Gå til innhold

Tråden livsstilsendring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil dere fortsatt hjelpe meg med dette? 
Fra 18.januar til nå har jeg gått ned fra 116.4 kg til 109 kg. Jeg har ikke vært flink med brødmåltid pga overspising, men ellers har jeg hatt totalavhold på brus og snop. I Ukesmeny er det beste tiltaket vi har gjort noen gang, og vi klarer oss med under 1000 kr uka til mat/drikke osv. 

Anonymkode: e0237...47e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453910-tr%C3%A5den-livsstilsendring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, Fastnick skrev:

Fint om du fremdeles kan få hjelp, oppmuntring og råd ift livsstilsendring, men jeg synes da tråden bør startes på forum for Ernæring og Vektmestring i stedet. 

Tenkte bare jeg kunne ha fokus på livstilsendring de neste ukene pga vanskelige følelser.  Men det var en dårlig ide. Det føyer seg bare inn i rekken av mange andre dumme ting jeg har gjort idag. Jeg dropper tråden. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte bare jeg kunne ha fokus på livstilsendring de neste ukene pga vanskelige følelser.  Men det var en dårlig ide. Det føyer seg bare inn i rekken av mange andre dumme ting jeg har gjort idag. Jeg dropper tråden. 

Kan du ikke heller be admin om å flytte tråden over til Ernæring og vektmestring? Fastnick har et poeng, og det er ikke ment som kritikk av deg (det framgår jo tydelig av hennes innlegg for øvrig). 

Gjest Fastnick
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, du må jo ikke ta det jeg sa så personlig! Jeg mente jo ikke noe vondt med det! :)

Jeg tenkte bare at det finnes et eget forum for ernæring/kosthold og vektmestring, og at det da ville være naturlig å lage en tråd om det der i stedet. Men jeg er ingen administrator av dette forumet, og min mening er bare en mening. Det finnes sikkert mange som er mer enig med deg enn med meg akkurat i dette spørsmålet. 

Mat og vanskelige følelser kan dessuten gå hånd i hånd for ganske mange, uten at de nødvendigvis har en psykisk sykdom i bunnen. Derfor går det fint an å få mange gode råd og fin hjelp fra mange på det andre forumet også. Dessuten er vi ikke så mange brukere på dol at ingen vil se deg eller hjelpe deg på det andre forumet. De som er her, titter vel overalt og får med seg nye innlegg både her og der, tror jeg. Derfor tror jeg det de som leser tråden din og hjelper deg på dette forumet også vil hjelpe deg på det andre. 

Men igjen, dette er bare min mening, men er absolutt ingen stor sak for meg. 

AnonymBruker
3 minutter siden, Mari- skrev:

Kan du ikke heller be admin om å flytte tråden over til Ernæring og vektmestring? Fastnick har et poeng, og det er ikke ment som kritikk av deg (det framgår jo tydelig av hennes innlegg for øvrig). 

Nei. Men ellers takk for omtanken. Jeg avslutter denne tråden, den skulle ikke vært startet. Admin kan gjerne slette den så folk ikke engasjerer seg unødvendig. 

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Fastnick skrev:

Kjære deg, du må jo ikke ta det jeg sa så personlig! Jeg mente jo ikke noe vondt med det! :)

Jeg tenkte bare at det finnes et eget forum for ernæring/kosthold og vektmestring, og at det da ville være naturlig å lage en tråd om det der i stedet. Men jeg er ingen administrator av dette forumet, og min mening er bare en mening. Det finnes sikkert mange som er mer enig med deg enn med meg akkurat i dette spørsmålet. 

Mat og vanskelige følelser kan dessuten gå hånd i hånd for ganske mange, uten at de nødvendigvis har en psykisk sykdom i bunnen. Derfor går det fint an å få mange gode råd og fin hjelp fra mange på det andre forumet også. Dessuten er vi ikke så mange brukere på dol at ingen vil se deg eller hjelpe deg på det andre forumet. De som er her, titter vel overalt og får med seg nye innlegg både her og der, tror jeg. Derfor tror jeg det de som leser tråden din og hjelper deg på dette forumet også vil hjelpe deg på det andre. 

Men igjen, dette er bare min mening, men er absolutt ingen stor sak for meg. 

Takk for omtanken ❤️ Vi legger dette dødt. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil dere fortsatt hjelpe meg med dette? 
Fra 18.januar til nå har jeg gått ned fra 116.4 kg til 109 kg. Jeg har ikke vært flink med brødmåltid pga overspising, men ellers har jeg hatt totalavhold på brus og snop. I Ukesmeny er det beste tiltaket vi har gjort noen gang, og vi klarer oss med under 1000 kr uka til mat/drikke osv. 

