Gå til innhold

Bare lurer. Dette sier jo alt.

Anbefalte innlegg

11 timer siden, stjernestøv skrev:

Alt er jo energi,i kroppen har vi celler og molekyler som er i bevegelse. 

Er enig med deg stjernestøv. Alt er energi. Vi er i ett med naturen. Alt har en mening og en oppgave på jorden fra oss mennesker til små krypdyr.  

Fortsetter under...

Gjest Fastnick
38 minutter siden, RamonaK skrev:

Er enig med deg stjernestøv. Alt er energi. Vi er i ett med naturen. Alt har en mening og en oppgave på jorden fra oss mennesker til små krypdyr.  

Ja, alt i naturen har opplagt en mening og oppgaver de fyller og skal fylle. Det er bare så rart at mennesker er de skapninger som ikke skjønner vitsen med livet. Det er vel fordi vi i motsetning til planter og dyr har evnen til blant annet å filosofere og resonnere. Ingen dyr kan tenke: Hvorfor er jeg her? Hva er meninga med livet"? De bare er her, eksisterer og lever i nuet. Men menneskene, av alle, vi som står øverst av alle skapninger, vet ikke hvilke oppgaver vi har og hva vi skal oppfylle med vår eksistens. Vi lever ikke på autopilot og fyller det vi skal fylle, fordi våre høyt utviklede tenkeevner står i veien. Vi er i stand til å gruble over hva som er meninga med livet og hvorfor vi er her, the big purpose.

Innimellom tenker jeg at Gud finnes, og derfor har laget alt i riktig orden. Noen ganger tenker jeg også at det er rart at noen kan tro at alt bare er blitt til av seg selv og at det ikke finnes noen gud. Jeg synes naturen og alle levende vesener er for komplekse til bare å ha oppstått av seg selv. Jeg tror da at det finnes en intelligent designer bak alt sammen, dvs Gud. Men slike tanker gir jo opphav til tanker om hvor Gud kommer fra. Hvordan oppstod han? Osv. Men dette blir vel på siden av temaet i tråden kanskje. 

Endret av Fastnick
AnonymBruker
4 timer siden, RamonaK skrev:

Hvor må "alt" ha en mening?

Anonymkode: 5a5a0...a45

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilken grunn er det? Hvem har bestemt denne grunnen?

Grunnen er at universet/Gud vil oppleve seg selv som adskildt og delt, egentlig er det en illusjon. Alt er ett. Og det kan jeg se noen ganger, alt er energi og er ett. 

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Grunnen er at universet/Gud vil oppleve seg selv som adskildt og delt, egentlig er det en illusjon. Alt er ett. Og det kan jeg se noen ganger, alt er energi og er ett. 

Dette er svevende rør. 

Anonymkode: 6c9bb...024

AnonymBruker
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det besvarer ingen ting.

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Som du vil,vi har alle vår versjon av virkeligheten. Det er ulike måter å forklare ting på. 

Det eneste rasjonelle er det som kan forklares med en etterprøvbar vitenskaplig metode, dvs. en skal ha muligheter for å tilbakevise tidligere forskningsfunn på grunnlag av observasjoner, resonnement eller eksperimenter. Alt annet er bare synsing uten mål og mening.

stjernestøv
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste rasjonelle er det som kan forklares med en etterprøvbar vitenskaplig metode, dvs. en skal ha muligheter for å tilbakevise tidligere forskningsfunn på grunnlag av observasjoner, resonnement eller eksperimenter. Alt annet er bare synsing uten mål og mening.

Ok. Bare gjentar det psykiatrien sier til meg, at vi har alle vår forklaringer på ting og vi må respektere hverandre for det. De har en forklaring og jeg har en annen. 

Worrisome Plenty

I kosmos er vi uendelig små. For en evnt gud må vi være mindre enn en sandloppe på stranden i Johannesburg er for oss her i vinteren i nord. Mye mindre. Kanskje 100000000000000ganger mindre. Det finnes uendelige mengder planeter og solsystem og galakser. Og tro våre små liv har noen mening utover det vi gir de selv, er bare fri fantasi. Men det er ikke forbudt å fantasere.

Naturen er ikke bare god den heller. Den er lunefull og ubarmhjertig.

Da jeg var religiøs så skjønte jeg ikke hvorfor folk kunne finne mening i å ikke tro. Jeg trodde samfunnet ville kolapse uten tro, men sannheten er att det er de land som tror som er verst stilt. 

stjernestøv
8 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

I kosmos er vi uendelig små. For en evnt gud må vi være mindre enn en sandloppe på stranden i Johannesburg er for oss her i vinteren i nord. Mye mindre. Kanskje 100000000000000ganger mindre. Det finnes uendelige mengder planeter og solsystem og galakser. Og tro våre små liv har noen mening utover det vi gir de selv, er bare fri fantasi. Men det er ikke forbudt å fantasere.

Naturen er ikke bare god den heller. Den er lunefull og ubarmhjertig.

Da jeg var religiøs så skjønte jeg ikke hvorfor folk kunne finne mening i å ikke tro. Jeg trodde samfunnet ville kolapse uten tro, men sannheten er att det er de land som tror som er verst stilt. 

Små sankorn blir til sammen en stor strand. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...