Gå til innhold

hvor korekte er vekta på å vise fett og muskelprosent? sier forskjellig hele tiden..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan får man målt riktig fettprosent? og muskelprosent? 

Tror jeg er veldig feit..altså at jeg harveldig høy fettprosent siden jeg veier så lite men fremdeles ser heltnormal ut.. 

Veier bare 49 og er 172 men har formene mine allikevel..

Anonymkode: be9ee...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man målt riktig fettprosent? og muskelprosent? 

Tror jeg er veldig feit..altså at jeg harveldig høy fettprosent siden jeg veier så lite men fremdeles ser heltnormal ut.. 

Veier bare 49 og er 172 men har formene mine allikevel..

Anonymkode: be9ee...4eb

Skaff deg hjelp for spiseforstyrrelsen din. Du er undervektig grad 2 og trenger aldeles ikke å gå ned i vekt. 

Anonymkode: e6be4...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg hjelp for spiseforstyrrelsen din. Du er undervektig grad 2 og trenger aldeles ikke å gå ned i vekt. 

Anonymkode: e6be4...822

Nei, jeg er ikke det. Hvor mindre man veier har jeg lest hvor høyere er fettprosenten. Ingen er "tynne"

, annet enn de som trener og har masse muskler...jeg trenger å få svar på dette. Hvordan måler man fett og muskelprosent?

Anonymkode: be9ee...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke det. Hvor mindre man veier har jeg lest hvor høyere er fettprosenten. Ingen er "tynne"

, annet enn de som trener og har masse muskler...jeg trenger å få svar på dette. Hvordan måler man fett og muskelprosent?

Anonymkode: be9ee...4eb

Jo det er du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man målt riktig fettprosent? og muskelprosent? 

Tror jeg er veldig feit..altså at jeg harveldig høy fettprosent siden jeg veier så lite men fremdeles ser heltnormal ut.. 

Veier bare 49 og er 172 men har formene mine allikevel..

Anonymkode: be9ee...4eb

Ja, du er nok veldig feit. 

Anonymkode: 4dd36...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, Glitter skrev:

Jo det er du. 

det er jo ingen andre som synes det og jeg vil ikke se stygg ut

Anonymkode: be9ee...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke det. Hvor mindre man veier har jeg lest hvor høyere er fettprosenten. Ingen er "tynne"

, annet enn de som trener og har masse muskler...jeg trenger å få svar på dette. Hvordan måler man fett og muskelprosent?

Anonymkode: be9ee...4eb

Sliter selv med en spiseforstyrrelse, så jeg kjenner igjen tankene dine. Du er spiseforstyrret når du tenker sånn som du gjør. Anorektikere får ofte hår på kroppen. Ikke fordi fettprosent er høy, men fordi personen spiser så lite at det er knapt med fett der. Kroppen produserer hår for å varme den undervektige kroppen. Du har et veldig forvrengt kroppsbilde. Det du ser er bare inn i hodet ditt. Vi andre ser ikke det du ser. Hadde jeg sett deg så hadde jeg tenkt at du trenger mat. 

Anonymkode: e6be4...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du er nok veldig feit. 

Anonymkode: 4dd36...299

Det er ikke greit å si slik til en som er åpenbart spiseforstyrret. Sånn ironi forstår friske mennesker, men ikke sånne som Ts som har et veldig forvrengt kroppsbilde. 

Anonymkode: e6be4...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man målt riktig fettprosent? og muskelprosent? 

Tror jeg er veldig feit..altså at jeg harveldig høy fettprosent siden jeg veier så lite men fremdeles ser heltnormal ut.. 

Veier bare 49 og er 172 men har formene mine allikevel..

Anonymkode: be9ee...4eb

Som de andre sier har du nok et temmelig forvrengt syn på kroppen din. Med en bmi på 16,6 er du meget undervektig og det er ikke mulig at du ser feit ut, har høy fettprosent eller former. For din egen skyld bør du søke hjelp, start hos fastlegen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2020 den 23.30, Lillemus skrev:

Som de andre sier har du nok et temmelig forvrengt syn på kroppen din. Med en bmi på 16,6 er du meget undervektig og det er ikke mulig at du ser feit ut, har høy fettprosent eller former. For din egen skyld bør du søke hjelp, start hos fastlegen din. 

Ja, hun kan umulig ha en kropp med naturlige former. Selv har jeg en BMI på rundt 16, og jeg skjemmes over å se ut som et barn, hadde det ikke vært for at jeg har en kvinnes hofter. Jeg føler meg ikke som en kvinne i kroppen lenger og føler det ubehagelig i møte med andre. Vet at folk reagerer og tenker sitt over at jeg er tynn. Det skrives i alle journaler - "betydelig undervektig". Det føles ikke riktig å vite at kroppen min ikke er i stand til lenger å ta hånd om et barn.

Jeg vet noen har omtalt meg som "hun der lille tynne" og selvsagt kan jeg ikke annet enn å le fordi latter og galgenhumor har vært min vei gjennom livet, men samtidig er det litt sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2020 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man målt riktig fettprosent? og muskelprosent? 

Tror jeg er veldig feit..altså at jeg harveldig høy fettprosent siden jeg veier så lite men fremdeles ser heltnormal ut.. 

Veier bare 49 og er 172 men har formene mine allikevel..

Anonymkode: be9ee...4eb

Jeg støtter det de andre skriver, og vil legge til at du ikke bør stole for mye på vekta. En slik vekt som måler fettprosent har mange feilkilder. Folk rapporterer at de får ulikt svar avhengig av om de har drukket vann eller lignende. Profesjonelle vekter av denne typen bruker elektroder på hendene i tillegg til føttene. Da blir det nok litt mer pålitelige.

Jeg mistenker at en slik vekt er kalibrert for folk flest og er redd for at du kan få rare resultater hvis du har en uvanlig kropp. Du er veldig undervektig.

På 15.5.2020 den 20.16, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke det. Hvor mindre man veier har jeg lest hvor høyere er fettprosenten. Ingen er "tynne"

, annet enn de som trener og har masse muskler...jeg trenger å få svar på dette. Hvordan måler man fett og muskelprosent?

Anonymkode: be9ee...4eb

Ja, men her har du misforstått. En bestemt mengde fett på kroppen gir høyere fettprosent når kroppsvekten er lav. Det er ren matematikk.  Det betyr ikke at ingen er tynne. Man kan lure på om "fettprosent" er hensiktsmessig når man er sterkt undervektig. 

For å få et godt svar bør du få en lege til å se på deg. Ikke stol på en vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...