Gå til innhold

Er Asperger en lidelse/sykdom med et høyt lidelsestrykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
28 minutes ago, Trine said:

Ekte, hard asperger? Hva faen er det?

 

Du kan sammenligne det med en som tror han har influensa, men egentlig bare har en vanlig forkjøelse, noe som er noe helt annerledes og mer alvorlig enn en hard influensa.

Anonymkode: ee969...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutes ago, Glitter said:

Jeg tror vi taler til fullstendig døve ører. 

Å sette seg på toppen av hesten, over alt som blir sagt av flere med diagnosen og mest av alt fagfolk og forskning det tyder på lav intelligens. Denne type mennesker nytter det ikke å prøve å opplyse. De har sin fiktive sannhet uansett hva man kommer med av korrigering. 

Selv  fagfolk kan ta feil, og diagnosekriteriene endrer seg stadig. Å sette spørsmål ved dette tyder nok heller på høy intelligens.

Anonymkode: ee969...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv  fagfolk kan ta feil, og diagnosekriteriene endrer seg stadig. Å sette spørsmål ved dette tyder nok heller på høy intelligens.

Anonymkode: ee969...a70

Klart selv fagfolk kan ta feil, men det betyr ikke at man som "vanlig" person har noe som helst grunnlag for å betvile at jeg har fått rett diagnose. Eller at Trine har fått rett diagnose. Å være så påståelig om personer man ikke har møtt tyder på arroganse, "jeg vet best-holdning" og etter min mening lav intelligens. En intelligent person lar seg korrigere. En intelligent person setter ikke sin egen mening høyere enn x antall kompetente fagfolk og masse utredning. Å sette spørsmålstegn ved diverse ting er noe helt annet enn å være så bastant og påståelig som enkelte her inne er. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Trine skrev:

Autisme er ikke en slags hjerneskade. Det er en utviklingsforstyrrelse. Det er ingen skader i hjernen. Da ville det jo vært lett å diagnostisere. Man blir ikke kvitt en utviklingsforstyrrelse, men noen klarer å kompensere for vanskene slik at man ikke lenger kvalifiserer til en diagnose. Det er ikke bare normale folk som utvikler seg.

 

Autisme skyldes en eller flere feilkoblinger i hjernen jo. At man ikke kan se det på mr osv utelukker ikke det, det betyr bare at de ikke vet hvor feilen er og hva det skyldes. Dette jobbes det med hver eneste dag. Men hva i alle dager hadde du trodd? At autismen skyldes en feil i ræva?

Anonymkode: 66a54...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Autisme skyldes en eller flere feilkoblinger i hjernen jo. At man ikke kan se det på mr osv utelukker ikke det, det betyr bare at de ikke vet hvor feilen er og hva det skyldes. Dette jobbes det med hver eneste dag. Men hva i alle dager hadde du trodd? At autismen skyldes en feil i ræva?

Anonymkode: 66a54...cb4

Feil og skade er da ikke det samme. Jeg er fullstendig klar over feilkoblingene. Men hjernen er fortsatt ikke skadet. Hadde jeg vært født uten hender, hadde jeg ikke vært skadet. Jeg hadde vært født med en feil. Hadde jeg derimot mistet hendene i en ulykke, hadde jeg manglet hender pga en skade. Stor forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, Trine said:

Feil og skade er da ikke det samme. Jeg er fullstendig klar over feilkoblingene. Men hjernen er fortsatt ikke skadet. Hadde jeg vært født uten hender, hadde jeg ikke vært skadet. Jeg hadde vært født med en feil. Hadde jeg derimot mistet hendene i en ulykke, hadde jeg manglet hender pga en skade. Stor forskjell!

Jo, er hjernen "feilkoblet" er den skadet, dvs. den fungerer ikke normalt.

Anonymkode: ee969...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, er hjernen "feilkoblet" er den skadet, dvs. den fungerer ikke normalt.

Anonymkode: ee969...a70

Tro hva du vil! Men du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Trine said:

Tro hva du vil! Men du tar feil.

Nei, det er du som tar feil.

Anonymkode: ee969...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, er hjernen "feilkoblet" er den skadet, dvs. den fungerer ikke normalt.

Anonymkode: ee969...a70

Nå er ikke Asperger syndrom klassifisert som en hjerneskade da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Glitter said:

Nå er ikke Asperger syndrom klassifisert som en hjerneskade da. 

Da er ikke hjernen feilkoblet heller da.

Anonymkode: ee969...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er ikke hjernen feilkoblet heller da.

Anonymkode: ee969...a70

Hva var det jeg påpekte tidligere i tråden? 

Døve ører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Glitter skrev:

Hvordan kan du vite at det er samme test som jeg har tatt? 

Nei det er helt sant, det kan jeg ikke vite🙈 Men min test sa også at et score mellom 30-50 var innenfor AS-området. Og det var en obligatorisk standard test som ble brukt under generell utredning. Så jeg antok litt hastig at det var den samme. Men det er sikkert en drøss av sånne tester med like poengsummer når jeg tenker meg om;)

Anonymkode: 58982...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er helt sant, det kan jeg ikke vite🙈 Men min test sa også at et score mellom 30-50 var innenfor AS-området. Og det var en obligatorisk standard test som ble brukt under generell utredning. Så jeg antok litt hastig at det var den samme. Men det er sikkert en drøss av sånne tester med like poengsummer når jeg tenker meg om;)

Anonymkode: 58982...ab1

https://psychology-tools.com/test/autism-spectrum-quotient

Anonymkode: 58982...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er du som tar feil.

Anonymkode: ee969...a70

https://naob.no/ordbok/skade_1

Og nå tror jeg at jeg skal høre på Glitter. Det nytter ikke å snakke for døve ører. Men jeg lurer veldig på hvilken ytre påvirkning du mener har forårsaket feilkoblingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på om jeg i løpet av min levetid vil se en tråd om og av personer med Asperger syndrom uten kjekling, flisespikkeri og sinte feiltolkinger. 

Anonymkode: 57214...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om jeg i løpet av min levetid vil se en tråd om og av personer med Asperger syndrom uten kjekling, flisespikkeri og sinte feiltolkinger. 

Anonymkode: 57214...050

Folk med asperger er veldig påståelige og kverulerende. Sånn er det bare.

Anonymkode: 71455...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om jeg i løpet av min levetid vil se en tråd om og av personer med Asperger syndrom uten kjekling, flisespikkeri og sinte feiltolkinger. 

Anonymkode: 57214...050

Sinte feiltolkninger? Aspergere er ikke kjent for å tolke så veldig. Og hvor i denne tråden er det flisespikkeri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Trine skrev:

https://naob.no/ordbok/skade_1

Og nå tror jeg at jeg skal høre på Glitter. Det nytter ikke å snakke for døve ører. Men jeg lurer veldig på hvilken ytre påvirkning du mener har forårsaket feilkoblingen?

En kan ha en hjerneskade uten at det har vært noen YTRE påvirkning...

Anonymkode: 45011...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...