Gå til innhold

Panikkangst og redd for Corona, har nå fått feber :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært litt uggen i halsen de siste dagene og fikk i ettermiddag vondt i hodet og har ca. 38' i feber og føler det verker i kroppen. Fikk da selvsagt ett panikkanfall med hyperventilering som jeg nå har hatt i 6 timer :(. 

Vet dette ikke er noe Corona forum, men siden mesteparten av symptomene jeg nå har er psykiske håper jeg noen gidder å svare :).

Vil ikke belaste noen av telefonene som er oppgitt med dette enda.

Siden jeg har feber er det vel ikke lurt å ta paracet med det første, bør vel la kroppen ta seg av det i første omgang, men vet ikke hvor høy feber jeg kan "tillate" før jeg bør ta det?.

Kan jeg f.eks ta beroligende og Imovane som vanlig?.

Anonymkode: c315d...ab8

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært litt uggen i halsen de siste dagene og fikk i ettermiddag vondt i hodet og har ca. 38' i feber og føler det verker i kroppen. Fikk da selvsagt ett panikkanfall med hyperventilering som jeg nå har hatt i 6 timer :(. 

Vet dette ikke er noe Corona forum, men siden mesteparten av symptomene jeg nå har er psykiske håper jeg noen gidder å svare :).

Siden jeg har feber er det vel ikke lurt å ta paracet med det første, bør vel la kroppen ta seg av det i første omgang, men vet ikke hvor høy feber jeg kan "tillate" før jeg bør ta det?.

Du kan ta medisiner som normalt selv om du har feber . Se ann situasjonen til i morgen, ikke glem at det er vanlig influensasesong også i tillegg til korona

Anonymkode: 155ee...757

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner MANGE som har kjent på samme som deg. De har fått ‘panikk og ringt. Da har de gjerne endt med skikkelig panikkangst fordi de aldri kommer igjennom😱

De som kommer igjennom får derimot kun beskjed om å holde seg hjemme. Få i seg nok væske og ta febernedsettende. Ingen blir testet om de ikke har vært i utlandet siste tiden. Kapasiteten på legekontorene er sprengt. Det samme gjelder testkapasiteten. Vi kan rett og slett ikke lengre forholde oss til testresultatene som kommer ut daglig nå, fordi det er såpass mange flere smittede enn de har ressurser til å teste😶

Så lenge du ikke sliter med alvorlig somatisk sykdom fra før, som hjerte&lunge sykdommer, organsvikt, immunsykdom osv, så er du uansett nokså trygg.

Skulle du være under risikokategorien, blir du derimot prioritert.

God bedring❤️

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ta medisiner som normalt selv om du har feber . Se ann situasjonen til i morgen, ikke glem at det er vanlig influensasesong også i tillegg til korona

Anonymkode: 155ee...757

Har aldri hatt influensa så vet ikke hvordan det kjennes. Bare vet at dette er noe nytt for meg, har aldri hatt verking etc.
Hjelper jo ikke akkurat å hive etter pusten i 6 timer på hvordan ting føles :(. Den type hyperventilering har jeg hatt mange ganger før så er ikke det at jeg ikke får puste, men alt av bryst og rygg muskulatur får kjørt seg har når det varer så lenge.

Er også livredd for hva som skulle skje om jeg havner i respirator med panikkangst, forhåpentligvis har de noe som kan roe meg ned da.

Gjest Gargamel
På 14.3.2020 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Har aldri hatt influensa så vet ikke hvordan det kjennes. Bare vet at dette er noe nytt for meg, har aldri hatt verking etc.
Hjelper jo ikke akkurat å hive etter pusten i 6 timer på hvordan ting føles :(. Den type hyperventilering har jeg hatt mange ganger før så er ikke det at jeg ikke får puste, men alt av bryst og rygg muskulatur får kjørt seg har når det varer så lenge.

Er også livredd for hva som skulle skje om jeg havner i respirator med panikkangst, forhåpentligvis har de noe som kan roe meg ned da.

Gjennomsnittsalderen på de som har dødd i Italia er 81.5 år.

Kanskje du kunne ringt mental helse el røde kors? 
Om du trenger å prate m noen? 

På legevakten får du nok beskjed om å ta Paracet/Ibux, drikke mye og holde deg i ro. 
Du får dessverre ikke tilbud om corona-test.    

Har du vært i smittefarlige område el vært sammen m en som allerede har fått påvist corona-smitte? 
Har du en jobb der du omgås mye folk? 
Er du selv leder el medlem av lag/organisasjoner/klubb, som nylig har hatt samlinger el møter, der det har vært mange tilstede? 
Dette er noen av spm du får fra legevakten...

Håper du føler deg bedre utover dagen 💙 

Jeg sier ikke at du ikke skal ringe lege/legevakt, men det skal litt til for å få time nå. Er du veldig dårlig må du selvsagt ta kontakt m helsevesenet. 

Stakkars deg som er redd, håper du har noen rundt deg. Gode klemmer fra meg

Annonse

På 13.3.2020 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det m deg? 

AnonymBruker

Takker for svar :). Utover natten kjentes det veldig ut som en bihulebetennelse, voldsom hodepine og smerter i bihulene.
Fikk ikke sove og hadde fortsatt 38.5 feber ved 7 tiden, da tok en paracet som hjalp så jeg fikk litt søvn.
Følte meg i fin form i går bortsett fra at det virker som jeg har fått en urinveisinfeksjon (hypping urinering med brenning), er mann så dette er vel ganske uvanlig, men brukte en urinstix og den ga utslag for det meste, for håpe legen kan skrive ut antibiotika uten å jeg må møte på legekontoret (tror dessverre han er i karantene, så får håpe han leser e-poster hjemme).
Urinveisinfeksjonen er nok reel, men angsten har fått grobunn uten sidestykke i disse dager :(

I dag er det påen igjen med hyperventilering og dype pust som igjen gjør at musklene i ryggen etc. bli vonde, men på
den positive siden så er vel dyp hyperventilering ypperlig trening for lungene :) (gjelder å tenke positivt nå om dagen).
Så en video om en eldre pasient som ikke ville i respirator han brukte denne pusteteknikken for å trene lungene og ble bra.

Takker som sagt for svar, beste forumet dette her  :).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...