Gå til innhold

Er Asperger en lidelse/sykdom med et høyt lidelsestrykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
12 minutter siden, Trine skrev:

Sinte feiltolkninger? Aspergere er ikke kjent for å tolke så veldig. Og hvor i denne tråden er det flisespikkeri?

Jeg opplever også at du er sint. Du banner til og med i et av innleggene dine her. Tror du er en generelt sint person. 

Anonymkode: 90bd1...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever også at du er sint. Du banner til og med i et av innleggene dine her. Tror du er en generelt sint person. 

Anonymkode: 90bd1...0f7

Eventuelt så blir man frustrert og irritert på disse kverulerende bedreviterne. Det blir i hvert fall jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2020 den 11.52, AnonymBruker skrev:

En kan ha en hjerneskade uten at det har vært noen YTRE påvirkning...

Anonymkode: 45011...7ca

Da er det ikke en SKADE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2020 den 11.53, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever også at du er sint. Du banner til og med i et av innleggene dine her. Tror du er en generelt sint person. 

Anonymkode: 90bd1...0f7

Ånei ånei, banna jeg? Ja, nei da må jeg jo nesten være fly forbanna. Ene hunden min gikk et jævlig bra spor i sta. Sint nå også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Trine skrev:

Ånei ånei, banna jeg? Ja, nei da må jeg jo nesten være fly forbanna. Ene hunden min gikk et jævlig bra spor i sta. Sint nå også eller?

Jo. Det er helt tydelig at du er sint! Eier du ikke selvinnsikt??

Anonymkode: 90bd1...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Det er helt tydelig at du er sint! Eier du ikke selvinnsikt??

Anonymkode: 90bd1...0f7

Det er helt tydelig at du forsøker desperat å gjøre meg sint. Vel, du er langt unna å lykkes så du kan like godt spare deg bryet. Alternativt mangler du endel mellom øra. Siden de færreste tross alt mangler så mye der, er det mest sannsynlig at du prøver å gjøre meg sint. Lykke til! Du kommer til å gjøre deg selv sint lege før jeg blir sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Det er helt tydelig at du er sint! Eier du ikke selvinnsikt??

Anonymkode: 90bd1...0f7

Se hvem som snakker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Trine skrev:

Da er det ikke en SKADE!

Jo, man kan ha en hjerneskade selv om skaden ikke er påført på utsiden.

Anonymkode: 0c4c4...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det har blitt en trend her på DOL at man skal argumentere for om man har en tilstand/sykdom eller ikke. Selv ble jeg latterliggjort for at jeg tok AP etter 17 år uten klar psykose, i går. Jeg responderte meget surt. Det er ikke fordi jeg vil være schizofren, eller fordi Trine vil ha asperger, det er bare så irriterende når påståelige troll komme å skal vite bedre enn leger og helsepersonell..... Seriøst skjerpings...….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Det har blitt en trend her på DOL at man skal argumentere for om man har en tilstand/sykdom eller ikke. Selv ble jeg latterliggjort for at jeg tok AP etter 17 år uten klar psykose, i går. Jeg responderte meget surt. Det er ikke fordi jeg vil være schizofren, eller fordi Trine vil ha asperger, det er bare så irriterende når påståelige troll komme å skal vite bedre enn leger og helsepersonell..... Seriøst skjerpings...….

Enig. Det blir nesten umulig å klare å la vær å argumentere og overbevise for slike troll får en til å rive av seg håret. Og det trenger ikke mitt hår altså det har akkurat begynt å vokse seg til igjen etter masse håravfall grunnet stress. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, man kan ha en hjerneskade selv om skaden ikke er påført på utsiden.

Anonymkode: 0c4c4...a70


Les definisjonen på skade! Skade skyldes ytre påvirkning. Den kan godt være medfødt, men en feilkobling er en feil, ikke en skade.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Glitter skrev:

Enig. Det blir nesten umulig å klare å la vær å argumentere og overbevise for slike troll får en til å rive av seg håret. Og det trenger ikke mitt hår altså det har akkurat begynt å vokse seg til igjen etter masse håravfall grunnet stress. 😅

Jeg har coronasveis, så jeg vet ikke om det er så nøye at håret sitter på 😂 Men jeg er hårsår, så jeg vil helst ikke rive for mye i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har coronasveis, så jeg vet ikke om det er så nøye at håret sitter på 😂 Men jeg er hårsår, så jeg vil helst ikke rive for mye i det.

Jeg er glad jeg ikke er hårsår. De var eksperter i å ta tak i håret da de var små. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det mulig? Her stiller man et enkelt lite spørsmål, og så ender det opp med en milelang kverulanseprotokoll. DOLhuset i et nøtteskall. 

Anonymkode: 71455...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Glitter skrev:

Jeg er glad jeg ikke er hårsår. De var eksperter i å ta tak i håret da de var små. 😅

Haha, ah, de drar jo hardt også. Jeg har stort sett alltid hatt kort hår. Nytta jo ikke å gre meg da jeg var liten 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
5 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Det har blitt en trend her på DOL at man skal argumentere for om man har en tilstand/sykdom eller ikke. Selv ble jeg latterliggjort for at jeg tok AP etter 17 år uten klar psykose, i går. Jeg responderte meget surt. Det er ikke fordi jeg vil være schizofren, eller fordi Trine vil ha asperger, det er bare så irriterende når påståelige troll komme å skal vite bedre enn leger og helsepersonell..... Seriøst skjerpings...….

