Gå til innhold

Liker du hvitløk i maten?

Anbefalte innlegg

På 7.5.2020 den 17.43, Glitter skrev:

Jeg er glad i hvitløk. Synes det holder seg godt i kjøleskapet også? Men er ikke så veldig ofte jeg bruker det da, av ren latskap fordi jeg synes det er pes å skrelle og hakke den. 😛 Men lager jeg gryter så har jeg ordentlig hvitløk i. 

Det er litt styrete ja, og jeg kjøper derfor ofte kinesisk hvitløk. Altså den uten fedd. Mye lettere, men en eventuell ulempe er at man må bruke alt og ikke bare en bit. Men oftest bruker vi såpass når det brukes. 

På 7.5.2020 den 17.58, Xtra skrev:

Hvitløk holder seg da kjempelenge i kjøleskap. Vi har det bestandig og jeg bruker det mye.

Jeg synes den holder seg godt på benken også jeg. Har en kurv der med løk, hvitløk og ingefær. Men er jevnlig «omsetning» av alt. 😁

Og selv om det følger implisitt av ovennevnte, er svaret mitt til TS: Jeg ELSKER hvitløk og bruker det i mye! 

Fortsetter under...

På 8.5.2020 den 10.22, Glitter skrev:

Jeg har hvitløken i grønnsaksskuffen neders i kjøleskapet og der holder den seg fint. Har 3 grader i kjøleskapet. Synes i grunn alt holder seg bra i den temperaturen selv om "vanlig" temperatur i kjøleskap er 4 grader. 

Enig!   Jeg har 2-3 grader i kjøleskapet og ting holder seg bra.

Annonse

16 timer siden, Grendel skrev:

Jeg er redd de fleste av oss stinker hvitløk uten å merke det. Hvis en i klassen hadde vært uheldig og spist en pepperoni-pizza på 80 tallet var det en skarp stank i hele klasserommet. Det merker jeg ikke på samme måte lenger. 

Ja, vi har blitt mer vant til det og dermed inngår det i «vanlig lukt». Det er ellers velkjent at endel innvandrere synes det lukter melk av oss. Og pølse! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...