AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Tror dere det fortsatt blir søringkarantene i nord til sommeren? Det tror jeg. Det er svært lite spredning av viruset der. Til sommeren når studenter kommer hjem og folk kommer på ferie, kan det bli en eksplosjon av smitte. Kan minne om at det kun er to sykehus i hele Nord-Norge som behandler folk som må i respirator. Disse sykehusene er avhengig av nok plass, utstyr og helikopter for å frakte pasienter. Selv skal jeg ikke reise på ferie i sommer for å ikke risikere å bidra med spredning og syns det er et lite offer. Hvorfor syns folk det er så viktig å reise på norgesferie langt unna hjemplassen akkurat i år i steden for å "feriere" litt mer i nærområdet? Uansett retningslinjer, så syns jeg man burde gjøre det av hensyn til områder med lite spredning. Anonymkode: ffc25...039 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454193-karantene-til-sommeren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror dere det fortsatt blir søringkarantene i nord til sommeren? Det tror jeg. Det er svært lite spredning av viruset der. Til sommeren når studenter kommer hjem og folk kommer på ferie, kan det bli en eksplosjon av smitte. Kan minne om at det kun er to sykehus i hele Nord-Norge som behandler folk som må i respirator. Disse sykehusene er avhengig av nok plass, utstyr og helikopter for å frakte pasienter. Selv skal jeg ikke reise på ferie i sommer for å ikke risikere å bidra med spredning og syns det er et lite offer. Hvorfor syns folk det er så viktig å reise på norgesferie langt unna hjemplassen akkurat i år i steden for å "feriere" litt mer i nærområdet? Uansett retningslinjer, så syns jeg man burde gjøre det av hensyn til områder med lite spredning. Anonymkode: ffc25...039 Jeg bestilte tur til Lofoten lenge før vi ante at det skulle komme noe som het Corona. Hvor viktig det er for meg å ta den turen , kommer helt an på hvordan situasjonen er i juli. Hvem vet, kanskje har det roet seg her Sør og vi nordlenning- karantene på det tidspunktet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454193-karantene-til-sommeren/#findComment-3966070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Jeg tror ikke det. Det du beskriver om langt mellom sykehusene og begrenset kapasitet i helsetjenesten er viktige begrunnelser for at tiltaket ble innført, men på den måten har man også kjøpt seg litt mer tid for å kunne håndtere epidemien. På sikt vil konsekvensene for næringsliv, arbeidsliv og reiseliv bli så store at ulempene ikke kan forsvare fordelene ved å ha en slik karantenebestemmelse. Så mitt stalltips er at de lokale karanteneforskriftene ikke vil bli videreført særlig lenge etter påske. Eller eventuelt at noen få kommuner beholder dem og de fleste opphever dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454193-karantene-til-sommeren/#findComment-3966072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.