Gå til innhold

Flere som er drittlei Corona-hysteriet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette viruset er ikke så farlig som det sies. Herregud, det dør flere i verden av influensa enn dette her, Spania, Italia, USA tatt med i regnestykket. Og av andre ting. Dette hysteriet gjør meg forbannet og jeg skjønner ikke hvorfor alle har gått på limpinnen når det gjelder det her. 

Spørsmålet blir da HVORFOR. Hva ligger bak dette ønsket om massehysteri og panikk? Hvilken agenda er det som skjules? Hvem er det som tjener på dette?

Anonymkode: 93ce7...15f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454835-flere-som-er-drittlei-corona-hysteriet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette viruset er ikke så farlig som det sies. Herregud, det dør flere i verden av influensa enn dette her, Spania, Italia, USA tatt med i regnestykket. Og av andre ting. Dette hysteriet gjør meg forbannet og jeg skjønner ikke hvorfor alle har gått på limpinnen når det gjelder det her. 

Spørsmålet blir da HVORFOR. Hva ligger bak dette ønsket om massehysteri og panikk? Hvilken agenda er det som skjules? Hvem er det som tjener på dette?

Hvordan tror du tallene hadde vært om vi ikke hadde tatt alle de forholdsreglene vi har tatt? Verken Spania eller Italia opplever vel slike tilstander som dette av den vanlige influensaen?

AnonymBruker
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvordan tror du tallene hadde vært om vi ikke hadde tatt alle de forholdsreglene vi har tatt? Verken Spania eller Italia opplever vel slike tilstander som dette av den vanlige influensaen?

https://idag.no/nyheter/samfunn/kun-pa-nett/smitten-var-pa-retur-allerede-for-12-mars/19.33309?fbclid=IwAR3IQUyk9s1jRGho2Kj_9d2_6cBc9S_4Mziwtr1rcctCZMVM5aYZ_jr1Y2I

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke kun om antall døde, det handler om å ikke overbelaste intensivavdelingene våre for mye slik at de sårbare iblant oss faktisk kan få god hjelp. 

Anonymkode: 48def...00d

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Økonomisk sett er korona en fjasko. Tror ikke penger er motivet. 

Det er helt bak mål å sammenligne antall døde under denne pandemien mot sesonginfluensa: 

- fordi kraftige tiltak har vært innført over hele verden, mens under sesonginfluensa er det nokså få tiltak som iverksettes

- fordi flere av oss har en viss beskyttelse mot sesonginfluensa pga tidligere sykdom el vaksine, mens ingen hadde beskyttelse mot dette koronaviruset fra før 

- fordi man ved sesonginfluensa kjapt kan utvikle vaksine 

Tall for dødelighet (altså av hvor mange smittede som dør) spriker en del, men uansett tyder de hittil på langt høyere dødelighet  enn ved sesonginfluensa. Det antydes 10-30 ganger så stor dødelighet. Så da kan man jo bare tenke seg hvor mange som kunne dødd uten tiltak. 

Uansett, som påpekt over her, så handler det ikke bare om dødstall, men også om å ikke belaste intensivavdelingene. Nyheter fra Italia på det verste var grusomme! Om utslitt helsepersonell og folk på 60 år som de ikke hadde kapasitet til å hjelpe, utover å gi lindrende medisin mens de langsomt døde. Om ekstrem overdødelighet sammenlignet med ordinære år. Den store belastningen på helsevesenet går også utover folk med andre sykdommer  

Og det handler også om at noen, selv om de overlever, vil slite med senskader i kanskje lang tid etterpå, både fysisk og mentalt  

Jeg er ufattelig glad for at vi har unngått «italienske tilstander», og håper folk fortsetter å være flinke og forholde seg til smittevernreglene slik at vi unngår oppblussing. Og så håper jeg vi får vaksine og effektive medisiner snart. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...