Gå til innhold

Ekstremt vondt bein - rygg?


 cilie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sterke smerter inni låret/leggen- eller egentlig helt ned til foten og opp til lysken. Litt dirrende følelse. Vanskelig å peke på hvor i beinet faktisk. Men vondt. Ikke vondt i ryggen. Ikke varm eller hoven. Tilsynelatende ut av det blå? For så å gi seg og komme igjen ut av det blå dagen etter. Det var sykt vondt i ettermiddag, ble borte i kveld og nå sprenger det igjen når jeg ligger flatt i sengen. Noen som har opplevd tilsvarende eller vet hva det kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, cilie skrev:

Hei!

Jeg har sterke smerter inni låret/leggen- eller egentlig helt ned til foten og opp til lysken. Litt dirrende følelse. Vanskelig å peke på hvor i beinet faktisk. Men vondt. Ikke vondt i ryggen. Ikke varm eller hoven. Tilsynelatende ut av det blå? For så å gi seg og komme igjen ut av det blå dagen etter. Det var sykt vondt i ettermiddag, ble borte i kveld og nå sprenger det igjen når jeg ligger flatt i sengen. Noen som har opplevd tilsvarende eller vet hva det kan være? 

Har du vært i mye/ hard fysisk aktivitet?

Anonymkode: e57e2...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært i mye/ hard fysisk aktivitet?

Anonymkode: e57e2...fe0

Nei. Ikke trent siden før helgen, og det var gå/jogg i 45 min. Kommer ikke på noe annet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, cilie skrev:

Nei. Ikke trent siden før helgen, og det var gå/jogg i 45 min. Kommer ikke på noe annet heller. 

Om jeg var deg ville jeg ringt fastlegen i morgentidlig

Anonymkode: e57e2...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg var deg ville jeg ringt fastlegen i morgentidlig

Anonymkode: e57e2...fe0

Ja, det er skikkelig vondt. Som om noe inni der er helt vridd el noe. Blir fort litt hypokonder av å leke lege her selv. Har smertestillende, men ønsker å følge med på smerten, men da blir det lite søvn her nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, cilie skrev:

Hei!

Jeg har sterke smerter inni låret/leggen- eller egentlig helt ned til foten og opp til lysken. Litt dirrende følelse. Vanskelig å peke på hvor i beinet faktisk. Men vondt. Ikke vondt i ryggen. Ikke varm eller hoven. Tilsynelatende ut av det blå? For så å gi seg og komme igjen ut av det blå dagen etter. Det var sykt vondt i ettermiddag, ble borte i kveld og nå sprenger det igjen når jeg ligger flatt i sengen. Noen som har opplevd tilsvarende eller vet hva det kan være? 

Det høres ut som om du har belastet foten mer enn du pleier, men ikke godt å si hva det kan være. Kjennes det ut som om det kan være det?

Anonymkode: 2281f...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, cilie skrev:

Ja, det er skikkelig vondt. Som om noe inni der er helt vridd el noe. Blir fort litt hypokonder av å leke lege her selv. Har smertestillende, men ønsker å følge med på smerten, men da blir det lite søvn her nå. 

Det høres ikke umiddelbart ut som noe farlig, men noe som går over etter hvert. Ville ha sett det litt an om det blir bedre i løpet av noen dager. Men jeg er ingen lege, og vet ikke hvordan det kjennes ut for deg, så skal ikke si noe sikkert.

Anonymkode: 2281f...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ikke noe farlig hvis det bare kjennes ut som om noe er vridd og det er flere dager etter at du har trent. Det går nok over

Anonymkode: 2281f...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som om du har belastet foten mer enn du pleier, men ikke godt å si hva det kan være. Kjennes det ut som om det kan være det?

Anonymkode: 2281f...b85

Nei, har verken belastet rygg eller bein mer enn vanlig.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ikke umiddelbart ut som noe farlig, men noe som går over etter hvert. Ville ha sett det litt an om det blir bedre i løpet av noen dager. Men jeg er ingen lege, og vet ikke hvordan det kjennes ut for deg, så skal ikke si noe sikkert.

