Gå til innhold

Er det mange andre her som ofte sover med klærne på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja som regel. Både genser og bukse. Sover med sokkene over buksa også 😅

Er deprimert og møter ingen andre på dagen uansett så hvem bryr seg...

Anonymkode: d0ec7...13c

Samme tenker jeg. Hvem bryr seg. Jeg gidder knapt å skifte på sengen også. Kan fint bruke samme sengetøy i måneder av gangen. 

Anonymkode: e613f...c35

Annonse

AnonymBruker

Samme tenker jeg. Hvem bryr seg. Jeg gidder knapt å skifte på sengen også. Kan fint bruke samme sengetøy i måneder av gangen. 

jeg skifter sengetøy to tre ganger i året.

Anonymkode: cd4d6...6c6

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså de samme klæra du går med og dagen.

Nei det høres ukomfortabelt ut, er naken i senga

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

samme her, børster bare bort rusk og rask

Anonymkode: ab6f5...03d

AnonymBruker

Gjetter på at du ikke har samboer da? 😅

Kan jeg spørre hva slags diagnose du har? (Litt usikker om du bare tuller men)

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det høres ukomfortabelt ut, er naken i senga

Anonymkode: ab6f5...03d

Det ekleste jeg kan tenke meg er å ligge naken i senga når en skal sove. Tenk så mye dritt og bakterier du drar med deg i senga på gr av det nakne underlivet ditt. Æsj! Da er det bedre å ligge med klæra på.

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ekleste jeg kan tenke meg er å ligge naken i senga når en skal sove. Tenk så mye dritt og bakterier du drar med deg i senga på gr av det nakne underlivet ditt. 

Særlig hvis man aldri bytter sengetøy.

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjetter på at du ikke har samboer da? 😅

Kan jeg spørre hva slags diagnose du har? (Litt usikker om du bare tuller men)

Autisme.

AnonymBruker

Jeg sover alltid med klær på. Sånn typisk joggebukse eller pysjbukse og store myke gensere i feks bomull, blandingsull eller fleece.. Og ja, veksler ikke alltid mellom klærne jeg sover i og de jeg laffer rundt i hjemme om dagen. Men skifter som regel og steller meg litt ekstra både mht klær og sminke før jeg skal ut på noe. Som ikke er så aller ofte🙈 

Jeg er verken deprimert eller apatisk, men har to små under 3 år og er for tiden ‘husmor’ (permisjon) så kanskje jeg er unnskyldt likevel?🤔🤗 2 åringen har forøvrig begynt å kommentere at jeg sover med klærne jeg går i (‘ikke pysjamas’) så bør kanskje skjerpe meg litt for å være et sint forbilde? 🙈😅

Når det gjelder sengeskift, så skifter jeg nok også sjeldnere enn de fleste. Samtidig så trenger ikke vi som sover med klær skifte like ofte på sengen så lenge vi ikke ligger og svetter direkte i sengtøyet! Da holder det lenge å vaske jevnlig klærne vi sover og svetter i om natten☺️ 

Anonymkode: 7113c...5ee

Annonse

Nei æsj... Sover i bare trusa og sokker (egne sokker til det) og skifter på senga 2-3 ganger i måneden. Skifter undertøy daglig også for ellers føler jeg meg skitten. Hadde ei venninne som sov med klærne på og hun luktet vondt 🤢 

AnonymBruker

Om man sover med klær eller ikke har vel mest med om man fryser eller svetter, om rommet er kaldt eller varmt, hvor god seng eller dyne man har osv. Jeg sover i bare truse vanligvis. Om noen mener det er uhygienisk så har det vel litt å si hvor ofte man dusjer også. Skifter sengetøy en gang i mnd men skifter putevar oftere. Fordi skittent putevar kan gi uren hud og skittent hår. 

Anonymkode: 13103...f58

Jeg sover bare i t-skjorte og truse, synes det er ubehagelig å sove med alle klærne på. Ordner håret og kler meg "ordentlig" bare når jeg skal ut for å møte folk, orker ikke å vise meg helt ustelt. Jeg pusser tenner og dusjer to gang om dagen. Skifter på senga 1-2 ganger i måneden. 

Noen ganger har jeg tenkt på hva behandler ville sagt hvis jeg hadde troppet opp til timen slik jeg ser ut en normal dag hjemme. 

Aldri. Truse på når jeg har mensen og en sjelden gang ullundertøy om vi er på hytta og det er sprengkaldt. Lligger vanligvis naken, dusjer minst annenhver dag og skifter sengetøy hver 3. uke, ev. oftere ved behov. Rer aldri opp sengen, men slenger dyna nedover fotenden slik at laken, madrass og undersiden av dyna får luftet seg godt hele dagen på så kaldt soverom som mulig. Det går helt fint.

Kom ikke og fortell meg at det er mer uhygienisk å ligge naken om man har normal kroppshygiene og skifter ganske ofte på sengetøyet enn om man ligger i samme sengetøy i flere måneder iført tøyet man suller rundt i hele dagen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...