Gå til innhold

Hvordan har dere det ? Rapport herifa 🙂

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Yngstejenta på 18 år ville treffe venner i kveld. 

-Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre nå. Nå synes jeg alle skal holde seg hjemme og ta dette på alvor. Dere unge skjønner ikke alvoret i situasjonen. Det samme skjedde i Italia. 

- Mamma da, slapp av ,de har ikke corona. 

- Det kan du ikke være hundre prosent sikker på. 

- Jeg er ikke i karantene og du kan ikke sperre meg inne. 

- Okey dah ! 

Litt senere

- Mamma , jeg blir hjemme jeg . 

-Det var lurt. Det er jeg glad for.

Så litt uffing og akking over hvor kjedelig det var og hva i alle dager hun nå skulle finne på ?

- Mamma, kan jeg få lage middagen til dere i dag ? 

-Jøss,  ja selvfølgelig 😀Hva skjer? 😱

Hun lagde god middag og etterpå sier hun

- Dette var litt deilig egentlig . Jeg føler sånn ro i kroppen jeg. Vanligvis ville ha vært med venner nå. Det er så delig å føle at jeg ikke går glipp av noe, for de andre er bare hjemme de også. 

- Du verden, tenker jeg. Håper det fortsetter slik, men det er vel heller tvilsomt .

Synes det er litt deilig selv jeg. Deilig å slippe treningsstudioet uten ha den uroen over meg om at jeg burde ha vært der 🙂

Nå er det bare soffan og tv' n . Får prøve å tenke litt positivt og på de små gleder i disse krisetider.

Hva gjør dere andre ?

Fortsetter under...

41 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Får prøve å tenke litt positivt og på de små gleder i disse krisetider.

Hva gjør dere andre ?

Ungdommen synes nok det er godt å slappe av de også. :) Jeg koser meg med å fikse opp en gammel dukke fra Den Norske Dukkefabrikk, laget på 60-tallet og i kveld har jeg sydd en ny kjole til henne, en i tidsriktig stil. Var en del småplukk med den og jeg plundret litt, gjorde noen feil underveis, men ble veldig fornøyd da jeg var ferdig. :) 

Jeg ligger under et deilig pledd på sofaen å ser på TV.  For første gang på det jeg kan huske, så har jeg fått skikkelig gåsehud av å se på et TV program.  Så på Idol og da "den lille gutten med den store stemmen " sang,  så fikk jeg gåsehud. Han synger så fantastisk bra og han er bare 15 år. Gøy.

Jeg har vært på apoteket og en liten tur i butikken.  Ellers har jeg tuslet i hagen og sittet litt i sola.

Har det i dag bra, men kjenner litt på uroen. Det er ikke akkurat gunstig for min psykiske helse å være så mye for meg selv. Får bare gjøre det beste ut av det.

påskelilje

Jeg hadde hjemmekontor og hadde mitt første avdelingsmøte over nett, og det funket kjempebra! Super lyd og bilde 😄 Gøy! Jeg er som regel veldig skeptisk til nye tekniske løsninger,  men dette var ingenting å grue seg for!

15-åringen var absolutt ikke motivert for skole i dag, og gjorde omtrent ingenting. Men fra mandag av er det alvor! 18-åringen var derimot overraskende arbeidsom, og fikk gjort mye!

15-åringen slo på stortromma og bakte eplepai i formiddag og laget pizza i kveld, noe hun omtrent aldri gjør! Veldig deilig!

Etter kontortid 😀 gikk jeg ut og ryddet i utebden og så holdt jeg på litt i hagen. Deilig! Og så har jeg rukket flere vaskemaskiner med tøy enn normalt på en arbeidsdag... Jeg hadde gjort klar to rom til gjester neste helg (til og med kjøpt nye gardiner!), men har måttet avlyse besøket ☹ Vi har vært veldig klare på at vi ikke går på besøk eller tar i mot besøk. Men vi kan treffe noen ute og gå tur sammen Jentene er enige. I morgen skal vi en tur til min far, men bare være ute.

Blir spennende fremover. Foreløpig er det greit. Jeg stresset litt med mye grubling over situasjonen onsdag og torsdag, men i dag har jeg vært roligere. Akkurat nå er det litt deilig at masse er avlyst og vi får mer tid til å være i ro. Kanskje jeg endelig får ryddet i kottet 😄😄😄

Vi tar det med ro hjemme.

Sønnen kom hjem i kveld, skolen er stengt og han har uansett hjemmekontor på deltidsjobben sin.

