Gå til innhold

Ekstremt vondt bein - rygg?


 cilie

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Har selv slitt med prolaps og isjias nerven, og det kan være svært vondt. Vet ikke annet enn at du kontakter legen hvis det ikke gir seg.

Håper det gir seg snart og at du kan få en god natt. God bedring 

Takk for det- gir seg ikke her😢 Av alle ting hypokonderen her nå tenker på, er isjias å håpe på, for å si det slik... Men synes det er rart når ryggen er helt upåvirket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, cilie skrev:

Takk for det- gir seg ikke her😢 Av alle ting hypokonderen her nå tenker på, er isjias å håpe på, for å si det slik... Men synes det er rart når ryggen er helt upåvirket. 

En gang hadde jeg så sterke smerter i låret og nedover (er usikker om det også var i lysken) Hadde ikke vondt i ryggen.  Jeg greide nesten ikke å gå. Etterhvert dro jeg til legen og det viste seg å være en prolaps. Før dette så trodde jeg at prolapssmerter bare satt bak i benet og nedover, men det gjør det altså ikke. Det spørs helt hvor prolapsen sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, cilie skrev:

Takk for det- gir seg ikke her😢 Av alle ting hypokonderen her nå tenker på, er isjias å håpe på, for å si det slik... Men synes det er rart når ryggen er helt upåvirket. 

Sliter du med generell helseangst? Siden du skriver at du er hypokonder, mener jeg  Det er ikke godt å ha det slik, det vet jeg alt om! Men det går å komme seg ut av det å bli bedre. Jeg går i terapi for det nå. 

Uansett, god bedring! 🙂

Anonymkode: f35cc...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, cilie skrev:

Takk for det- gir seg ikke her😢 Av alle ting hypokonderen her nå tenker på, er isjias å håpe på, for å si det slik... Men synes det er rart når ryggen er helt upåvirket. 

Hvis du mister kontrollen på avføring eller urinblæren (enten ikke får tisse eller tisser på deg) så må du til lege umiddelbart.  Da kan du ikke vente til fastlegen åpner. Da er det øyeblikkelig hjelp.

Ønsker ikke å skremme deg, men dette er faktisk viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sliter du med generell helseangst? Siden du skriver at du er hypokonder, mener jeg  Det er ikke godt å ha det slik, det vet jeg alt om! Men det går å komme seg ut av det å bli bedre. Jeg går i terapi for det nå. 

Uansett, god bedring! 🙂

Anonymkode: f35cc...837

Takk! Nei, er ikke hypokonder i ordets rette forstand. Men kan tenke worst case og google når jeg er syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, emilie321 skrev:

Hvis du mister kontrollen på avføring eller urinblæren (enten ikke får tisse eller tisser på deg) så må du til lege umiddelbart.  Da kan du ikke vente til fastlegen åpner. Da er det øyeblikkelig hjelp.

Ønsker ikke å skremme deg, men dette er faktisk viktig. 

Takk, men det er under kontroll. Jeg har kjent på litt svikt i beinet ifbm ryggsmerter for snart ett år siden, men MR viste ikke prolaps, men «noe i litt klem.» Da var det gått over for lengst, så tenkte ikke mer på det. Ryggen er nå helt bevegelig og fin. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, cilie skrev:

Hei!

Jeg har sterke smerter inni låret/leggen- eller egentlig helt ned til foten og opp til lysken. Litt dirrende følelse. Vanskelig å peke på hvor i beinet faktisk. Men vondt. Ikke vondt i ryggen. Ikke varm eller hoven. Tilsynelatende ut av det blå? For så å gi seg og komme igjen ut av det blå dagen etter. Det var sykt vondt i ettermiddag, ble borte i kveld og nå sprenger det igjen når jeg ligger flatt i sengen. Noen som har opplevd tilsvarende eller vet hva det kan være? 

