Gå til innhold

Litt synd på Weinstein eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Han er uten tvil en stor drittsekk som har presset kvinner til sex i stor stil. Han er nok selve mannen bak begrepet å "ligge seg til en rolle". Et eksempel her, og det er langt fra det verste:

https://www.dagbladet.no/kjendis/weinstein-kalte-meg-jaevla-lesbe/72238202

Jeg får allikevel litt vondt av at en gubbe på 67 år skal sone 23 år i et spesielt beryktet fengsel med drap og vold blant innsatte. De fleste innsatte er sosialisert inn i en gjengkultur og finner nok venner og allierte. Han vil være fullstendig fremmed i miljøet. 

Jeg synes det er litt amerikansk på en negativ måte å skille skarpt mellom gode og onde mennesker, hvor de onde kan få en grenseløs straff. Det er kanskje de samme som synes syndere fortjener helvete. Selv om jeg er enig i at han er et sjokkerende motbydelig menneske, så har jeg ikke glede av at han skal plages mest mulig resten av livet. Jeg er fornøyd om han holdes borte fra samfunnet. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453759-litt-synd-p%C3%A5-weinstein-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg er i grunn sjokkert hvis han skal sone i ett skikkelig fengsel. Det får meg til å tro litt mer på justisvesenet i USA. Der man før har sett moguler og rikinger kjøpe seg fri. Mens Jamal fra ghettoen får maks dom og dårlig advokat ettersom han  ikke kan betale seg ut, ved å hyre de sleipeste / dyreste advokatene.

11 timer siden, Gargamel skrev:

Han er uten tvil en stor drittsekk som har presset kvinner til sex i stor stil. Han er nok selve mannen bak begrepet å "ligge seg til en rolle". Et eksempel her, og det er langt fra det verste:

https://www.dagbladet.no/kjendis/weinstein-kalte-meg-jaevla-lesbe/72238202

Jeg får allikevel litt vondt av at en gubbe på 67 år skal sone 23 år i et spesielt beryktet fengsel med drap og vold blant innsatte. De fleste innsatte er sosialisert inn i en gjengkultur og finner nok venner og allierte. Han vil være fullstendig fremmed i miljøet. 

Jeg synes det er litt amerikansk på en negativ måte å skille skarpt mellom gode og onde mennesker, hvor de onde kan få en grenseløs straff. Det er kanskje de samme som synes syndere fortjener helvete. Selv om jeg er enig i at han er et sjokkerende motbydelig menneske, så har jeg ikke glede av at han skal plages mest mulig resten av livet. Jeg er fornøyd om han holdes borte fra samfunnet. 

Det er heldigvis mulig å ha to tanker i hodet på samme tid. Jeg er enig med deg, jeg har oppriktig vondt av mannen, samtidig er det passende at han får sin straff. 

Annonse

Gjest Gargamel
11 timer siden, Franzeska skrev:

Vet vi helstikke liker å sammenligne ‘rike og dødelige i-lands mennesker med resten av elendigheten i den urettferdige verdenen vår.. 

Men som aktiv medlem i amnesti, så syns jeg ikke særlig synd på Weinstein i dette tilfelle nei;)

Hva har skjedd med Amnesty? Før var de opptatt av rettsikkerhet rettighetene til fanger. Jeg synes det var bra med en alternativ stemme siden folk flest alltid vil ha strengest mulig straff. Nå er Amnesty bare enda en stemme i hylekoret. Jeg vil aldri i verden støtte dem. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...