Gå til innhold

Psykologer må stenge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Fastnick
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det tror jeg faktisk. Det er jo også mange som går til dps men ikke har særlige problemer i hverdagen, dvs de har et sosialt liv, venner osv og klarer seg bra fra før av.

Anonymkode: d28fa...9fe

Sukk... Deg igjen? Hvorfor klarer du ikke å forstå (til tross for utallige forklaringer fra mange) at man kan ha store psykiske problemer selv om man har et sosialt liv, venner og familie. Og hvorfor klarer du ikke å forstå at det ikke er pasientene selv som bestemmer og booker seg inn, men at det er profesjonelle fagfolk som avgjør hvem som får plass og hvor lenge det er nødvendig å gå der for hver enkelt. 

AnonymBruker
Akkurat nå, Fastnick skrev:

Sukk... Deg igjen? Hvorfor klarer du ikke å forstå (til tross for utallige forklaringer fra mange) at man kan ha store psykiske problemer selv om man har et sosialt liv, venner og familie. Og hvorfor klarer du ikke å forstå at det ikke er pasientene selv som bestemmer og booker seg inn, men at det er profesjonelle fagfolk som avgjør hvem som får plass og hvor lenge det er nødvendig å gå der for hver enkelt. 

Jeg tror mange har behov av et spark i ræva. Noen gjør seg for avhengig av behandlere og offentlig helsevesenet selv når de klarer seg bra i hverdagen.

AnonymBruker

Jeg tror mange har behov av et spark i ræva. Noen gjør seg for avhengig av behandlere og offentlig helsevesenet selv når de klarer seg bra i hverdagen.

Er det misunnelse det handler om her?

Anonymkode: fa78a...848

Gjest Fastnick
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg du bør overlate til fagfolk å avgjøre. Jeg tror ikke det er mange, om noen, som får gå i behandling på DPS hvis ikke de har behov for det. Dette blant annet fordi det er en enorm pågang med søknader fra fastleger som søker på vegne av sine pasienter. Når søknadene kommer inn til DPS, så avgjøres det av fagfolk i hvert enkelt tilfelle hvem som skal taes inn. 

Det ideelle hadde jo såklart vært om alle som ble søkt inn fikk en vurdering face to face med en behandler. Det er nok lettere å avslå pasienter som bare er et navn på et papir. Når det er sagt, kommer det hele an på økonomi og andre ressurser, og de må nok prioritere de dårligste. Trist at det er sånn, men det er nå likevel fakta. 

Og når DPS mener at pasientene kan avsluttes, avsluttes de. 

Gjest Fastnick
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelse? På hva, Fastnick?

Kanskje misunnelse/skuffelse over at du ikke har fått plass eller noe tilbud om hjelp? Det er i så fall veldig forståelig, men det er litt unødvendig å påpeke det så ofte i diverse innlegg. 

Jeg kunne ønske at du fikk hjelp du også! :)

AnonymBruker

Kanskje misunnelse/skuffelse over at du ikke har fått plass eller noe tilbud om hjelp? Det er i så fall veldig forståelig, men det er litt unødvendig å påpeke det så ofte i diverse innlegg. 

Jeg kunne ønske at du fikk hjelp du også! :)

Jeg har ikke noe behov for hjelp. Har verken diagnoser eller noen problemer, jeg bare er innom her en sjelden gang. Kanskje jeg kjeder meg spesielt nå i disse coronoatider ☺

Annonse

Gjest Fastnick

Jeg har ikke noe behov for hjelp. Har verken diagnoser eller noen problemer, jeg bare er innom her en sjelden gang. Kanskje jeg kjeder meg spesielt nå i disse coronoatider ☺

Ok. Men hvorfor er du så opptatt av at folk får for mye hjelp, hjelp de ikke har krav på, og at de opptar plassene for andre som kunne trenge dem mer? 

Det må jo være en grunn til det?

AnonymBruker

Jeg har time i mrg hos min psykiater. Går fast en dag i uken.

Jeg har ikke hørt noe fra hen, burde jeg anta at hen er åpen?
Burde jeg gå til timen min? 
Jeg kan kjøre egen bil, parkere i parkeringsanlegg, gå til behandler, og returnere samme rute.... 

Jeg er frisk, og har friske folk rundt meg. Vi er 4 stk i huset.
To i husstanden har vært mye i kontakt med mange folk siste uke. (Skole, arbeid, butikk, trening)
Jeg har ikke vært ute. 

Jeg vil jo ikke utsette min behandler for noe... 

Jeg har det helt OK for tiden, og føler meg trygg her hjemme. 
Jeg vet ikke hva jeg event skal skrive til behandler... jeg vil jo ikke virke redd for å gå ut. 
Hva ville du gjort? 
-Mie 

Anonymkode: b3347...9df

AnonymBruker

Ok. Men hvorfor er du så opptatt av at folk får for mye hjelp, hjelp de ikke har krav på, og at de opptar plassene for andre som kunne trenge dem mer? 

Det må jo være en grunn til det?

Det har jeg ikke skrevet. 

Men nå tar jeg kaffekoppen min og setter meg ut i sola på verandaen ☺

Gjest Fastnick
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke skrevet. 

Men nå tar jeg kaffekoppen min og setter meg ut i sola på verandaen ☺

Beklager hvis jeg har forvekslet deg med annen bruker. 

Kos deg i sola med kaffen! 🌞 Fikk lyst på kaffe selv nå, jeg. 😉

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har time i mrg hos min psykiater. Går fast en dag i uken.

Jeg har ikke hørt noe fra hen, burde jeg anta at hen er åpen?
Burde jeg gå til timen min? 
Jeg kan kjøre egen bil, parkere i parkeringsanlegg, gå til behandler, og returnere samme rute.... 

Jeg er frisk, og har friske folk rundt meg. Vi er 4 stk i huset.
To i husstanden har vært mye i kontakt med mange folk siste uke. (Skole, arbeid, butikk, trening)
Jeg har ikke vært ute. 

Jeg vil jo ikke utsette min behandler for noe... 

Jeg har det helt OK for tiden, og føler meg trygg her hjemme. 
Jeg vet ikke hva jeg event skal skrive til behandler... jeg vil jo ikke virke redd for å gå ut. 
Hva ville du gjort? 
-Mie 

Anonymkode: b3347...9df

Ifølge NRK.no beskrives smitte overført via gjenstander; plast, stål etc., og det tar 4-5 dager før smitten er vekk. Jeg skulle selv til behandler i morgen, men ønsker ikke å ta på skinnstolen der, bordplate eller håndtak til dør osv. Behandler ønsker heller ikke.

Anonymkode: 8e73a...715

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...