Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er voksen dame, og har hatt kontroll på økonomien hele mitt liv.  Jeg har likevel levd friskt mange ganger, og tatt mange sjanser.  Nå har jeg god jobb og tjener bra.  Det er mye som ligger foran meg nå.  Jeg skal flytte og må skaffe meg en del i den forbindelse, i tillegg til en del oppussing som koster.  Jeg skal på rundreise i Norge sammen med en gruppe i tre uker i juli.  Jeg må betale noen tusen tilbake på skatten til høsten og jeg må hjelpe min datter noe.

Jeg har ofte sett det svartere, og jeg har ikke en eneste betalingsanmerkning noe sted.  Jeg har buffer og jeg har kredittkort med høy kredittgrense.  I tillegg har jeg spart noe i fond.

Jeg er irritert på meg selv over å ligge våken om natta og tenke på økonomi.  Så sovner jeg og når jeg våkner har jeg drøssevis av penger🙂.  Dette er en urealistisk angst som jeg vil bli kvitt.  Den slipper ikke taket på meg.   Jeg skulle ønske at jeg kunne bli kvitt angsten, men jeg har levd med den i veldig mange år.  Jeg blir mer og mer klar over at jeg har levd med den hele livet.  Behandling har ikke hjulpet.

Anonymkode: e3f72...101

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454906-%C3%B8konomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er voksen dame, og har hatt kontroll på økonomien hele mitt liv.  Jeg har likevel levd friskt mange ganger, og tatt mange sjanser.  Nå har jeg god jobb og tjener bra.  Det er mye som ligger foran meg nå.  Jeg skal flytte og må skaffe meg en del i den forbindelse, i tillegg til en del oppussing som koster.  Jeg skal på rundreise i Norge sammen med en gruppe i tre uker i juli.  Jeg må betale noen tusen tilbake på skatten til høsten og jeg må hjelpe min datter noe.

Jeg har ofte sett det svartere, og jeg har ikke en eneste betalingsanmerkning noe sted.  Jeg har buffer og jeg har kredittkort med høy kredittgrense.  I tillegg har jeg spart noe i fond.

Jeg er irritert på meg selv over å ligge våken om natta og tenke på økonomi.  Så sovner jeg og når jeg våkner har jeg drøssevis av penger🙂.  Dette er en urealistisk angst som jeg vil bli kvitt.  Den slipper ikke taket på meg.   Jeg skulle ønske at jeg kunne bli kvitt angsten, men jeg har levd med den i veldig mange år.  Jeg blir mer og mer klar over at jeg har levd med den hele livet.  Behandling har ikke hjulpet.

Kanskje du kan prøve å være litt takknemlig for den angsten. Den gjør at du har ting på stell.

Du kunne faktisk gitt litt av den angsten til meg. Jeg har et litt for avslappet forhold til forfallsdatoer og denslags.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454906-%C3%B8konomi/#findComment-3975278
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av oss er bare satt sammen slik at vi engster oss for den ene tingen etter den andre. Jeg kjenner igjen følelsen av bekymringer som blir uhåndterlig store på natten, men som morgenen etter er noe man bare løfter på skuldrene av.  Kanskje det er mer en damegreie?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454906-%C3%B8konomi/#findComment-3975281
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Grendel skrev:

Kanskje du kan prøve å være litt takknemlig for den angsten. Den gjør at du har ting på stell.

Du kunne faktisk gitt litt av den angsten til meg. Jeg har et litt for avslappet forhold til forfallsdatoer og denslags.

Jeg betaler alltid til riktig tid og har alltid gjort.  Jeg har tatt mange sjanser og holdt på å gå under før, men har kommet meg igjennom det.  Den situasjonen er jeg ikke i nå.  Jeg har full lønn, og bra lønn så det er ingen grunn til denne angsten.  Det er forskjell på å ha god oversikt og det å ha urealistisk angst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454906-%C3%B8konomi/#findComment-3975313
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Xtra skrev:

Noen av oss er bare satt sammen slik at vi engster oss for den ene tingen etter den andre. Jeg kjenner igjen følelsen av bekymringer som blir uhåndterlig store på natten, men som morgenen etter er noe man bare løfter på skuldrene av.  Kanskje det er mer en damegreie?

Ja jeg tror vi damer er mer engstelige enn menn.  Jeg har prøvd hele livet å komme meg ut av dette, men uten å lykkes.  Jeg gikk i mange år til psykolog, men jeg synes det går bedre etter at jeg sluttet der.  

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454906-%C3%B8konomi/#findComment-3975314
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...