Gå til innhold

Fastlege som driver med botox og fillere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva syns dere om fastleger som driver med botox- og fillerbehandling på egen klinikk på ettermiddagen? Jeg syns det er greit med leger som utelukkende driver skjønnhetssalong, men er litt tvilende til leger som har det som ekstrajobb. Da er det kun penger det er snakk om tenker jeg. Litt uetisk kanskje. Hvis jeg noen gang skulle hatt slik behandling så hadde jeg gått til en person som driver med dette på heltid. Tror ikke en fastlege er mer kvalifisert enn en kosmetisk sykepleier, tvert i mot.  Hadde ikke gått til en som har jobbet full dag som fastlege og sitter sliten på ettermiddag/kveld for å "bedøve" smilerynkene til folk😅

Anonymkode: 5f367...f1e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453680-fastlege-som-driver-med-botox-og-fillere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om fastleger som driver med botox- og fillerbehandling på egen klinikk på ettermiddagen? Jeg syns det er greit med leger som utelukkende driver skjønnhetssalong, men er litt tvilende til leger som har det som ekstrajobb. Da er det kun penger det er snakk om tenker jeg. Litt uetisk kanskje. Hvis jeg noen gang skulle hatt slik behandling så hadde jeg gått til en person som driver med dette på heltid. Tror ikke en fastlege er mer kvalifisert enn en kosmetisk sykepleier, tvert i mot.  Hadde ikke gått til en som har jobbet full dag som fastlege og sitter sliten på ettermiddag/kveld for å "bedøve" smilerynkene til folk😅

Jeg hadde en fastlege en gang som var utdannet homeopat i tillegg. Han drev med homeopati ved siden av, og noen ganger spurte han pasientene fra fastlegejobben sin om de ville bruke homeopatimedisiner eller tradisjonell skolemedisin mot lidelsene sine. Der kunne man altså velge fritt. Synes nå det var å blande kortene litt for mye 

Anonymkode: a6d20...50a

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en fastlege en gang som var utdannet homeopat i tillegg. Han drev med homeopati ved siden av, og noen ganger spurte han pasientene fra fastlegejobben sin om de ville bruke homeopatimedisiner eller tradisjonell skolemedisin mot lidelsene sine. Der kunne man altså velge fritt. Synes nå det var å blande kortene litt for mye 

Anonymkode: a6d20...50a

Og det hadde nok ikke den legen lov til å gjøre heller. Tror ingen fastleger er så dumme at de reklamerer for botoxklinikken sin til sine listepasienter, men syns bare det er noe uetisk  med denne "ekstrajobben" og syns det strider i mot legeeden.

Annonse

AnonymBruker

Eneste som kunne gjort dette greit var hvis han ga alt overskudd til Leger Uten Grenser.  Men har nok heller funnet en lettvint måte å tjene ennå mer penger på. Jeg mener, hvor vanskelig kan det være for en lege å sette noen sprøyter når man har vært på noen kurs. 

På 8.3.2020 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at det var Botox-behandling med kosmetisk formål denne legen drev med? Det finnes andre grunner til å få Botox også. F.eks. migrene, spasmer,  MS og selv får jeg Botox i urinblæren mot urinblærespasmer. Da gis det på medisinsk indikasjon. Det finnes sikkert andre medisinske grunner også, men dette er de jeg vet om.

AnonymBruker
3 timer siden, Eva Sofie skrev:

Er du sikker på at det var Botox-behandling med kosmetisk formål denne legen drev med? Det finnes andre grunner til å få Botox også. F.eks. migrene, spasmer,  MS og selv får jeg Botox i urinblæren mot urinblærespasmer. Da gis det på medisinsk indikasjon. Det finnes sikkert andre medisinske grunner også, men dette er de jeg vet om.

Ja, det er jeg helt sikker på. Det er jo bare å sjekke nettsiden til klinikken det vet du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...