Vet du, nå ble jeg så utrolig glad for å se deg her igjen! Jeg ble lei meg da du valgte å så brått avslutte forrige tråd. Jeg har ofte tenkt på deg og håpet det beste for deg. Ikke la ett innlegg om hvor denne fine tråden burde ligge ødelegge dette for deg. Det er opp til @Admin å bestemme hvor denne tråden skal ligge til syvende og sist.

Så JA, jeg er sikker på at vi er mange som står parate for å støtte og oppmuntre deg i oppover- og nedoverbakker på din fortsatt stødige kurs på din positive livsstilsendring. Jeg er sikker på at din forrige tråd var og er til både glede og motivasjon for mange fremdeles med mange gode tips på over 200 innlegg til sammen.

Jeg håper du lar oss få en sjanse til? :)

Gjest Fastnick
42 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Vet du, nå ble jeg så utrolig glad for å se deg her igjen! Jeg ble lei meg da du valgte å så brått avslutte forrige tråd. Jeg har ofte tenkt på deg og håpet det beste for deg. Ikke la ett innlegg om hvor denne fine tråden burde ligge ødelegge dette for deg. Det er opp til @Admin å bestemme hvor denne tråden skal ligge til syvende og sist.

Så JA, jeg er sikker på at vi er mange som står parate for å støtte og oppmuntre deg i oppover- og nedoverbakker på din fortsatt stødige kurs på din positive livsstilsendring. Jeg er sikker på at din forrige tråd var og er til både glede og motivasjon for mange fremdeles med mange gode tips på over 200 innlegg til sammen.

Den sjansen er jo like god på det andre forumet? Det er ikke så mye annerledes brukere der enn her, så jeg skjønner liksom ikke helt den korte og kontante avvisningen fra ts bare fordi jeg foreslo et annet forum. Hva er problemet, liksom? :)

Gjest Fastnick
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men ellers takk for omtanken. Jeg avslutter denne tråden, den skulle ikke vært startet. Admin kan gjerne slette den så folk ikke engasjerer seg unødvendig. 

Takk for omtanken ❤️ Vi legger dette dødt. 

Synes du er så passiv-aggressiv eller hva jeg skal kalle det. Det er jo ikke noe å bli fornærmet over et forslag om å flytte tråden til et annet forum? Folkene som vil gi deg råd og hjelp her, gjør det sikkert gladelig i et annet forum også. Så jeg skjønner ikke helt reaksjonen din. Det er liksom ikke "Her, eller ingen steder". Det blir for svart-hvitt, eller hvitt-svart i dette tilfellet ;)

Hvis du er den jeg tror du er, så deler vi en diagnose. Og kanskje er det derfor jeg noen ganger kan bli litt provosert over måten du svarer på, ikke vet jeg. (For jeg ser meg selv i deg (hvis du er den jeg tror du er), bare at du er hakket mer ekstrem ;) ) Jeg synes nesten at man behandler folk dårlig med måten en svarer andre på, om det gjøres på denne måten. Akkurat som om skylden for ens egne reaksjoner legges over på andre.  

Og nå svarer du nok som du pleier (hvis du er den jeg tror du er): "Ok, jeg skal ikke plage dere mer med mine ting. Det var dumt av meg, og nå vet jeg at jeg aldri kan åpne meg mer for noen. Jeg har fått bekreftet nå at jeg er verdiløs/lite verdt, og trekker meg derfor bort herfra nå. Jeg skal be admin slette kontoen min" Og det er denne reaksjonen jeg ikke forstår helt, siden det er så ekstremt.  

Men du må bare se bort ifra dette svaret om du ikke er den jeg sikter til. Jeg orket ikke å følge med på alle de 12++++ sidene forrige gang du laget en slik tråd, så det kan godt være at jeg tar helt feil om deg. 

Endret av Fastnick
AnonymBruker
8 timer siden, Eva Sofie skrev:

Det er andre grunner til at jeg ikke kan skrive på dol. Jeg er i ferd med å miste behandlingstilbudet mitt og tør ikke ta sjansen på det. Jeg må lære meg å stå i og holde ut følelser og det gjør jeg ikke om jeg rømmer hit ved motgang. Men jeg ble svært glad for svaret ditt, det varmet ❤️

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er andre grunner til at jeg ikke kan skrive på dol. Jeg er i ferd med å miste behandlingstilbudet mitt og tør ikke ta sjansen på det. Jeg må lære meg å stå i og holde ut følelser og det gjør jeg ikke om jeg rømmer hit ved motgang. Men jeg ble svært glad for svaret ditt, det varmet ❤️

Hvorfor er du i ferd med å miste behandlingstilbudet ditt? Er det bare sånn midlertidig pga alt stenger delvis ned for tiden? Du skrev for lenge siden at du mistet behandlingstilbudet pga egne omstendigheter men det virker som om du har det enda og dermed ikke mistet det da. Er du i ferd med å miste det fordi du selv avviser behandler/sier du ikke trenger det el eller er det behandlingstilbudet som mener du ikke trenger dem?

