Gå til innhold

Ukas trening - påskeuka


påskelilje

Anbefalte innlegg

Har holdt på med en god del hagearbeid, både mandag, tirsdag og onsdag. Graving og løfting, bøying og gåing.  Deilig å bevege seg ute.

Torsdag gikk mannen og jeg tur - ca 7-8 km. Hadde 30 min styrketrening med 2 av ungdommene.

Fredag fikk vi med oss alle ungdommene, og gikk en tur på ca 10 km.

Lørdag jobbet vi med ved,  jeg var med 2 timer; løftet kubber og ryddet kvist.

I dag har det vært heller slapt, med litt bevegelse/løfting og sånn, noen få styrkeøvelser i løpet av dagen, men lite trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble faktisk tre skiturer på oss i påska! Ikke sånn kjempelange, men vi var ute og rørte på oss og fikk deilig, frisk luft og koste oss. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lillemus skrev:

Det ble faktisk tre skiturer på oss i påska! Ikke sånn kjempelange, men vi var ute og rørte på oss og fikk deilig, frisk luft og koste oss. :) 

Så deilig! Vi har savnet snø og ski denne påska! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Så deilig! Vi har savnet snø og ski denne påska! 

Vi har hatt mer snø enn vi nesten kan huske... Mange år siden det har vært så mye snø på hytta hos oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med denne uken. Kommer gradvis til hektene igjen fysisk. 

Mandag gikk jeg 6 km på hovedsakelig flatmark. 

Tirsdag 8,8 km med en kompis med en del bakker, men ikke så bratte bakker. Likevel nok til at jeg på et tidspunkt hadde 170 i puls. 

Onsdag, torsdag og fredag gikk jeg 6-7 km med ganske bratte bakker. Og tilsvarende nedover da. 

Lørdag tok jeg min første joggetur siden 12 mars. Ble veksling mellom jogging og gåing, men det var type jogg 2 km, gå 200 m, jogg 800 m, gå 250 m osv. Gikk aldri mer enn 250 m i strekk. Dette fram til 5 km også gikk jeg siste km opp til 6 km for da var jeg sliten og måtte innom butikken. Klarte meg bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. 

Søndag gikk jeg samme tur med oppoverbakker på slikt som før helga. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Er fornøyd med denne uken. Kommer gradvis til hektene igjen fysisk. 

Mandag gikk jeg 6 km på hovedsakelig flatmark. 

Tirsdag 8,8 km med en kompis med en del bakker, men ikke så bratte bakker. Likevel nok til at jeg på et tidspunkt hadde 170 i puls. 

Onsdag, torsdag og fredag gikk jeg 6-7 km med ganske bratte bakker. Og tilsvarende nedover da. 

Lørdag tok jeg min første joggetur siden 12 mars. Ble veksling mellom jogging og gåing, men det var type jogg 2 km, gå 200 m, jogg 800 m, gå 250 m osv. Gikk aldri mer enn 250 m i strekk. Dette fram til 5 km også gikk jeg siste km opp til 6 km for da var jeg sliten og måtte innom butikken. Klarte meg bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. 

Søndag gikk jeg samme tur med oppoverbakker på slikt som før helga. 

 

Knallbra! Du er god! Jeg har planlagt (bare i hodet foreløpig) å begynne mdd løping igjen. Har ikke løpt på 1,5 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Nå gikk jeg inn for å lage ukas tråd og ser jeg at det allerede er gjort :) I mitt hode er det søndag i dag, men så er det jammen blitt mandag .

Påskeuka ble slik

mandag, tirsdag og onsdag hadde jeg så lange arbeidsdager, samt mye å ordne og handle, så det ble ingen ting. 

skjærtorsdag : 7 km gåtur 

langfredag : ca 2, 5 mil sykkeltur i nordmarka. 

(påskeaften : var hjemme og forberedte påskeaften , passet på lammelår osv. Ble ingen ting ) 

i dag : 6, 5 km gåtur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, påskelilje skrev:

Knallbra! Du er god! Jeg har planlagt (bare i hodet foreløpig) å begynne mdd løping igjen. Har ikke løpt på 1,5 år nå.

Løping er en av de få tingene som tar knekken på tankekjøret og depresjonen for en stund hos meg. :) Ikke i starten, men når jeg blir så sliten at alt fokuset rettes mot pust, puls, løpesteg, holdning, delmål og fullført trening. :) Så kommer det tilbake når jeg dusjer da, men en liten pause er uansett godt. Og som jeg har sagt før, det gjør dessverre ikke psyken min noe merkbart bedre da jeg har trent regelmessig siden jeg var 17, men mulig det hadde vært verre uten. Trening er det eneste jeg føler jeg mestrer i livet. Selv om det er mye tvang i bildet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det ble:

To joggeturer.

En skitur. Var litt redd for å gå i kø, men vi dro opp før kl 10 og så nesten ikke en sjel den første timen.

En runde med en slags sirkeltrening med Step (3T over nettet).

Litt egen styrketrening.

To lange gåturer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...