Jeg tenkte også isjias, det er fryktelig vondt, men går som oftest over av seg selv etter 2-3 mnd... Jeg gikk fra å være knapt gangbar til sprek som en fole over natten, da hadde jeg hatt vondt i flere uker. Har ikke hatt det siden, det er vel 5 år siden kanskje. Ta kontakt med legen du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg tenkte også isjias, det er fryktelig vondt, men går som oftest over av seg selv etter 2-3 mnd... Jeg gikk fra å være knapt gangbar til sprek som en fole over natten, da hadde jeg hatt vondt i flere uker. Har ikke hatt det siden, det er vel 5 år siden kanskje. Ta kontakt med legen du. 

Takk, men ga seg etter to timer igjen. Så smertene har kommet og gått da disse dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, cilie skrev:

Hei!

Jeg har sterke smerter inni låret/leggen- eller egentlig helt ned til foten og opp til lysken. Litt dirrende følelse. Vanskelig å peke på hvor i beinet faktisk. Men vondt. Ikke vondt i ryggen. Ikke varm eller hoven. Tilsynelatende ut av det blå? For så å gi seg og komme igjen ut av det blå dagen etter. Det var sykt vondt i ettermiddag, ble borte i kveld og nå sprenger det igjen når jeg ligger flatt i sengen. 

Håper du kom deg greit gjennom natten. Siden du ikke er sikker på at dette er Ischias, så synes jeg du skal kontakte lege i dag. Du trenger ikke å ha vondt i ryggen ved Ischias, noen ganger sitter smertene kun i benet. Men måten du beskriver smertene på, er forskjellig fra mine ischiassmerter og jeg pleier ikke å ha problemer med å kunne peke på hvor i benet jeg har vondt. 

Generelt sett tenker jeg alltid at sterke og brått innsettende smerter som jeg ikke vet hva er, kontakter jeg lege om relativt raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, frosken skrev:

Håper du kom deg greit gjennom natten. Siden du ikke er sikker på at dette er Ischias, så synes jeg du skal kontakte lege i dag. Du trenger ikke å ha vondt i ryggen ved Ischias, noen ganger sitter smertene kun i benet. Men måten du beskriver smertene på, er forskjellig fra mine ischiassmerter og jeg pleier ikke å ha problemer med å kunne peke på hvor i benet jeg har vondt. 

Generelt sett tenker jeg alltid at sterke og brått innsettende smerter som jeg ikke vet hva er, kontakter jeg lege om relativt raskt. 

Takk, kvier meg til det for det ene har avløst det andre dette året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, cilie skrev:

Takk, kvier meg til det for det ene har avløst det andre dette året. 

Noen ganger er det bare slik, kjenner meg godt igjen. Bare gå likevel. Håper dere finner ut av det.

Anonymkode: e57e2...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det bare slik, kjenner meg godt igjen. Bare gå likevel. Håper dere finner ut av det.

Anonymkode: e57e2...fe0

Jeg har ikke smerter nå, så utsatte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Fionys skrev:

Senebetennelse?

Aner ikke. Har ikke belastet kroppen annet enn at jeg sitter mye i Buddha-stilling med pcen/tlf i fanget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Xtra skrev:

Hvis jeg var deg ville jeg bestilt time hos naprapat eller kiropraktor. Klinikk for alle har åpent for tiden.

Ja, ser det an nå over langhelgen. De smertene i natt var heftige, så håper de ikke kommer igjen. Jeg skulle hatt en huslege hos meg for tiden😬😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Æsj, nå sprenger det i låret igjen. Måtte lete fram denne tråden for å se når det var sist. Ikke akkurat hyppig da. Må kanskje bare ta det på kontoen for «vanlig med smerter i ny og ne som menneske?» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ekstra skrev:

Har du oppsøkt noe behandling da? Du fikk jo tips om det tidligere. 

Nei, det ga seg jo, og ryggen har blitt tatt MR av - ikke prolaps, men noen nerver i klem. Bare rart det verker helt likt så sjelden helt ut av det blå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...