Gå til innhold

Hva gjør dere hjemme under «karantenen»?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva finner du og familien din på nå som dere må holde dere hjemme? 

Anonymkode: a5bd1...e6c

Gubben er på jobb, jeg har hjemmekontor for tiden. Får med meg en god del ting jeg ikke gjør ellers av nettresursser og det deilig å kunne sitte i godstolen med tekoppen å se på dem. :) Ellers har jeg fått sydd litt og funnet et nytt samleområde i den ene hobbyen min. :) 

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva finner du og familien din på nå som dere må holde dere hjemme? 

Anonymkode: a5bd1...e6c

Det er det samme som tidligere, jobb og skole, bare hjemmefra. Aktiviteter og sosial kontakt gjøres mye via nett.

Anonymkode: 3b5e1...ed3

påskelilje

I dag våknet vi i 8-tida, og spiste frokost i 9 tida. Jeg er forkjølet og satt vel og slappet av i sofaen i en times tid. Så var det å sette på en vask og rydde litt. Etterpå dro mannen og jeg og hentet bilen på service. Etterpå hentet vi yngstejenta og dro en tur i skogen. Hun skulle på lang tur med ei venninne, vi voksne tuslet en rolig tur og satt en stund i sola med kaffe og niste.

Nå er mannen inne i butikken og handler, resten av dagen går vel med til rydding hjemme (nytt kott denne helga 😄), bok, strikking og TV 😊

Annonse

påskelilje
1 time siden, Gargamel skrev:

Hjemmekontor i uka. I dag dro vi på skitur et stykke utenfor byen siden marka sikkert er overfyllt.

Akkurat i dag føles det litt deilig at det ikke er fullbooket helg med kjøring hit og dit. 

Samme her. Når vi ikke går glipp av noe (FOMO?) er det faktisk deilig med en tom kalender! 

Gleder meg til forkjølelsen slipper taket, sånn at jeg kan nyte det til fulle!

Jeg nyter litt roligere dager, for de siste ukene har det vært et rotteres med flere møter hver dag og jeg har nesten ikke rukket å gjøre det jeg har skullet gjøre før neste avtale har begynt. Nå opplever jeg å kunne få mer tid til meg selv. Sitte å skrive dagbok, bearbeide terapisamtaler, chatte med venner, sitte på nettet, stresse ned, få litt mer kvalitetstid med samboeren min osv.

Men alt går ikke alltid som planlagt... I går kveld skulle vi benytte minusgradene her til å tine av fryseskapet, men det endte men at jeg fikk en kjele med kokende vann over meg og 2. grads forbrenning på under høyre fot og litt oppover leggen. Ambulanse og legevakt. Nå fått forbud mot å tråkke ned på foten. Det er sant at de fleste uhell skjer i hjemmet ;)

påskelilje
2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg nyter litt roligere dager, for de siste ukene har det vært et rotteres med flere møter hver dag og jeg har nesten ikke rukket å gjøre det jeg har skullet gjøre før neste avtale har begynt. Nå opplever jeg å kunne få mer tid til meg selv. Sitte å skrive dagbok, bearbeide terapisamtaler, chatte med venner, sitte på nettet, stresse ned, få litt mer kvalitetstid med samboeren min osv.

Men alt går ikke alltid som planlagt... I går kveld skulle vi benytte minusgradene her til å tine av fryseskapet, men det endte men at jeg fikk en kjele med kokende vann over meg og 2. grads forbrenning på under høyre fot og litt oppover leggen. Ambulanse og legevakt. Nå fått forbud mot å tråkke ned på foten. Det er sant at de fleste uhell skjer i hjemmet ;)

Å nei!!! Det høres fryktelig vondt ut!!! Går det greit med deg nå? Ei venninne av meg fikk kraftig forbrenning i fjor på begge hendene, men det gikk bra, heldigvis. Måtte ha diverse salver og bandasjer en lang stund. 

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Å nei!!! Det høres fryktelig vondt ut!!! Går det greit med deg nå? Ei venninne av meg fikk kraftig forbrenning i fjor på begge hendene, men det gikk bra, heldigvis. Måtte ha diverse salver og bandasjer en lang stund. 

Det var mest smertefullt i går kveld rett etterpå. Da gikk jeg rett i epilepsianfall (ikke kramper). Jeg har fått tillatelse til å øke smertestillende (OxyContin) noe og jeg er tilstrekkelig smertelindret, men upraktisk å være 100% avhengig av krykker. Jeg har jo mulighet til å bruke rullestol, men foretrekker krykker. Skal tilbake til legevakten i morgen hvor de skal behandle det videre. Dessverre har det gått hull på én av blemmene og ekstremt hvor mye væske som er i en slik blemme... Det i seg er negativt, for da øker infeksjonsfaren. Jeg har jo også nedsatt immunforsvar pga. lav vekt, så her håper jeg at kroppen min gjør det den kan. Har nå klart å pådra meg forkjølelse som begynte i går kveld. Blitt kraftig forverret.

Nicklusheletida
2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Uff, God bedring til deg 

Annonse

10 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Skal tilbake til legevakten i morgen hvor de skal behandle det videre. Dessverre har det gått hull på én av blemmene og ekstremt hvor mye væske som er i en slik blemme... Det i seg er negativt, for da øker infeksjonsfaren. Jeg har jo også nedsatt immunforsvar pga. lav vekt, så her håper jeg at kroppen min gjør det den kan. Har nå klart å pådra meg forkjølelse som begynte i går kveld. Blitt kraftig forverret.

* Grøss * Krysser fingrene og ønsker god bedring!

påskelilje
15 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Det var mest smertefullt i går kveld rett etterpå. Da gikk jeg rett i epilepsianfall (ikke kramper). Jeg har fått tillatelse til å øke smertestillende (OxyContin) noe og jeg er tilstrekkelig smertelindret, men upraktisk å være 100% avhengig av krykker. Jeg har jo mulighet til å bruke rullestol, men foretrekker krykker. Skal tilbake til legevakten i morgen hvor de skal behandle det videre. Dessverre har det gått hull på én av blemmene og ekstremt hvor mye væske som er i en slik blemme... Det i seg er negativt, for da øker infeksjonsfaren. Jeg har jo også nedsatt immunforsvar pga. lav vekt, så her håper jeg at kroppen min gjør det den kan. Har nå klart å pådra meg forkjølelse som begynte i går kveld. Blitt kraftig forverret.

God bedring fra meg og ❤

AnonymBruker
3 timer siden, påskelilje skrev:

Blir du ikke støl i rompe og rygg av for mye sitting? Godt med en tur ut, vel? Så sant du ikke har korona da, og skal være isolert.

Jeg har fra før restriksjoner fra fysioterapeut  på hvor mye jeg kan gå, og har hatt det lenge før corona tok av. Så sånn sett er det ikke så stor forskjell i hverdagen min med sykmelding og mye innetid/alenetid. Har blitt to kortere gåturer i uka. Og nå har jeg symptomer som gjør at jeg bare holder meg hjemme.

Jo ryggen og nakken er stiv, men jeg rydder og vasker som aldri før for å være i noe aktivitet. :)  

Anonymkode: fe06a...3a9

AnonymBruker

Jeg har gått 30 minutter "tur" i leiligheten og laget kjedelig mat. Nå sitter jeg å hører på youtube, mens jeg surfer på nettet. Har ikke vært i frisk luft siden tirsdag.

Prater mye på telefonen. Ellers er har jeg ikke samboer, barn og slikt. Så det blir stille.

Anonymkode: 2920f...648

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...