Ble litt rørt, han hadde nevnt for en kamerat at jeg var i risikogruppen slik at han måtte tenke litt ekstra om han kunne ha vært borti noen som nå er i karantene, passe litt ekstra på når han dro hjem osv. Da hadde kameraten spurt moren sin om han kunne bo oss dem, dersom han ikke burde være med meg, slik at han slapp være alene i byen han studerer i. Synes det var fint tenkt av kompisen 😃

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, emilie321 skrev:

Jeg ligger under et deilig pledd på sofaen å ser på TV.  For første gang på det jeg kan huske, så har jeg fått skikkelig gåsehud av å se på et TV program.  Så på Idol og da "den lille gutten med den store stemmen " sang,  så fikk jeg gåsehud. Han synger så fantastisk bra og han er bare 15 år. Gøy.

Jeg har vært på apoteket og en liten tur i butikken.  Ellers har jeg tuslet i hagen og sittet litt i sola.

Har det i dag bra, men kjenner litt på uroen. Det er ikke akkurat gunstig for min psykiske helse å være så mye for meg selv. Får bare gjøre det beste ut av det.

Han var til å spise opp. Så sjarmerende og så flink :)

Kjenner på det samme som dere. Den roen.

Er nok av dem som er overarbeidet og stresset. Som virkelig trengte et pust i bakken for å ikke bli utbrent. De fikk det så og si pålagt nå😌

Her har vi lekt masse med barna. Vi har lagt god mat. Bakt godt bakverk av melsorter vi ikke ante fantes fordi det var det eneste de hadde igjen i butikkene😅 Vi har introdusert Løvenes konge filmen for 3 åringen for første gang. Ser for meg den vil gå i repeat en stund framover😅

Klart vi vil gå på veggene innimellom etterhvert. Ihvertfall om det blir svært langvarig karantene. Men vi må alle bare forsone oss med at slik er ståa og vi vil nok også vende oss til det etterhvert🌸

Nicklusheletida
2 timer siden, cilie skrev:

Jeg er fornøyd med å ha spist noen lunde greit i dag, drikker litt vin og har litt vond hals. Hjemmekontor - utsiktene gjør meg godt oppi alt det usikre og skremmende. 

God bedring :)

5 timer siden, Nicklusheletida skrev:

God bedring :)

Takk! Våknet nå 05 med litt vond hals og vond «pust». Har hanglet og vært mye dårlig siden i høst, så tenker at hjemmekontor med fokus på rekreasjon ved siden av kan bli bra mtp det i hvert fall. 

AnonymBruker

Jeg gleder meg til litt fri fra arbeid. Jeg har jobbet mye denne uken.  Mye folk i dagligvarebutikkene. Og jeg gleder meg til litt pusterom. En del folk går veldig nær oppi hveandre i butikkene. Og jeg får litt angst for at koronna skal spre seg. Men håper på at alt går bra. 

Anonymkode: 252df...9cf

11 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Yngstejenta på 18 år ville treffe venner i kveld. 

-Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre nå. Nå synes jeg alle skal holde seg hjemme og ta dette på alvor. Dere unge skjønner ikke alvoret i situasjonen. Det samme skjedde i Italia. 

- Mamma da, slapp av ,de har ikke corona. 

- Det kan du ikke være hundre prosent sikker på. 

- Jeg er ikke i karantene og du kan ikke sperre meg inne. 

- Okey dah ! 

Litt senere

- Mamma , jeg blir hjemme jeg . 

-Det var lurt. Det er jeg glad for.

Så litt uffing og akking over hvor kjedelig det var og hva i alle dager hun nå skulle finne på ?

- Mamma, kan jeg få lage middagen til dere i dag ? 

-Jøss,  ja selvfølgelig 😀Hva skjer? 😱

Hun lagde god middag og etterpå sier hun

- Dette var litt deilig egentlig . Jeg føler sånn ro i kroppen jeg. Vanligvis ville ha vært med venner nå. Det er så delig å føle at jeg ikke går glipp av noe, for de andre er bare hjemme de også. 

- Du verden, tenker jeg. Håper det fortsetter slik, men det er vel heller tvilsomt .

Synes det er litt deilig selv jeg. Deilig å slippe treningsstudioet uten ha den uroen over meg om at jeg burde ha vært der 🙂

Nå er det bare soffan og tv' n . Får prøve å tenke litt positivt og på de små gleder i disse krisetider.

Hva gjør dere andre ?

Så koselig 💙

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg har det veldig bra. Det er egentlig en lettelse at alt ble stengt ned og at jeg har hjemmekontor. Nå tenker jeg at alle gjør det de kan, og så går det som det går. (Litt deilig at å "gjøre noe" innebærer å ikke gjøre noen ting.)

Vi har mange kontor rundt omkring, og er vant til å ha møter over nett. Jeg fikk faktisk gjort  mer jobb enn vanlig. Utrolig satt de to ungdommene som noen lys og gjorde skolearbeid. Til og med slampen på 15.

Det var en normal og fin fredagskveld hvor jeg sovnet til Senkveld. Nå er det kaffestund alene med sol og nysnø utenfor. Snart kommer kona og da tar vi litt sjokolade til kaffen som vanlig. 

