Gå til innhold

Ønsker originalpreparat i stedet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Høres kanskje dumt ut, men jeg opplever litt bedre effekt av originalpreparatet enn billigversjonen av medisinen jeg går på. Synes jeg har litt bedre opplevelse, effekt og færre bivirkninger på originalen. Samtidig er originalen dyr, og den jeg går på gratis. Noen som vet hva som skal til for å få originalpreparat? Må en ha alvorlige bivirkninger? Veldig gode argumenter? Har gått på originalen i flere uker da jeg var innlagt, og byttet til den andre da jeg kom hjem.

Anonymkode: a8de8...c0b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453915-%C3%B8nsker-originalpreparat-i-stedet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er overhode ikke dumt. Mange erfarer det samme som deg. Det er to muligheter her. Et gratis og et som koster noe.

1. Du får legen til å skrive "Ikke generisk bytte" eller noe slikt på resepten. Da er det gratis for deg.

2. Du ber om orginalen på apoteket. Da skal du kun betale mellomlegget (det som orginalen koster mer enn kopien).

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres kanskje dumt ut, men jeg opplever litt bedre effekt av originalpreparatet enn billigversjonen av medisinen jeg går på. Synes jeg har litt bedre opplevelse, effekt og færre bivirkninger på originalen. Samtidig er originalen dyr, og den jeg går på gratis. Noen som vet hva som skal til for å få originalpreparat? Må en ha alvorlige bivirkninger? Veldig gode argumenter? Har gått på originalen i flere uker da jeg var innlagt, og byttet til den andre da jeg kom hjem.

Jeg har gjort samme erfaring som deg. Fikk flere bivirkninger på billigversjonen.
På resepten min skriver legen ikke synonym preparat.

Da får jeg bare utlevert original preparatet på apoteket. Behøver ikke å be om det.

Anonymkode: 76d2d...2d2

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort samme erfaring som deg. Fikk flere bivirkninger på billigversjonen.
På resepten min skriver legen ikke synonym preparat.

Da får jeg bare utlevert original preparatet på apoteket. Behøver ikke å be om det.

Anonymkode: 76d2d...2d2

Åh, det hadde vært supert. Håper jeg også får det☺️

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...