Gå til innhold

Albuesjell, hvor kjøpes det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære raa,

Det finnes ikke å få kjøpt hva jeg vet. Du får tenke igjennom om du har noe slekt eller venner ved kysten som kan gå på stranden å plukke for deg å sende som barselgave! Det er lurt å slipe kanten med sandpapir.

På apotektet kan du få kjøpt melkeoppsamlere i plast som fyller en lignende funksjon men de er mye større.

Lykke til!

Overhørte på Ullevål en pleier som sa at man kunne få kjøpt det på Bodyshop.

Hvordan er det egentlig disse skjellene hjelper?

Skjellet settes utenpå brystvorta etter at du har ammet om du har såre brystvorter. Det vil danne seg et vakuum og trekke noen dråper morsmelk ut av brystet og denne lindrer sårheten og får evt. sår til å gro kjemperaskt. Jeg ble bra på 1 - 2 dager! Skal ikke brukes om natten fikk jeg beskjed om på barsel.

Annonse

I Foreldre og Barn nr 9 2000 er det ei som heter Ingeborg som annonserer salg av albueskjell. Hun oppgir følgende telefonnr. 51 41 77 62 og e-post [email protected] for informasjon og evt. spørsmål. Jeg brukte albueskjell 14 dager etter fødselen med godt resultat. Men vær oppmerksom på at det ikke må bli stående melk i skjellet over lengre tid, for da bli brystvortene så bløte og lett utsatt for å bli sår igjen. Jeg prøvde meg litt frem og fant det optimale for meg. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...