Gå til innhold

Kupton: medisinspørsmål - ikke om dose

Anbefalte innlegg

girlinyellow

Hei, meg igjen.

Lurte på om du kunne hjelpe meg.

Er jo litt hypo (bp1) om dagen, og søvnen har gått ned fra 10t til 7t til 4t, og har holdt seg på 4t pr. natt.

Jeg går på Zyprexa. Tar det + benzo hver kveld. Ikke nok for å sove 7-8t, altså.

Kunne økt Zyprexa, men jeg ønsker ikke å øke dosen av private grunner. 

Er det noe legemiddel jeg kan spørre legen om å kunne ta, i tillegg til det nevnt over? 

Jeg har hatt noen heftige (negative) reaksjoner på Imovane og Seroquel, så ikke det. Kan Latuda være noe? Kan det blandes med Zyprexa? Eller er det noe annet det kan være lurt å spørre om?

Takk :)

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 timer siden, girlinyellow skrev:

Hei, meg igjen.

Lurte på om du kunne hjelpe meg.

Er jo litt hypo (bp1) om dagen, og søvnen har gått ned fra 10t til 7t til 4t, og har holdt seg på 4t pr. natt.

Jeg går på Zyprexa. Tar det + benzo hver kveld. Ikke nok for å sove 7-8t, altså.

Kunne økt Zyprexa, men jeg ønsker ikke å øke dosen av private grunner. 

Er det noe legemiddel jeg kan spørre legen om å kunne ta, i tillegg til det nevnt over? 

Jeg har hatt noen heftige (negative) reaksjoner på Imovane og Seroquel, så ikke det. Kan Latuda være noe? Kan det blandes med Zyprexa? Eller er det noe annet det kan være lurt å spørre om?

Takk :)

Jeg lurer på av ren nysgjerrighet hvilke negative erfaringer du har ved å bruke Imovane og Seroquel?

Anonymkode: eb5b0...fcc

girlinyellow
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på av ren nysgjerrighet hvilke negative erfaringer du har ved å bruke Imovane og Seroquel?

Imovane: hallusinasjoner (av den veldig skremmende sorten) - hver gang. 

Seroquel: voldsom hjertebank, voldsom angst, og helt forvrengt virkelighetsbilde. Ex. sist gang hoppet jeg rundt som en kanin, og var helt forstyrret. 

@girlinyellow: Det generelle rådet er å utnytte de medisiner en bruker best mulig - også når det gjelder dose. Polyfarmasi (bruk av flere legemidler samtidig) skal unngås i størst mulig grad. Å legge til en ny medisin fremfor å øke dosene på de en har, er en dårlig løsning.

girlinyellow
50 minutter siden, kupton skrev:

@girlinyellow: Det generelle rådet er å utnytte de medisiner en bruker best mulig - også når det gjelder dose. Polyfarmasi (bruk av flere legemidler samtidig) skal unngås i størst mulig grad. Å legge til en ny medisin fremfor å øke dosene på de en har, er en dårlig løsning.

Ok, skjønner. Kanskje jeg kan øke benzo i stedet for Zyprexa. Takk for respons. 

AnonymBruker
6 timer siden, girlinyellow skrev:

Imovane: hallusinasjoner (av den veldig skremmende sorten) - hver gang. 

Seroquel: voldsom hjertebank, voldsom angst, og helt forvrengt virkelighetsbilde. Ex. sist gang hoppet jeg rundt som en kanin, og var helt forstyrret. 

Da forstår jeg at du ikke vil bruke de!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...