Glitter Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni psykedeliker skrev (5 minutter siden): RAADS er ikke et pålitelig verktøy uten korrigering av dets metodiske svakheter. Skjønte ikke det helt, men ok. Men nevropsykologen gjorde selvfølgelig mange flere tester pluss pratet med mamma. 0 Siter
Havfruen Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Glitter skrev (5 minutter siden): Skjønte ikke det helt, men ok. Men nevropsykologen gjorde selvfølgelig mange flere tester pluss pratet med mamma. Hadde du venner som barn/ungdom? Før sykdommen brøt ut? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt konkret, hva går denne korrigeringen ut på? At pasienten får en forklaring av hva som er hensikten med verktøyet - inkludert forklaring av hva ord og begreper betyr. Dessuten er definisjonen av "normativ" alt for smal i forhold til det flerkulturelle samfunnet vi lever i nå, skjemaet har heller ikke noe "vet ikke" - alternativ for hvert enkelt spørsmål. Samlet sett kan alle disse metodiske svakhetene i verktøyet gi store utslag på totalscoren. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Glitter skrev (7 minutter siden): Men nevropsykologen gjorde selvfølgelig mange flere tester pluss pratet med mamma. Hvilke tester? Har du navnet på dem? 0 Siter
Glitter Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Havfruen skrev (4 minutter siden): Hadde du venner som barn/ungdom? Før sykdommen brøt ut? Ja, men bare noen få. Jeg fungerer godt sammen med min venninne. Ikke noe som tyder på diagnosen der. Men mer fremmede folk er jeg elendig. psykedeliker skrev (1 minutt siden): Hvilke tester? Har du navnet på dem? Husker ikke. Bortsett fra IQ-test. Men det var nå flere ting. Totalt sett scorte jeg under gjennomsnittet på gruppenivå, men nok tii å få diagnosen. Han mistenkte også ADD, og det tror jeg stemmer. Men det ble aldri utredet videre. 0 Siter
Havfruen Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Glitter skrev (1 time siden): Ja, men bare noen få. Jeg fungerer godt sammen med min venninne. Ikke noe som tyder på diagnosen der. Men mer fremmede folk er jeg elendig. Husker ikke. Bortsett fra IQ-test. Men det var nå flere ting. Totalt sett scorte jeg under gjennomsnittet på gruppenivå, men nok tii å få diagnosen. Han mistenkte også ADD, og det tror jeg stemmer. Men det ble aldri utredet videre. Be om utredning på ADD på DPS nå? Om det kan hjelpe deg? 0 Siter
Glitter Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni (endret) Havfruen skrev (32 minutter siden): Be om utredning på ADD på DPS nå? Om det kan hjelpe deg? Vet ikke om de blir å godta det. Er ett år og tre-fire måneder siden jeg tok Ritalin/amfetamin, men vet ikke om det er nok. Pluss er jo alt ufør. Endret 29. juni av Glitter 0 Siter
Havfruen Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Glitter skrev (8 minutter siden): Vet ikke om de blir å godta det. Er ett år og tre-fire måneder siden jeg tok Ritalin/amfetamin, men vet ikke om det er nok. Pluss er jo alt ufør. Kan du ikke få medisin for å hjelpe deg selv om du er ufør? 0 Siter
Glitter Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Havfruen skrev (Akkurat nå): Kan du ikke få medisin for å hjelpe deg selv om du er ufør? De kan pga kapasitet ikke gidde å hjelpe en som er ufør. Privat utredning har jeg ikke råd til. Dessuten gir de ADHD medisiner til en med shizoaffektiv @nachnoo ? 0 Siter
Havfruen Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Glitter skrev (2 timer siden): De kan pga kapasitet ikke gidde å hjelpe en som er ufør. Privat utredning har jeg ikke råd til. Dessuten gir de ADHD medisiner til en med shizoaffektiv @nachnoo ? Er det en "regel" at man ikke får utredning som ufør? Så da skal man bare leve med lavere livskvalitet? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Havfruen skrev (2 timer siden): Er det en "regel" at man ikke får utredning som ufør? Så da skal man bare leve med lavere livskvalitet? Nei det er ingen regel. Man kan derimot ikke få gjentatte utredninger om det samme. Med mindre det foreligger god grunn. Anonymkode: 71258...27e 0 Siter
Glitter Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Havfruen skrev (3 timer siden): Er det en "regel" at man ikke får utredning som ufør? Så da skal man bare leve med lavere livskvalitet? Vet ikke, men ingen tok tak i at nevropsykologen anbefalte videre utredning. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni (endret) Glitter skrev (5 timer siden): De kan pga kapasitet ikke gidde å hjelpe en som er ufør. Privat utredning har jeg ikke råd til. Dessuten gir de ADHD medisiner til en med shizoaffektiv @nachnoo ? jeg tviler. jeg måtte ta psykose test nettopp fordi de ga meg adhd og jeg skulle starte på medisiner. Men Strattera er ikke sentralstimulerende og brukes som adhd medisin, den er også en slags antidepressiva. Ikke ssri men ndri Endret 29. juni av UtakknemligDiva 0 Siter
Glitter Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni UtakknemligDiva skrev (9 minutter siden): jeg tviler. jeg måtte ta psykose test nettopp fordi de ga meg adhd og jeg skulle starte på medisiner. Men Strattera er ikke sentralstimulerende og brukes som adhd medisin, den er også en slags antidepressiva. Ikke ssri men ndri Okei.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.