Gå til innhold

Vil legge fra meg sekken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det kan jeg godt forstå 🙂 hvordan går du frem?

Anonymkode: 0e04d...a03

Ved å glemme det. Ikke tenke på det eller forholde meg til det. Late som om det ikke eksisterer, ikke forbinde det med noe som angår meg. Rømme, dra bort og legge all gørr bak seg. Jeg vil ikke være en del av det. Jeg vil bli fri!

Anonymkode: a2515...4e0

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved å glemme det. Ikke tenke på det eller forholde meg til det. Late som om det ikke eksisterer, ikke forbinde det med noe som angår meg. Rømme, dra bort og legge all gørr bak seg. Jeg vil ikke være en del av det. Jeg vil bli fri!

okei, du får si ifra hvordan den planen funker ;) 

Anonymkode: 0e04d...a03

AnonymBruker
6 minutter siden, kupton skrev:

En skal ikke se bort fra at det kan virke.

Det tror jeg også. Men her tror jeg TS er ute etter en bekreftelse på at det egentlig ikke lar seg gjøre. Hvis intensjonen var å bli "fri" så hadde ikke dette innlegget blitt skrevet her i det hele tatt.

Anonymkode: fa662...dd7

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg også. Men her tror jeg TS er ute etter en bekreftelse på at det egentlig ikke lar seg gjøre. Hvis intensjonen var å bli "fri" så hadde ikke dette innlegget blitt skrevet her i det hele tatt.

Hvorfor så opptatt av at noen er ute etter bekreftelse?

Alle mennesker trenger bekreftelse,  iallefall innimellom.  Synes det er leit hvis noen slutter å skrive her pga at de blir beskyldt for og bare være ute etter bekreftelse 

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

En skal ikke se bort fra at det kan virke.

Du skulle ha startet en ny praksis innen psykiatrifeltet hvor det å tenke bort sykdom (som feks bipolar lidelse i mitt tilfelle) er en del av eller den eneste behandlingen.  

Selv jeg skjønner at det dessverre ikke går, men som pasient har jeg lov til å ønske det. Synes det blir litt annerledes når en som deg tror at det kanskje har noe for seg...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

??? Jeg vet da vel at det ikke lar seg gjøre! Trenger ingen bekreftelse på det! 😂

Den siste setningen din skjønte jeg dog ikke. Men enten har jeg svært lite kunnskap, eller så faker jeg dum. 

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skulle ha startet en ny praksis innen psykiatrifeltet hvor det å tenke bort sykdom (som feks bipolar lidelse i mitt tilfelle) er en del av eller den eneste behandlingen.  

Selv jeg skjønner at det dessverre ikke går, men som pasient har jeg lov til å ønske det. Synes det blir litt annerledes når en som deg tror at det kanskje har noe for seg...

Nå skrev du vel ikke at du hadde bipolar lidelse i starten på tråden?

Av og til kan man surre seg inn i fastlåste mønstre som faktisk kan bedres ved at man starter på nytt et annet sted. Andre ganger vil alle nissene flytte med på lasset. 

AnonymBruker
4 minutter siden, frosken skrev:

Nå skrev du vel ikke at du hadde bipolar lidelse i starten på tråden?

Nei, det gjorde jeg jo ikke. Ser nå at jeg ikke nevnte det før litt seinere, og det forklarer jo hvorfor noen svarte meg som de gjorde. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen tro på at man bare kan glemme noe så blir alt bra, det vil nok før eller siden komme tilbake. Har selv fortrengt noe i over 20 år før jeg gikk på en mega smell. Hvis man klarer å endre fokus slik at ikke sykdom er i fokus og rette fokuset på noe annet også så kan man bli litt bedre. Det å rømme har jeg liten tro på for man kan ikke rømme fra seg selv på den måten. Det er noe annet er å bytte miljø for å komme seg ut av en ond sirkel. 

Hva ville du gjort hvis du hadde rømt? På hvilken måte ville du lagt all gørr bak deg? Ville du gjort noe annerledes eller ville du fortsatt i samme tralten?

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For lidelser med klare biologiske årsaker som f.eks. bipolar lidelse, ADHD, Asperger osv kan en ikke bare "reise fra" sykdommen. Jeg må derfor moderere mitt tidligere, korte utsagn.

Dette ble skrevet mens jeg gikk med en vond sekk bokstavelig talt på Oslo s og også et innlegg om religiøsitet og psykiatri og venninna Mi møtte en bekjent som var hyperreligiøs og sa venninna mi Med schizofreni ikke måtte ta piller, men be og ta imot Gud og stemmene er demoner

etterpå satt vi på benken og en fyr la en burger i en sekk, slik jeg må legge fra meg junk food og psykiatri i en sekk og gå videre

Endret av Marye

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...