er heldig. 

Ja, du bør se det an litt. Selv om jeg fikk den bivirkningen, må ikke du nødvendigvis få den. Dårlig sammenligning kanskje, men mange opplever vektoppgang på Zyprexa, men jeg opplevde ingen da jeg gikk på 20 mg i døgnet. Opplevde heller ingen vektoppgang på 1200 mg Seroquel i døgnet. Jeg vet ikke hvor vanlig vektoppgang er på Orfiril - eller hvor vanlig det er å ikke få det. Jeg leste i en tråd at du gikk på 100 mg x 2 mens her står det at du står på 1.000 mg x 2 i døgnet. Om det er 100 mg eller 1000 mg kan nok også ha noe å si, men vil tro det er 1000 mg da det er vanlig dose for epilepsi.

2 timer siden, Glitter skrev:

Jeg gikk opp godt over 40 kg da jeg begynte med medisiner, så jeg skjønner at du er redd for å gå opp. Håper du er en av de som ikke går opp.

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Ja, du bør se det an litt. Selv om jeg fikk den bivirkningen, må ikke du nødvendigvis få den. Dårlig sammenligning kanskje, men mange opplever vektoppgang på Zyprexa, men jeg opplevde ingen da jeg gikk på 20 mg i døgnet. Opplevde heller ingen vektoppgang på 1200 mg Seroquel i døgnet. Jeg vet ikke hvor vanlig vektoppgang er på Orfiril - eller hvor vanlig det er å ikke få det. Jeg leste i en tråd at du gikk på 100 mg x 2 mens her står det at du står på 1.000 mg x 2 i døgnet. Om det er 100 mg eller 1000 mg kan nok også ha noe å si, men vil tro det er 1000 mg da det er vanlig dose for epilepsi.

Ja er 1000 x 2 jeg går på. Skal i utgangspunktet barw gå på de i tre måneder da. Lamictal skal jeg fortsette med derimot. 

46 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg gikk opp godt over 40 kg da jeg begynte med medisiner, så jeg skjønner at du er redd for å gå opp. Håper du er en av de som ikke går opp.

Oi. Var dette på Orfiril? Det håper jeg også får å si det sånn. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...