Glitter Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden psykedeliker skrev (5 minutter siden): RAADS er ikke et pålitelig verktøy uten korrigering av dets metodiske svakheter. Skjønte ikke det helt, men ok. Men nevropsykologen gjorde selvfølgelig mange flere tester pluss pratet med mamma. 0 Siter
Havfruen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Glitter skrev (5 minutter siden): Skjønte ikke det helt, men ok. Men nevropsykologen gjorde selvfølgelig mange flere tester pluss pratet med mamma. Hadde du venner som barn/ungdom? Før sykdommen brøt ut? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt konkret, hva går denne korrigeringen ut på? At pasienten får en forklaring av hva som er hensikten med verktøyet - inkludert forklaring av hva ord og begreper betyr. Dessuten er definisjonen av "normativ" alt for smal i forhold til det flerkulturelle samfunnet vi lever i nå, skjemaet har heller ikke noe "vet ikke" - alternativ for hvert enkelt spørsmål. Samlet sett kan alle disse metodiske svakhetene i verktøyet gi store utslag på totalscoren. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Glitter skrev (7 minutter siden): Men nevropsykologen gjorde selvfølgelig mange flere tester pluss pratet med mamma. Hvilke tester? Har du navnet på dem? 0 Siter
Glitter Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden Havfruen skrev (4 minutter siden): Hadde du venner som barn/ungdom? Før sykdommen brøt ut? Ja, men bare noen få. Jeg fungerer godt sammen med min venninne. Ikke noe som tyder på diagnosen der. Men mer fremmede folk er jeg elendig. psykedeliker skrev (1 minutt siden): Hvilke tester? Har du navnet på dem? Husker ikke. Bortsett fra IQ-test. Men det var nå flere ting. Totalt sett scorte jeg under gjennomsnittet på gruppenivå, men nok tii å få diagnosen. Han mistenkte også ADD, og det tror jeg stemmer. Men det ble aldri utredet videre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.