Gå til innhold

Kupton: et spm ang. bipolar lidelse

Anbefalte innlegg

girlinyellow

Hei.

Jeg har bp1. Har vært stabil en liten stund etter en alvorlig depresjon med psykose. 

De siste få dagene har jeg følt meg tidvis hypoman, men jeg er usikker på om det er DET det egentlig er, og om jeg bør ta det seriøst.

Har sovet rundt 10 timer pr. natt i flere måneder, men nå sover jeg rundt seks. Deler av dagen føler jeg meg veldig nedfor, deler av dagen føler jeg meg veldig oppstemt - typ. synger, danser, styrer og ordner, shopper på nett, er fysisk aktiv, sliter med å sitte i sofaen og se på tv. Ting mange kanskje ikke ville lagt så veldig merke til. Og så er jeg helt jævlig irritabel, og får raserianfall ved (det jeg selv vet er) den minste ting. Kan kaste og ødelegge ting. Sinnet og aggresjonen går fort over. Irritabiliteten er mer eller mindre konstant, men det må ikke synes. 

Jeg går alt på 83 mg x 2 Litium + 5 mg Zyprexa. Burde ikke bli hypoman da, vel? Lurer på om finværet påvirker meg.

Men siden jeg kun føler meg hypoman deler av dagen, og ikke hele døgner rundt, er jeg egentlig hypoman da? Hva tror du?

Takk for svar, og GOD helg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453781-kupton-et-spm-ang-bipolar-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

girlinyellow
4 minutter siden, kupton skrev:

Dette er såpass alvorlig at jeg synes du skal kontakte fastlege/lege i psykiatrien så snart det lar seg gjøre. Du må gjøre noe med medisinene. Hva du må gjøre, har jeg dessverre ikke lov til å hjelpe deg med.

Oi, virkelig? Er litt redd de bare vil si noe sånt som at: "det er normalt å ha det bra i blant". 

Tusen takk👍🏻

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...