Anonymkode: 2281f...b85

Takk, skjønner det. Håpet egentlig noen hadde hatt noe tilsvarende og kunne si at det stammer fra rygg el noe, men vet jo så godt at ingen kan si noe sikkert over nett. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke noe farlig hvis det bare kjennes ut som om noe er vridd og det er flere dager etter at du har trent. Det går nok over

Anonymkode: 2281f...b85

Vridd er kanskje feil ord. Det er sterk smerte, som gjør at det er «umulig å legge seg.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det ikke er isjas? Prolaps i ryggen? Du kan lese om det og se om symptomene stemmer.

Anonymkode: 2281f...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke er isjas? Prolaps i ryggen? Du kan lese om det og se om symptomene stemmer.

Anonymkode: 2281f...b85

Ja, håper det er noe sånt. Men nå har jeg satt ting i sammenheng og fått for meg at det er noe langt verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, cilie skrev:

Ja, håper det er noe sånt. Men nå har jeg satt ting i sammenheng og fått for meg at det er noe langt verre. 

det hjelper at det hverken er rødt, varmt eller ingen hevelse, men jeg ville likevel ringt. Man skal ta slike symptomer på alvor.

Anonymkode: e57e2...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, cilie skrev:

Ja, håper det er noe sånt. Men nå har jeg satt ting i sammenheng og fått for meg at det er noe langt verre. 

Du må nesten oppsøke lege hvis det er isjas. Symptomene kan jo tyde på det. Du må få vite hvordan du skal forholde deg til det. Det er mulig du bør gå til fysioterapeut el. Operasjon er ofte siste utvei, noen må operere, men det er også en risiko ved det. Kan ikke nok om det, men ville ha oppsøkt lege snart hvis du tror det kan være det. 

Anonymkode: 2281f...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det hjelper at det hverken er rødt, varmt eller ingen hevelse, men jeg ville likevel ringt. Man skal ta slike symptomer på alvor.

Anonymkode: e57e2...fe0

Ja, det er helt sykt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må nesten oppsøke lege hvis det er isjas. Symptomene kan jo tyde på det. Du må få vite hvordan du skal forholde deg til det. Det er mulig du bør gå til fysioterapeut el. Operasjon er ofte siste utvei, noen må operere, men det er også en risiko ved det. Kan ikke nok om det, men ville ha oppsøkt lege snart hvis du tror det kan være det. 

Anonymkode: 2281f...b85

Altså risikoen er vedvarende smerter, derfor utsetter de ikke alle for operasjon, men jeg tror de ser om det går over av seg selv, sikkert med behandling. Men legen må avgjøre dette.

Anonymkode: 2281f...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må nesten oppsøke lege hvis det er isjas. Symptomene kan jo tyde på det. Du må få vite hvordan du skal forholde deg til det. Det er mulig du bør gå til fysioterapeut el. Operasjon er ofte siste utvei, noen må operere, men det er også en risiko ved det. Kan ikke nok om det, men ville ha oppsøkt lege snart hvis du tror det kan være det. 

Anonymkode: 2281f...b85

Ja, må nok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, cilie skrev:

Hei!

Jeg har sterke smerter inni låret/leggen- eller egentlig helt ned til foten og opp til lysken. Litt dirrende følelse. Vanskelig å peke på hvor i beinet faktisk. Men vondt. Ikke vondt i ryggen. Ikke varm eller hoven. Tilsynelatende ut av det blå? For så å gi seg og komme igjen ut av det blå dagen etter. Det var sykt vondt i ettermiddag, ble borte i kveld og nå sprenger det igjen når jeg ligger flatt i sengen. Noen som har opplevd tilsvarende eller vet hva det kan være? 

Dette tilhører forum for allmennmedisin. 

Anonymkode: f35cc...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, cilie skrev:

Ja, det er helt sykt vondt.

Syns du skal ringe fastlegen din i morgen tidlig. 

Anonymkode: 2281f...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tilhører forum for allmennmedisin. 

Anonymkode: f35cc...837

Jeg la den her bevisst, da det er flest her. Mener flere her inne har slitt m rygg og håpet på å bli beroliget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cilie skrev:

Jeg la den her bevisst, da det er flest her. Mener flere her inne har slitt m rygg og håpet på å bli beroliget.

Har selv slitt med prolaps og isjias nerven, og det kan være svært vondt. Vet ikke annet enn at du kontakter legen hvis det ikke gir seg.

Håper det gir seg snart og at du kan få en god natt. God bedring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...