Gå til innhold

Karantene reglene har sklidd ut blant folk allerede?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strever med å passe på at mine ungdommer med spesielle behov holder reglene. Er utslitt av å ha de inne nå. Spesielt en som er psykisk utviklingshemmet. Så etter en uke inne tenkte jeg å gå i butikken.  Der krydde det av folk. Faktisk en del eldre. Så ikke ut til at de brydde seg ? 

Anonymkode: 96748...6d4

Jeg har sett en del eldre gå tur i flokk. Enten skjønner de ikke greia, eller så tenker de at ja ja, noe skal man jo dø av? 🤔

Anonymkode: 30f99...07e

Fortsetter under...

4 timer siden, cilie skrev:

Overrasket over trykket i matbutikk i dag tidlig. Jeg var der selv... - at det ble for tett kontakt er jeg sikker på. Samme opplevde jeg i en spesialbutikk i går, hvor ekspeditrisen gikk altfor nærme så jeg rygget. 

Jeg opplever at folk holder mye mer avstand enn vanlig, og at de fleste tålmodig venter på andre. Og selv om det var en del folk ute i dag, så var det svært få sammenlignet med en vanlig lørdag. Tipper at det kanskje var 5-10 % av vanlig menneskemengde på en lørdag i Oslo sentrum, så mange tar retningslinjene svært alvorlig. 

17 minutter siden, frosken skrev:

Jeg opplever at folk holder mye mer avstand enn vanlig, og at de fleste tålmodig venter på andre. Og selv om det var en del folk ute i dag, så var det svært få sammenlignet med en vanlig lørdag. Tipper at det kanskje var 5-10 % av vanlig menneskemengde på en lørdag i Oslo sentrum, så mange tar retningslinjene svært alvorlig. 

Ja, det er min erfaring så langt og, men i dag var det tettere og mye mer folk i matbutikken. Sikkert pga at jeg var der i prime time og det flotte været. 

Nicklusheletida
2 timer siden, frosken skrev:

De var i marka i steden :)

Annonse

3 timer siden, cathlin skrev:

Er det noe regler for hvor mange det kan være i en taxi?

Mener å ha lest at taxi-sjåførene ikke vil ha noen sittende foran i bilen. Dersom de som sitter bak tilhører samme husstand, så kan man vel sitte tre bak i en vanlig taxi. 

AnonymBruker
Akkurat nå, frosken skrev:

Mener å ha lest at taxi-sjåførene ikke vil ha noen sittende foran i bilen. Dersom de som sitter bak tilhører samme husstand, så kan man vel sitte tre bak i en vanlig taxi. 

De kan jo puste drosjesjåføren i nakken fra baksetet. Er ikke noe tryggere å ha folk bak seg enn ved siden av seg. Gamle engelske drosjer er bygget slik at det er en fysisk sperre mellom sjåfør og passasjerer og er mye tryggere. 

Anonymkode: e123d...f32

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...