Gå til innhold

Noen her som faktisk har corona?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Jeg tror jeg og flere i familien hadde det i forrige uke og at en muligens holder på å få det nå. Vi andre er friske igjen.

Ingen er testet, men går ut i fra at det var det det var. 

Har dere vært i karantene så dere ikke har gått rundt og smittet andre? God bedring 

Anonymkode: c8d39...2d8

Nicklusheletida
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har dere vært i karantene så dere ikke har gått rundt og smittet andre? God bedring 

Anonymkode: c8d39...2d8

Siden vi ikke har blitt testet har vi ikke blitt satt i karantene, men vi har likevel levd som om vi var i karantene 2 stk av oss.Den tredje jobber på sykehus, men fikk beskjed om at hun kunne jobbe og det har hun gjort. Hun ble aldri forkjølet, men hadde influensasymptomer. Flere i avdelingen hadde symtomer. Bare en i avdelingen ble testet og testet positivt.

påskelilje

Hadde jeg kunnet, ville jeg ha testet meg for det jeg har hatt siste uka, mest ift besøk hos mine gamle foreldre. Skrev akkurat noe på treningsforum nå. 

Men siden jeg ikke blir testet,  holder jeg meg unna de gamle en god stund til, selv om jeg tror det bare var en kraftig luftveisinfeksjon og ikke korona (95% av de som testes, har andre sykdommer enn korona). Ingen andre i huset har blitt syke.

Annonse

Nicklusheletida
8 minutter siden, påskelilje skrev:

Hadde jeg kunnet, ville jeg ha testet meg for det jeg har hatt siste uka, mest ift besøk hos mine gamle foreldre. Skrev akkurat noe på treningsforum nå. 

Men siden jeg ikke blir testet,  holder jeg meg unna de gamle en god stund til, selv om jeg tror det bare var en kraftig luftveisinfeksjon og ikke korona (95% av de som testes, har andre sykdommer enn korona). Ingen andre i huset har blitt syke.

Det er det som er noe drit med at man ikke blir testet. Dette kan jo vare i mange måneder. Jeg er ganske sikker på at jeg, samboer og eldstedatter er ferdig med det, men iom at vi ikke blir testet og dermed ikke vet, skal vi da holde oss unna de gamle i mange måneder ? Hva er det myndigheten tenker om det tro ?

Eldstedatter sier at hun følte etter siste telefonsamtale at farmora begynner å føle seg trist og ensom nå. Hun er 87 år og har diabetes. Datteren er ganske sikker på at hun er ferdig med Corona, men vet ikke om hun kan besøke farmora siden hun ikke er testet. Det synes jeg er ordentlig trist 😞

29 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tror jeg og flere i familien hadde det i forrige uke og at en muligens holder på å få det nå. Vi andre er friske igjen.

Ingen er testet, men går ut i fra at det var det det var. 

Jeg har en i huset som venter på sitt testresultat. Siden svaret ennå ikke har kommet, er det mest sannsynlig at han ikke er smittet (de sa da han avtalte test, at de var mest opptatt av å kontakte de som testet positivt, så dersom han ikke hadde hørt noe innen 4-5 dager så var han høyst sannsynlig negativ...). Jeg synes det er tankevekkende at ca 95 % av de som er testet, har testet negativt, da de fleste vel har tenkt at de høyst sannsynlig var corona-smittet. Alle symptomene har passet her i huset også, men siden det ikke er mulig å skille fra annen forkjølelse dersom man rammes mildt, så er jeg spent på utfallet. 

Nicklusheletida
3 minutter siden, frosken skrev:

Jeg har en i huset som venter på sitt testresultat. Siden svaret ennå ikke har kommet, er det mest sannsynlig at han ikke er smittet (de sa da han avtalte test, at de var mest opptatt av å kontakte de som testet positivt, så dersom han ikke hadde hørt noe innen 4-5 dager så var han høyst sannsynlig negativ...). Jeg synes det er tankevekkende at ca 95 % av de som er testet, har testet negativt, da de fleste vel har tenkt at de høyst sannsynlig var corona-smittet. Alle symptomene har passet her i huset også, men siden det ikke er mulig å skille fra annen forkjølelse dersom man rammes mildt, så er jeg spent på utfallet. 

Ja, det skjønner jeg.

Alle vi som tror vi har hatt det, har faktisk ikke vært forkjølet noen av oss. Vi har bare hatt mange av de andre symptomene. Har skjønt på de som har testet positivt at man trenger faktisk ikke å være forkjøler for å teste positivt.

42 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det skjønner jeg.

Alle vi som tror vi har hatt det, har faktisk ikke vært forkjølet noen av oss. Vi har bare hatt mange av de andre symptomene. Har skjønt på de som har testet positivt at man trenger faktisk ikke å være forkjøler for å teste positivt.

Her i huset har hovedsymptomet vært lett feberverk i kroppen, noe hoste, litt sår hals og litt tungpustethet. De har oppfattet det som en litt "uvanlig" virusinfeksjon - men det som er spennende er i hvilken grad tolkningen av symptomene henger sammen med coronaperioden. 

AnonymBruker
16 minutter siden, frosken skrev:

Her i huset har hovedsymptomet vært lett feberverk i kroppen, noe hoste, litt sår hals og litt tungpustethet. De har oppfattet det som en litt "uvanlig" virusinfeksjon - men det som er spennende er i hvilken grad tolkningen av symptomene henger sammen med coronaperioden. 

Har du barn, frosken? :)

Anonymkode: 9b5a2...0f0

Nicklusheletida
7 minutter siden, frosken skrev:

Ja, det blir spennende. Det høres jo ut til at det har vært det da.

