Gå til innhold

Hva har jeg rett på om jobben lukker pga koronna ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk beskjed om at dersom ansatte blir syke så må jobben lukke. Det kan også bli redusert arbeidstid. Hva med lønnen vår da? Har man rett på lønn eller må man til nav? 

Ufattelig kjip situasjon. Mange er permitterte rundt omkring pga viruset. Og arbeidsplasser kan gå ned. 

Anonymkode: 7af1d...9e3

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed om at dersom ansatte blir syke så må jobben lukke. Det kan også bli redusert arbeidstid. Hva med lønnen vår da? Har man rett på lønn eller må man til nav? 

Ufattelig kjip situasjon. Mange er permitterte rundt omkring pga viruset. Og arbeidsplasser kan gå ned. 

Det er vel mye som ikke er helt avklart, men det kommer sikkert an på om du er ansatt offentlig eller privat.  Jeg må jobbe online hjemmefra og beholder min lønn som ansatt av staten.

Situasjonen er vanskelig og alt har skjedd fort.  Mye er uavklart og vi må vise tålmodighet.

Anonymkode: 7daa1...fa8

Mine personlige assistenter, dersom de rammes, må søke om sykemelding, og dersom jeg ber de om å ta ut permisjon av hensyn til min egen sikkerhet, blir det lønnet permisjon. Det står i deres tariffavtale og det er hva jeg har fått beskjed om fra organisasjonen som leder personlig assistanseordningen jeg ligger under. Der er vernet til assistentene høyt.

AnonymBruker
8 timer siden, Eva Sofie skrev:

Mine personlige assistenter, dersom de rammes, må søke om sykemelding, og dersom jeg ber de om å ta ut permisjon av hensyn til min egen sikkerhet, blir det lønnet permisjon. Det står i deres tariffavtale og det er hva jeg har fått beskjed om fra organisasjonen som leder personlig assistanseordningen jeg ligger under. Der er vernet til assistentene høyt.

Ellers blir sosialkontoret neste men håper på at det fins andre ordninger om jobben lukkes ned eller dersom vi reduseres i timer. Sosialen har nok mye pågang i disse dager. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...