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg har det veldig bra. Det er egentlig en lettelse at alt ble stengt ned og at jeg har hjemmekontor. Nå tenker jeg at alle gjør det de kan, og så går det som det går. (Litt deilig at å "gjøre noe" innebærer å ikke gjøre noen ting.)

Vi har mange kontor rundt omkring, og er vant til å ha møter over nett. Jeg fikk faktisk gjort  mer jobb enn vanlig. Utrolig satt de to ungdommene som noen lys og gjorde skolearbeid. Til og med slampen på 15.

Det var en normal og fin fredagskveld hvor jeg sovnet til Senkveld. Nå er det kaffestund alene med sol og nysnø utenfor. Snart kommer kona og da tar vi litt sjokolade til kaffen som vanlig. 

Høres fint ut:-)    

Nicklusheletida
3 timer siden, Gargamel skrev:

Høres koselig ut :)

Her begynner jeg å bli litt rastløs nå. Har vært inne i heimen hele uka, men unntak av en kort tur ut på kvelden. 

Tror vi kjører ut av byen og vekk fra folk og  finner oss et rolig sted å gå tur på 🙂

Her synes jeg det er utrolig godt at det blir litt roligere med avtaler i hvert fall nå i begynnelsen, for de siste ukene har det vært ett og to møter på meg hver dag, noe jeg kjente jeg ble sliten av, i tillegg til middag og alt annet i hverdagen som skulle fungere. En del organisasjonsmøter flyttes over til å bli telefonmøter mens andre avlyses. All kursvirksomhet på jobben er lagt i bero pga. coronaviruset, men jeg er uansett for tiden sykemeldt. Jeg får plutselig mye mindre å gjøre. Vi slapper av her hjemme og gjør det beste ut av situasjonen. Jeg og samboeren min har gode samtaler, følger med på nyheter, lager mat sammen og begrenser sosial kontakt med andre og avlyser reiser som var planlagt. F.eks. skulle jeg ha vært på en privat sosial sammenkomst i dag, men siden jeg har noe nedsatt immunforsvar og myndighetene har kommet med de anbefalingene de har de siste dagene, valgte vi å bli hjemme.

Spørsmålet er vel hvor lenge vi synes at dette er behagelig. Man ser jo hvor mye krangling det blir blant søsken mot slutten av sommerferien og statistikken på samlivsbruddene går vel også opp da? Coronaviruset kan ha innvirkninger på mange vis i folks liv. Vi må vise hensyn til hverandre og ta vare på hverandre. Vise omsorg.

Hos meg er det faktisk mer aktivitet i dag enn hva jeg vanligvis har i hverdagen min. Jeg har styreverv i flere frivillige organisasjoner, i den ene koker det nå mtp på beredskap, kartlegge ressurser, hva kan vi bistå med.

Jeg kan ikke fysisk bistå, men jeg er med å koordinere, kartlegge og informere hjemmefra.

Akkurat nå er jeg litt sliten i hodet, men det gjør godt å vite at jeg kan bidra bittelitt for å få på plass bistand til dem som nå trenger det. Jeg setter stor pris på frivilligheten i landet vårt! 

12 minutter siden, Shira! skrev:

Hos meg er det faktisk mer aktivitet i dag enn hva jeg vanligvis har i hverdagen min. Jeg har styreverv i flere frivillige organisasjoner, i den ene koker det nå mtp på beredskap, kartlegge ressurser, hva kan vi bistå med.

I min organisasjon har det vært en enorm e-postutveksling om hvordan årsmøtet i april skal håndteres eller når det skal flyttes til. Coronaviruset må koste det offentlige Norge enorme summer, særlig innen helsevesenet, men i dette tilfellet ser man kanskje ikke på kroner og øre - ikke enda. Nå dreier alt seg om å redde liv. Innstrammingene som følge av dette vil vi nok se i ettertid. Jeg tenker også på den ekstreme produksjonen av informasjon som legges ut på internett av organisasjoner og offentlige innstanser enten det være seg direktorat, kommuner, organisasjoner osv.Det må dreie seg om mange av årsverk som går med til å produsere all denne teksten.

AnonymBruker

Jeg føler ingen ro i denne situasjonen.  Tvertimot så uroer jeg meg over alle de virkningene denne tilstanden har.  Jeg er ikke redd for å bli syk, men jeg ser f.eks. i banken at fondene jeg sparer har falt drastisk på 2 - 3 dager.  Nå har ikke jeg så voldsomt mye penger, men tenk hva dette betyr for næringslivet.

Jeg er ikke i karantene, og kan gå ut hvis jeg vil.  Jeg har ingen steder å gå og alle oppfordres til å være hjemme.  Jeg er vant til å ha hjemmekontor og være mye alene, men jeg koser meg ikke med det nå.  Jeg håper virkelig at dette går så fort over som det startet.  

Anonymkode: 4105d...b6c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...