Gå til innhold

Fleksibel sykemelding ived karantene og lette symtom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere med karantene og lette symtomer har mulighet til å utføre noe nødvendig arbeid hjemmefra.

Jeg kan ikke se at vi har et sykemeldingssystem som gir rom for slik fleksbilite.

Vi har gradert sykemelding. Men det er vanskelig å gradere muligheten for hjemmearbeid i prosent.  En med milde symtomer vil kanskje også ha en varierende arbeidskapasitet som fort kan endre seg.

I mangel på bedre sykemeldingssystem, kan du med full sykemelding, likevel ta det du har mulighet til å få gjort av nødvendig arbeid hjemmefra?

Jeg vet at her er det feller å gå i?

Anonymkode: 59545...26a

Fortsetter under...

Her burde det vel gå an redusere arbeidsmengden ved tilrettelegging og bruk av egenmelding(er).

Er man fullt sykmeldt skal det ikke jobbes noe.  

Ved gradert sykmelding på arbeidsoppgavene være tilpasset den prosenten man skal jobbe. 

AnonymBruker
24 minutter siden, cilie skrev:

Her burde det vel gå an redusere arbeidsmengden ved tilrettelegging og bruk av egenmelding(er).

Er man fullt sykmeldt skal det ikke jobbes noe.  

Ved gradert sykmelding på arbeidsoppgavene være tilpasset den prosenten man skal jobbe. 

Normalt ville det fungert.

Men nå er alt kaos og viktig at alle bidrar det de kan for å få mest mulig i samfunnet til å fungere. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Normalt ville det fungert.

Men nå er alt kaos og viktig at alle bidrar det de kan for å få mest mulig i samfunnet til å fungere. 

Ja, har man arbeidsevne er jo det glimrende, men man skal da ikke være sykemeldt samtidig. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere med karantene og lette symtomer har mulighet til å utføre noe nødvendig arbeid hjemmefra.

Jeg kan ikke se at vi har et sykemeldingssystem som gir rom for slik fleksbilite.

Vi har gradert sykemelding. Men det er vanskelig å gradere muligheten for hjemmearbeid i prosent.  En med milde symtomer vil kanskje også ha en varierende arbeidskapasitet som fort kan endre seg.

I mangel på bedre sykemeldingssystem, kan du med full sykemelding, likevel ta det du har mulighet til å få gjort av nødvendig arbeid hjemmefra?

Jeg vet at her er det feller å gå i?

Det er arbeidsgiver som betaler sykepenger for de første 16 dagene, så jeg ser ingen grunn til at du ikke jobber noe hjemmefra. 

AnonymBruker

Er det ikke slik at man rapporterer til NAV om hvor mange timer man har jobbet? Dersom man er sykmeldt 90% tror jeg fortsatt man kan jobbe 50%, bare man rapporterer det. Slik var det ihvertfall for noen år siden da jeg var delvis sykmeldt, og hadde varierende grad av overskudd til å jobbe. 

Anonymkode: 6eaa5...b87

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...