Fionys Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har rapportert den selv, for det er ikke greit. Det har du helt rett i! Men akkurat det med at man ikke skal skrive noe her som man ikke kan rope i butikken... Den er jeg ikke enig med deg i. Hvis du har underlivssopp du ikke blir kvitt, så roper du vel ikke det ut i butikken? Du skriker ikke at du har en vond hemoroide i ræva heller. Da er det jo godt å ha et forum hvor en kan skrive som anonym og evt få litt råd. Anonymkode: bb5c8...46c Det var ikke meningen at man skulle ta det helt bokstavelig og selvfølgelig så går man ikke i butikken og roper det ut. Det er lov å tenke igjennom hva man skal skrive selv på et forum eller i hvertfall tenke på hvilken måte man meddeler sine tanker og meninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453803-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-dum-n%C3%A5-at-jeg-vil-g%C3%A5-%C3%A5-henge-meg/page/2/#findComment-3961431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg forteller om det. Det er mange som forteller om ting på samtlige forum. Mener du at alle som har noe å fortelle bør logge av? 😉 Neida, skjønner godt hva du mener. Dette er et tilbakevendende problem for meg, og noe jeg jobber med. Ikke lett. Anonymkode: bb5c8...46c Jeg skriver også mye i blant. Ikke føl deg dum. Alle gjør ting de angrer på. Det er menneskelig. Og det er fullt lov å skrive om at man føler seg dum men Man er ikke dum. Kun menneskelig. Anonymkode: 0881e...bbe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453803-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-dum-n%C3%A5-at-jeg-vil-g%C3%A5-%C3%A5-henge-meg/page/2/#findComment-3961440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urga Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Anonymkode: bb5c8...46c Kjære du! Det å være ”for mye av seg selv” eller eksponere seg selv, når du ikke har alt på stell er slitsomt. ( Om jeg forstå dette unnlegget ditt rett) Og hjernen din er slett ikke ødelagt. den virker heller ”litt for godt” Du har kanskje pushet den til høygir, og så er’n blitt litt overhetet..(?)😌 Men om du føler deg smadret, og som du sier; Jeg sliter, så bør du kanskje søke hjelp? Ta en tur til fastlege og fortelle hvordan du har det. Spesielt om dette er en situasjon som oppstår ofte? Alle folk driter seg ut. ALLE gjør ting de selv (eller andre) synes er helt på trynet. Men/og noen ganger er det som en selv vurderer som dødsflaut, helt greit for andre. Det som du er skikkelig flau over å ha skrevet nå (eller før) kan med litt hell, allikevel være bra for andre å lese. Det å kunne innrømme feil, eller å si unnskyld, sitter veldig langt inne hos de fleste. Og her ber jo du egentlig om unnskyldning. (Vil ikke plage folk med ytterlige tanker.) Men om det skulle være på sin plass med en undskyldning, så er det vel heller som en kommentar etter det innlegget du angrer å ha skrevet (Der du burde sette den.) Jeg antar de ordene du har skrevet i Helga kan ha vært noe du i dag anser for å være veldig upassende eller utleverende, siden du har lyst til å forsvinne fra jordens overflate. Kanskje du har vært «dum som et brød» og skrevet mange bokstaver i fylla, og postet, uten å egentlig tenke på at andre kan lese det du skrev. Og så har du kanskje fått et vell negative/dårlige reaksjoner på innlegget, fra «Trollheim» Det finnes en haug av troll her på nett har jeg forstått. (Og de aner ingenting om deg eller din bakgrunn. -Eller hvorfor du har ytret deg på den ene eller andre måten) Du kan angre på ting du har skrevet, men om det ikke er noe som kan skade andre enn deg selv har du jo for så vidt hatt «flaks» denne gangen. (Om dette er noe du ofte har opplevd.) «Å dø av skam» er et uttrykk som både jeg selv, og alle jeg kjenner, har følt og brukt. En del av oss har strøket med, men ingen av oss har enda daua av skam, selv om det føles veldig reelt. (Så der kan du altså slappe helt av..) Om du i ettertid blir provosert av/lei deg over eller stolt av noe du selv har skrevet, så er det høyst sannsynlig fordi du har skrevet noe som berører deg sterkt/vekker følelsene dine. (Og kanskje andres?) Om du lett lar deg engasjere, er et følelsesmenneske og ordrik, med litt dårlig impulskontroll, er det fort gjort å poste, før du får tenkt deg om. De gangene du er i en sinnstilstand hvor du er veldig emosjonell, synes jeg du skal hamre løs på tastaturet. Anklag kongen, naboen Gud og jesus, din mor, far deg selv eller hvem som helst for hva som helst. «Hyl det ned på papiret» -Send hjerter,lyn,bæsj,regn og dødningsskaller til høyre og venstre. -Bruk hele alfabetet, til stjerner, planeter og alle tastene fyker rundt hodet på deg, Alt dette er EKSTREMT sunt. OG nyttig, om/når du har det på den måten. Men IKKE post noe av det! Eller snarere: Post det gjerne! Men ikke før du har roet deg ned, sovet litt/drukket en kaffe/hatt en korrektur på alt det du har skrevet. ALT du skriver, vil uansett passe i en dagbok. -Selv om du selv kan føle deg flau og dum når du etterskuddsvis leser det du skriver der også. Men da slipper du belastningen av din dødelige selvkritikk i forhold til å ha eksponert deg for resten av verden. -Og ingen andre enn du selv, vil få muligheten til å klovne eller trolle deg etterpå.🤘🏻 -Og om synes det du har skrevet er nó skvip, lavmål, ufint eller provoserer dem på en eller annen måte, så kan de jo si noe om akkurat det. (Og akkurat det, gjør jo veldig mange meget gjerne) Eller, de kan scrolle elegant forbi. Det er helt frivillig, om en vil lese/reagere på det folk skriver. -Og om en har en sterk mening, er det slett ikke nødvendig å utbasunere den. Man kan mene sterkt om mye og mangt, uten å åpne kjeften, eller skrive den minste lille bokstav. Du har min fulle sympati, det er alt annet enn artig (eller greit) det du har følt her. Og det er trist at du har postet noe du selv angrer. Men at du fortjener et nakkeskudd, er en kjekk liten overdrivelse. Jeg tror neppe at du fortjener en god sving med et balltre heller... 😉 Fortsett å skrive!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453803-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-dum-n%C3%A5-at-jeg-vil-g%C3%A5-%C3%A5-henge-meg/page/2/#findComment-3961459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Takk til dere for fine ord og oppmuntringer. Det er ikke det at jeg reelt har skrevet så mye dumt (tror jeg), det er mest redselen for det og følelsen av at jeg har gjort det som av og til overmanner meg totalt. Når jeg har vært ekstra synlig og skrevet med nick, så kan jeg innimellom få en følelse av at jeg har eksponert meg for mye og da føler jeg meg så dum. Men når jeg har kommet til meg selv igjen, så ser jeg at jeg ikke skriver noe mer dumt enn andre. Det er bare følelsen av at jeg har gjort det. Sikkert ikke lett å forstå seg på, men dette er noe jeg altså kan slite med. Men jobber som sagt med saken. 😉 Anonymkode: bb5c8...46c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453803-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-dum-n%C3%A5-at-jeg-vil-g%C3%A5-%C3%A5-henge-meg/page/2/#findComment-3961479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.