Anonymkode: ae0e4...12f

Gjest Forumassistent

Hei!
Hvis du ønsker at tråden flyttes, kan du bare svare her, så skal jeg fikse det! Hvis ikke er det ok at den stå her også, siden den handler litt om begge deler. Alle er velkomne til å dele tanker og følelser rundt ulike tema! :)

Hilsen forumansvarlig

Gjest Fastnick
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fastnick: det har ikke noe med deg og ditt svar å gjøre. Vet det ser sånn ut. 

Ser at jeg var litt krass mot deg, og nå har jeg dårlig samvittighet. Jeg vet at du sliter veldig med disse tingene, så ikke bry deg om hva jeg svarer deg. Nå har du også fått grønt lys av Egmont til å skrive her, så bare gjør det! :)

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke noen motsetninger mot å skrive her på DOL når du opplever motgang og det å miste et behandlingstilbud (noe som må være særlig krevende). Jeg ville tro det kunne være litt til hjelp for deg å skrive litt her og få litt støtte og oppmuntring - om det er noe du føler du kan skrive om. Det er selvsagt ikke alt man skal skrive om på et forum.

Og PS: Nå har Forumansvarlig sagt at det er OK at tråden ligger på Psykiatriforumet, så da gjorde du ikke noe galt i går likevel :)

11 timer siden, Fastnick skrev:

Den sjansen er jo like god på det andre forumet? Det er ikke så mye annerledes brukere der enn her, så jeg skjønner liksom ikke helt den korte og kontante avvisningen fra ts bare fordi jeg foreslo et annet forum. Hva er problemet, liksom? :)

Ja, men noen er litt mer sårbare på slike kommentarer enn andre. Litt mer tynnhudede. Jeg har en gang vært der selv og kunne en gang ha reagert på samme måte som TS gjør. Det er utrolig vondt å få en slik tilbakemelding som du her gir. Det ser imidlertid ut som om du ser det selv nå :)

Gjest Fastnick
9 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Ja, men noen er litt mer sårbare på slike kommentarer enn andre. Litt mer tynnhudede. Jeg har en gang vært der selv og kunne en gang ha reagert på samme måte som TS gjør. Det er utrolig vondt å få en slik tilbakemelding som du her gir. Det ser imidlertid ut som om du ser det selv nå :)

Ja, jeg ser det. Jeg har også vært der selv, og er det faktisk innimellom enda. Så jeg kunne like gjerne ha svart alt dette til meg selv... Det er ikke lett å ha det sånn, det er helt sikkert! 

Men likevel må man prøve å bruke fornuften, og la fornuften og det rasjonelle overstyre følelsene. Men det krever øvelse, det vet jeg. Det er blant annet derfor jeg fremdeles er her med samme nick, fordi jeg øver! :)

(Og nå føler jeg meg så dum at jeg har lyst til å slette meg igjen, men lar være denne gangen også. Jeg må våge og ikke minst velge å stå i det! ;) )

Endret av Fastnick
AnonymBruker
14 minutter siden, Fastnick skrev:

Ja, jeg ser det. Jeg har også vært der selv, og er det faktisk innimellom enda. Så jeg kunne like gjerne ha svart alt dette til meg selv... Det er ikke lett å ha det sånn, det er helt sikkert! 

Men likevel må man prøve å bruke fornuften, og la fornuften og det rasjonelle overstyre følelsene. Men det krever øvelse, det vet jeg. Det er blant annet derfor jeg fremdeles er her med samme nick, fordi jeg øver! :)

(Og nå føler jeg meg så dum at jeg har lyst til å slette meg igjen, men lar være denne gangen også. Jeg må våge og ikke minst velge å stå i det! ;) )

Synes ikke at noen av dine svar i denne tråden har vært feil. Det var vært helt greie tilbakemeldinger. 
Det jeg ikke liker er forsøkene på å gi deg dårlig samvittighet. Heier på deg. 

Anonymkode: 6048a...cdf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...