Gå til innhold

Er det mange som har fått avlyst poliklinisk time på DPS eller privat psykolog ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste her at noen har mistet tilbudet sitt.

Anonymkode: b3fe5...b6a

Jeg fikk beskjed av fact i dag at han kommer neste uke, men det kunne forandre seg. Men kan alltids ringe og medisinerkunne jeg bestille. 

Jeg skal ha avtalen min på skype. Om psykiateren min skulle bli syk, så skal noen andre i hvert fall ta kontakt gjennom telefon. Så skal ikke møte opp på DPS, men har fortsatt time.

Endret av J.R.
AnonymBruker

Jeg har ikke hørt noe, går til privatpraktiserende psykiater. Håper jo timen går som normalt. Hun har kontor alene, ikke kontorfellesskap så jeg er alene i venterommet og møter aldri andre pasienter. Håper det gjør at tilbudet blir som vanlig. 

Dere som har fått avlyst, går dere på dps eller steder der mange behandlere er samlet og totalantall pasienter samtidig  blir stort? Er det noen som går til privatpraktiserende som har fått avlyst timen sin, eller måtte ha den på telefon/video?

Anonymkode: 07bb3...b95

Annonse

Min psykolog (privat avtalespesialist som jobber på et privat senter med flere terapeuter) avholder de fleste timene på telefon eller video, men er på kontoret én dag i uken for de pasientene som ikke kan bruke denne formen for samtale. Jeg fikk tilbud om å få time en annen dag enn min faste dag i neste uke på kontoret.

Endret av Eva Sofie
FjellOgDalar

Tilbudet har jeg absolutt ikke mistet, men de har valgt telefonisk kontakt fordi fysiske møter er begrenset til det som er helt nødvendig. Utlevering av medisiner (som for meg skjer annenhver uke) foregår per dags dato som normalt. Ved alvorlige akutte kriser, skal det være mulig å få skikkelig hjelp. 

Jeg har vondt for å forstå at coronakrisen skulle utgjøre fare for å miste tilbudet uten videre. Den vil jo ikke medføre at grunnen til at man fikk det forsvinner, men det er fornuftig at de ser på alternative tilnærminger som telefon og skype. Nå må vi gjøre alt som står i vår makt for å begrense spredning av viruset. Ikke bare for ens egen del, men også de som er i risikogruppe for alvorlige komplikasjoner.  

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Tilbudet har jeg absolutt ikke mistet, men de har valgt telefonisk kontakt fordi fysiske møter er begrenset til det som er helt nødvendig. Utlevering av medisiner (som for meg skjer annenhver uke) foregår per dags dato som normalt. Ved alvorlige akutte kriser, skal det være mulig å få skikkelig hjelp. 

Jeg har vondt for å forstå at coronakrisen skulle utgjøre fare for å miste tilbudet uten videre. Den vil jo ikke medføre at grunnen til at man fikk det forsvinner, men det er fornuftig at de ser på alternative tilnærminger som telefon og skype. Nå må vi gjøre alt som står i vår makt for å begrense spredning av viruset. Ikke bare for ens egen del, men også de som er i risikogruppe for alvorlige komplikasjoner.  

Noen vil nok måtte forvente redusert tilbud en periode. Sykehusene forsøker jo å begrense elektiv virksomhet mest mulig for å frigjøre ressurser, - men antar at pasientene vil få tilbake behandlingstilbudet etter at krisen er over. 

FjellOgDalar

Det var en god presisering, Frosken! Redusert tilbud må nok en del regne med, men jeg har vondt for å tro at coranakrisen alene kan være grunn til å avslutte allerede innvilgede tilbud (kontakt i kommunens oppfølgingstjeneste, behandling på DPS mv). 

Annonse

AnonymBruker

Tenker det er forskjell på dps der mange pasienter er samlet og en privatpraktiserende som har kontor alene. Jeg er usikker på om min behandler holder åpent, ville dere sendt melding og spurt, eller ventet for å se om dere hører noe? Det er så mye informasjon som kommer og endres i denne saken, jeg har tenkt at hen avventer til nærmere timen for å ikke måtte gi feil informasjon, og vil helst ikke mase. Men merker at det stresser meg veldig å ikke vite.

Anonymkode: 07bb3...b95

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...