Gå til innhold

Hater meg selv så inderlig igjend

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nei, du er ikke mindreverdig! Du har noen utfordringer, men som alle oss andre må du bare godta det og gjøre det beste ut av situasjonen. Hva som kan gjøres spesifikt i din situasjon er det bare de som kjenner deg som kan hjelpe deg med. 

Anonymkode: b6aa1...53a

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du er ikke mindreverdig! Du har noen utfordringer, men som alle oss andre må du bare godta det og gjøre det beste ut av situasjonen. Hva som kan gjøres spesifikt i din situasjon er det bare de som kjenner deg som kan hjelpe deg med. 

Anonymkode: b6aa1...53a

Men jrg før aldri fred. Jeg tenker at alt jeg gjør eller synes skyldes asperger. Det er kanskje prat om å begynne på antidepressiva. Men jeg hører så forferdelig mye rart om det. Jeg går på medisin mot adhd, men blir bekymret om jeg føler meg oppstemt eller fri for tanker. Tror at jeg er ruset og derfor ikke bør ha det. Fordi jeg har asperger liksom så tåler jeg dem ikke slik som vanlige eller bare adhd. 

Anonymkode: 7b553...83f

Har du tenkt på at alt det utrolig negative, og hetsende du skriver om det å ha Asperger som å være lavstatus, uverdig og det har kommet langt mer støtende ord tidligere også, kan få andre som har AS til å føle seg dårlig? 

Det går an å skrive om hvordan man strever med å ha, og akseptere en diagnose uten å bruke alle disse negative beskrivelsene. 

Jeg personlig lar meg ikke påvirke av det, men det er garantert noen som gjør det. 

AnonymBruker
8 minutter siden, Glitter skrev:

Har du tenkt på at alt det utrolig negative, og hetsende du skriver om det å ha Asperger som å være lavstatus, uverdig og det har kommet langt mer støtende ord tidligere også, kan få andre som har AS til å føle seg dårlig? 

Det går an å skrive om hvordan man strever med å ha, og akseptere en diagnose uten å bruke alle disse negative beskrivelsene. 

Jeg personlig lar meg ikke påvirke av det, men det er garantert noen som gjør det. 

Ja, men man kan egentlig ikke skrive noe om noen ting om man skal ta hensyn til hva noen føler. Det skriver mye hetsende om så mange grupper på forum. Innvandrere, overvektige, bloggere, jobber, rikinger, bygdefolk osv 😛 

Men når man må gjøre det beste med det, så betyr det at man må godta at man fikk Asperger som et kort, som skal være en byrde i livet...og dette gir deg litt sære leveregler i livet. Ikke evne til å tenke i gråsoner på en måte. Jeg føler meg barnslig, uviten, teit, uinteressant. 
Jeg blir forundret når jeg er glad. Jeg er jo så vant med å være trist at jeg tror noe galt har skjedd i kroppen dersom jeg blir glad. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men man kan egentlig ikke skrive noe om noen ting om man skal ta hensyn til hva noen føler. Det skriver mye hetsende om så mange grupper på forum. Innvandrere, overvektige, bloggere, jobber, rikinger, bygdefolk osv 😛 

Men når man må gjøre det beste med det, så betyr det at man må godta at man fikk Asperger som et kort, som skal være en byrde i livet...og dette gir deg litt sære leveregler i livet. Ikke evne til å tenke i gråsoner på en måte. Jeg føler meg barnslig, uviten, teit, uinteressant. 
Jeg blir forundret når jeg er glad. Jeg er jo så vant med å være trist at jeg tror noe galt har skjedd i kroppen dersom jeg blir glad. 

Man er jo nødt til å godta de kortene man har. Og gjøre det beste ut av det. Slik er det for alle, uansett hvor kjedelig du synes det er. 

Og forøvrig det første du skriver er ansvarsfraskrivelse. Du behøver ikke å skrive slike nedsettende ting om oss/folk som har diagnosen i den ene tråden etter den andre bare fordi det finnes mange der ute som gjør det samme om andre grupper. Det går an å heve seg over slikt. 

Kanskje antidepressiva kan hjelpe deg opp fra det verste, men du trenger hjelp av behandler til å snu på tankene dine. 

AnonymBruker
8 minutter siden, Glitter skrev:

Man er jo nødt til å godta de kortene man har. Og gjøre det beste ut av det. Slik er det for alle, uansett hvor kjedelig du synes det er. 

Og forøvrig det første du skriver er ansvarsfraskrivelse. Du behøver ikke å skrive slike nedsettende ting om oss/folk som har diagnosen i den ene tråden etter den andre bare fordi det finnes mange der ute som gjør det samme om andre grupper. Det går an å heve seg over slikt. 

Kanskje antidepressiva kan hjelpe deg opp fra det verste, men du trenger hjelp av behandler til å snu på tankene dine. 

Men Asperger er tydeligvis et byrdekort. Det er et kort som kom for å lage alt tungvint. Gratulerer med Aspergers. 
Det innhenter meg hele tiden når jeg ser på de andre at der kunne jeg også vært, men det er liksom ikke åpent. Eneste som gjør livet spennende er om jeg kan klare å forandre meg. Men det er liksom hele tiden en del av meg der. 
Jeg vil bare kaste kortet mitt. Aspergers møkkakort 😛 beklager, men jeg hører Ass-burger når jeg hører den diagnosen. Det er en fortreigende diagnose. Er jeg deprimert tror jeg det er aspergersen, er jeg opphengt i noe er det aspergersen, går noe galt er det aspergersen.

Jeg synes så mange andre er supermennesker. Det er sårt å se alle tidligere venner bare gå videre med livet. Det jeg ville fortsette med. Men man får vel sitte igjen med aspergersen. En diagnose der du ser på at andre lever. Du har sjans til å leve selv da du er frisk men du må ta det fu synes er kjedelig fordi denne svake skada hjernen ikke tåler noen ting som helst

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...