Jeg satt jo og lurte i flere dager. Hodepina, magesmertene og kvalmen var veldig fremtredene, så dette var ikke noe jeg innbildte meg. Jeg svettet mye, men hver gang jeg tok tempen, hadde jeg ikke noe feber. Det ble jeg like overrasket over hver gang, fordi hvis dette bare var svettetokter, var det voldsomt hyppige svettetokter i løpet av noen dager. Klærne ble kliss våte. De er dessuten helt borte nå disse "svettetoktene"

Innimellom kjente jeg bittelitt tungpust, men så gikk det over igjen og da tenkte jeg:- Nei, nå begynner jeg visst å få angstsymtomer også. Jeg bare innbiller meg ting. 🙂

Men så en morgen våknet samboeren og klaget over tung pust og han klager aldri over noen ting, så da tenkte jeg at nå er det ingen tvil lenger. Men neste dag var han like frisk igjen.

Grunnen til at jeg tror vi har hatt det er at vi 6 mars tok fly til Tromsø og hele raden både forran oss og bak oss, satt det italienere. Den dundrende hodepina hos meg startet 10 mars.

Lurer på om det går an å teste nå i ettertid for å finne ut om vi har hatt det ? Vet du noe om det ? Vi er helt friske igjen.

Annonse

AnonymBruker
49 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg satt jo og lurte i flere dager. Hodepina, magesmertene og kvalmen var veldig fremtredene, så dette var ikke noe jeg innbildte meg. Jeg svettet mye, men hver gang jeg tok tempen, hadde jeg ikke noe feber. Det ble jeg like overrasket over hver gang, fordi hvis dette bare var svettetokter, var det voldsomt hyppige svettetokter i løpet av noen dager. Klærne ble kliss våte. De er dessuten helt borte nå disse "svettetoktene"

Innimellom kjente jeg bittelitt tungpust, men så gikk det over igjen og da tenkte jeg:- Nei, nå begynner jeg visst å få angstsymtomer også. Jeg bare innbiller meg ting. 🙂

Men så en morgen våknet samboeren og klaget over tung pust og han klager aldri over noen ting, så da tenkte jeg at nå er det ingen tvil lenger. Men neste dag var han like frisk igjen.

Grunnen til at jeg tror vi har hatt det er at vi 6 mars tok fly til Tromsø og hele raden både forran oss og bak oss, satt det italienere. Den dundrende hodepina hos meg startet 10 mars.

Lurer på om det går an å teste nå i ettertid for å finne ut om vi har hatt det ? Vet du noe om det ? Vi er helt friske igjen.

PR NÅ så er det ingen test som kan vise om du har hatt det, hvis du har rukket å bli frisk. Flere har spurt om dette på helsedirektorats spørresider. Så dette får du nok ikke greie på. Du må ha levende eller døde virus i systemet for å vise det. Det er ikke slik som ved for eksempel HIV att de tester etter antistoffer, de tester etter virus.

Anonymkode: f2d4e...b21

Nicklusheletida
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PR NÅ så er det ingen test som kan vise om du har hatt det, hvis du har rukket å bli frisk. Flere har spurt om dette på helsedirektorats spørresider. Så dette får du nok ikke greie på. Du må ha levende eller døde virus i systemet for å vise det. Det er ikke slik som ved for eksempel HIV att de tester etter antistoffer, de tester etter virus.

Anonymkode: f2d4e...b21

Ok, skjønner, det er kjedelig.

Da må man bare på ett eller annet tidspunkt annse seg som frisk og begynne å besøke de gamle igjen. For sikkerhets skyld, så venter jeg enda et par uker, selv om jeg har vært frisk i flere dager nå.

AnonymBruker

Jeg tror ikke at jeg har hatt korona.  Men for noen uker siden så var jeg sterkt forkjølet og hadde vondt hals pluss var slapp men det varte kun 3 dager. Så nei jeg tror ikke det var korona. Jeg lå hjemme og slappet av da jeg hadde det. 

Anonymkode: d3347...064

10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er akkurat det samme vi i husstanden her har hatt! Nøyaktig de samme symptomene med svette, bittelitt tung pust, hodepine, sår hals. Etter ca 1 uke er det så og si over, jeg svetter dog fortsatt hvis jeg er aktiv...

AnonymBruker
2 timer siden, Hodestups skrev:

Det er akkurat det samme vi i husstanden her har hatt! Nøyaktig de samme symptomene med svette, bittelitt tung pust, hodepine, sår hals. Etter ca 1 uke er det så og si over, jeg svetter dog fortsatt hvis jeg er aktiv...

Min mann kom hjem fra utlandet i februar. Og da var han ganske dårlig i litt over en uke med tung hoste og feber. Jeg ble smittet men merket nesren ingenting. 3 dager litt småsyk. Vet ikke om det kan være korona men tror ikke det. 

Anonymkode: d3347...064

21 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Nå kom det beskjed om at han ikke har testet positivt, noe som jeg jo synes er fint slik at jeg slipper å være i karantene:-) Men tankevekkende hvor like symptomer han har hatt med dem som får påvist covid 19. . 

Nicklusheletida
49 minutter siden, frosken skrev:

Nå kom det beskjed om at han ikke har testet positivt, noe som jeg jo synes er fint slik at jeg slipper å være i karantene:-) Men tankevekkende hvor like symptomer han har hatt med dem som får påvist covid 19. . 

Det er bra :)

Vi får nok aldri svar på hva vi har hatt. 

Jeg vil så veldig gjerne tro at vi har hatt det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...