Ikke bare det, man må også argumentere for at man IKKE har visse diagnoser her. 

Jeg har ved et par anledninger omtrent fått eupf-diagnose dyttende på meg her.

Helt enig i at det er irriterende når påståelige troll tror de vet bedre enn leger og annet helsepersonell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Trine skrev:


Les definisjonen på skade! Skade skyldes ytre påvirkning. Den kan godt være medfødt, men en feilkobling er en feil, ikke en skade.

 

Nei nå får du gi deg. En skade må ikke komme fra utsiden.

Anonymkode: 0c4c4...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei nå får du gi deg. En skade må ikke komme fra utsiden.

Anonymkode: 0c4c4...a70

Da får du ta den diskusjonen med de som har laget ordboka. Sitat: "(delvis) ødeleggelse eller funksjonsnedsettelse (som resultat av ytre påvirkning)" La meg presisere. Ytre påvirkning!

Og her har du link, nok en gang https://naob.no/ordbok/skade_2

Nå forventer jeg at du gir deg! Du er jo tross alt enig i 0f7 om at jeg alltid har rett, så jeg fatter ikke hvorfor dere fortsetter å komme med tull. Det er ikke min skyld at dere hele tiden skal uttale dere om ting dere overhode ikke har greie på. Du får faen meg stå til ansvar for dine egne handlinger og ikke lesse det over på meg. Nei, jeg er ikke sint selv om jeg skriver faen! Det er heller ikke mitt problem at dere blir like forbanna grinete hver eneste gang. Men altså, nå er dere begge enige i at det ikke nytter å diskutere med meg, så hvorfor gjør dere det til stadighet da? Uansett, ikke skyld på meg for at dere misforstår mitt humør. Hadde dere bare brydd med å lese det jeg faktisk skriver, hadde dere visst at jeg ikke er sint. Jeg gidder ikke diskutere når jeg er sint, for da ender det bare med at jeg havner på deres nivå, og det gidder jeg jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
6 minutter siden, Trine skrev:

Da får du ta den diskusjonen med de som har laget ordboka. Sitat: "(delvis) ødeleggelse eller funksjonsnedsettelse (som resultat av ytre påvirkning)" La meg presisere. Ytre påvirkning!

Og her har du link, nok en gang https://naob.no/ordbok/skade_2

Nå forventer jeg at du gir deg! Du er jo tross alt enig i 0f7 om at jeg alltid har rett, så jeg fatter ikke hvorfor dere fortsetter å komme med tull. Det er ikke min skyld at dere hele tiden skal uttale dere om ting dere overhode ikke har greie på. Du får faen meg stå til ansvar for dine egne handlinger og ikke lesse det over på meg. Nei, jeg er ikke sint selv om jeg skriver faen! Det er heller ikke mitt problem at dere blir like forbanna grinete hver eneste gang. Men altså, nå er dere begge enige i at det ikke nytter å diskutere med meg, så hvorfor gjør dere det til stadighet da? Uansett, ikke skyld på meg for at dere misforstår mitt humør. Hadde dere bare brydd med å lese det jeg faktisk skriver, hadde dere visst at jeg ikke er sint. Jeg gidder ikke diskutere når jeg er sint, for da ender det bare med at jeg havner på deres nivå, og det gidder jeg jo ikke.

Prøv å ikke bry deg om det, Trine. Dette er nok noen som vil framprovosere reaksjoner hos deg fordi de av en eller annen grunn synes det er forferdelig festlig.  Ikke gidd å svare, bare la det stå åpent. :)

Men på en måte kan jeg kanskje forstå dem LITT. Jeg tror deg når du sier at du ikke er sint, men for noen kan du kanskje framstå sint når du f.eks banner og bruker utropstegn og kraftige salver. Men som sagt, JEG tror deg når du sier at du ikke er sint. Vi har alle hver våre måter å skrive ting på og uttrykke oss på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Naana47 skrev:

Prøv å ikke bry deg om det, Trine. Dette er nok noen som vil framprovosere reaksjoner hos deg fordi de av en eller annen grunn synes det er forferdelig festlig.  Ikke gidd å svare, bare la det stå åpent. :)

Men på en måte kan jeg kanskje forstå dem LITT. Jeg tror deg når du sier at du ikke er sint, men for noen kan du kanskje framstå sint når du f.eks banner og bruker utropstegn og kraftige salver. Men som sagt, JEG tror deg når du sier at du ikke er sint. Vi har alle hver våre måter å skrive ting på og uttrykke oss på. :)

Men hvorfor syns de det er festlig når de aldri kommer godt ut av det? Det får meg til å tenke at de kanskje ikke syns det er så festlig, men at de på en eller annen måte klarer å vikle seg inn i en diskusjon, gang på gang. Hva de mener om min sinnstilstand får jo være opp til dem. Men når de f.eks sier ting om diagnoser, som er feil, klarer jeg ikke bare la det stå. De må tåle å bli rettet på, akkurat som alle andre. Og de må tåle å få høre det når de hevder å vite mer enn spesialistene.

Jeg har fått høre i virkeligheten at jeg høres så streng ut. Jeg er hverken streng eller sint, men jeg er tydelig og det misforstås noen ganger. Disse to anonyme, er i overkant ivrige på å tolke og i underkant gode på å tolke. De kunne jo bare gjort som deg og stolt på at jeg sa det jeg mente.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...