Gå til innhold

Levere gamle tekstiler hvor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, cilie skrev:

Hei!

Stille på hjemmekontoret, og formen noenlunde, så rydder litt. Var det ikke en diskusjon om å levere gamle tekstiler miljøvennlig for en tid tilbake her? Er det egne dunker å levere dette i? Som i gamle håndklær, laken osv. 

Stapp det i en søppelsekk, knyt den godt igjen og putt den i en Fretex-continer, ingen egen dunk for filler, men de blir sikkert glade om du på en eller annen måte merker sekken med "Filler". :)

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Stapp det i en søppelsekk, knyt den godt igjen og putt den i en Fretex-continer, ingen egen dunk for filler, men de blir sikkert glade om du på en eller annen måte merker sekken med "Filler". :)

Takk - men de tar imot dette/vil ha det? Jeg er alltid nøye m å ikke kaste ubrukelige klær osv... 

1 minutt siden, cilie skrev:

Takk - men de tar imot dette/vil ha det? Jeg er alltid nøye m å ikke kaste ubrukelige klær osv... 

Jada, de har jo selv gått ut gjentatte ganger og sagt at ALT av brukte tekstiler (selv ødelagte sokker) skal i Fretexcontaineren.

https://www.fretex.no/hovedmeny/miljo/hva-blir-toyet-til

Annonse

Bare nevner at vi har fått SMS fra gjenvinningsstasjonen her om at selv om de holder åpent må de begrense pågang for å forhindre smitte. De ber derfor folk om å vente med å komme dit dersom det kan vente. Hvilket det vel kan for de fleste. Det blir stort problem dersom alle nå skal foreta storstilt opprydding av garasjer og loft med påfølgende kasting.

Dette gjaldt personlig oppmøte på gjenvinningsstasjon. Vi har ikke fått noen tilsvarende beskjed mht disse kassene som står rundt omkring. Der kan man jo unngå nærkontakt mellom mennesker, samtidig skrives det jo en del om at viruset overlever på flater, så jeg vet ikke hvilken risiko de som tømmer boksene utsetter seg for og hva slags sikkerhetsutstyr de har. Hvis det skulle være et problem, antar jeg at vi får beskjed. Samtidig kan det jo være greit å være generelt sett edruelig mht hvor mye man føler man må kaste mens man er mye hjemme. Det viktigste er jo at beredskapen opprettholdes for husholdningsavfallet vårt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...