Gå til innhold

Ventilere litt


RamonaK

Anbefalte innlegg

Jeg er nødt til å ventilere litt. Mannen min er ikke død som jeg sa før , jeg orket bare ikke snakke om han. 

Vi forlovet og giftet oss etter Ikke veldig lang tid. Han er australsk og vi bodde i Australia. Vi fikk vårt første barn, og etter det begynte han å bli voldelig. Hvis jeg prøvde å si at han måtte slutte ellers gikk jeg fra ham sa han at jeg kunne bare dra, men at sønnen vår ble hos han. Det verste er at han hadde loven på sin side. Hadde vi blitt skilt hadde jeg mått forlate landet og hadde ikke fått lov til å ta med sønnen uten mannen min sin tillatelse. Så jeg følte jeg ikke hadde så mye valg og prøvde å gjøre det beste ut av det. Vi fikk vårt andre barn og det var da jeg skjønte at denne mannen var farlig både for meg og barna. Jeg begynte å planlegge å rømme. Det tok fire år før jeg klarte å ta med meg barna til Norge. Planen var å skille meg så fort de hadde blitt registrert i det norske systemet. Men det rakk jeg aldri. Nå er han kommet til Norge (kun på besøk). Jeg er så fryktelig sliten, han blir så fryktelig sint. Å gå til politiet er ingen vits, jeg har null bevis for noenting. Det er en måned igjen til han må reise, jeg vet ikke om jeg holder det ut. Jeg er så sint og lei, lei av at han kjefter på meg og barna. Lei av å bli kalt ei dum hore, bli tatt kvelertak på, dytta inn i veggen, trua med kniv. Jeg prøver å si til meg selv at jeg holdt jo ut i fire år, i forhold blir fire uker ingenting, men det at jeg endelig trodde jeg var fri ga meg håp og det har sluknet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mister ordene mine nå. Dette er jo helt forferdelig og jeg blir kjempetrist og bekymret på dine vegne. Hvorfor kan du ikke ringe politiet? Si det som det er og at du vil ha han ut av huset. Det er ditt hjem og han har ingen rett til å være der. 

Vet barnevernet om situasjonen? De vil garantert ikke akseptere at barna lever i et slikt miljø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg si til politiet? Jeg har null bevis, det blir mitt ord mot hans, har heller ikke sagt noe til barnevernet av samme grunn. Jeg er redd for å gjøre noe som eskalerer situasjonen, han er troendes til å gjøre mye. Føler det beste er å spille spillet som en god kone til han reiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Hva skal jeg si til politiet? Jeg har null bevis, det blir mitt ord mot hans, har heller ikke sagt noe til barnevernet av samme grunn. Jeg er redd for å gjøre noe som eskalerer situasjonen, han er troendes til å gjøre mye. Føler det beste er å spille spillet som en god kone til han reiser. 

Hvor er barna nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
2 minutter siden, RamonaK skrev:

Hva skal jeg si til politiet? Jeg har null bevis, det blir mitt ord mot hans, har heller ikke sagt noe til barnevernet av samme grunn. Jeg er redd for å gjøre noe som eskalerer situasjonen, han er troendes til å gjøre mye. Føler det beste er å spille spillet som en god kone til han reiser. 

Politiet tar vold i nære relasjoner på alvor. 
 

https://www.politiet.no/rad/vold-i-nare-relasjoner/er-du-utsatt-for-vold/#undefined

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammel_doler

Høres ikke bra ut. Politi, besøksforbud og sånn alarmknapp kan kanskje være noe? Som dolmio skriver så pleier de å ta slikt på alvor. Men forstår at det føles håpløst. 
Er det evt et krisesenter i nærheten du kunne dratt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Hvorfor lurte du på det forresten? 

Fordi barn ikke bør være tilstede i en slik situasjon som du beskriver. Jeg merker imidlertid at jeg nå blir usikker på hvor mye av det du har fortalt tidligere som heller ikke stemmer, hvis fyren har vært her i to måneder allerede, så har han jo også vært her i den perioden hvor det var snakk om innleggelser, barnevern etc. Hva vet barnevernet om situasjonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Fordi barn ikke bør være tilstede i en slik situasjon som du beskriver. Jeg merker imidlertid at jeg nå blir usikker på hvor mye av det du har fortalt tidligere som heller ikke stemmer, hvis fyren har vært her i to måneder allerede, så har han jo også vært her i den perioden hvor det var snakk om innleggelser, barnevern etc. Hva vet barnevernet om situasjonen? 

Han har ikke vært her i to måneder. Hvor fikk du det fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RamonaK skrev:

Han har ikke vært her i to måneder. Hvor fikk du det fra? 

Ok. Når kom han da? Hva er hans forståelse av situasjonen, regner han med at han er velkommen til å besøke deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, frosken skrev:

Fordi barn ikke bør være tilstede i en slik situasjon som du beskriver. Jeg merker imidlertid at jeg nå blir usikker på hvor mye av det du har fortalt tidligere som heller ikke stemmer, hvis fyren har vært her i to måneder allerede, så har han jo også vært her i den perioden hvor det var snakk om innleggelser, barnevern etc. Hva vet barnevernet om situasjonen? 

Selvfølgelig burde ikke barn være tilstede for sånt. Det var jo derfor jeg reiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Selvfølgelig burde ikke barn være tilstede for sånt. Det var jo derfor jeg reiste.

Det skjønner jeg. Jeg spurte fordi jeg mener at situasjonen hadde vært enda mer akutt om barna var i huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Ok. Når kom han da? Hva er hans forståelse av situasjonen, regner han med at han er velkommen til å besøke deg?

 

Han kom for noen dager siden. Vi er jo fortsatt gift , og jeg er avhengig av at han tror alt er bra frem til de har fått papirene i orden, da kan han ikke gjøre noe. Leste innlegget mitt igjen, og mente ikke han hadde gjort alle de tingene siden han kom. Det var mer en generell beskrivelse av hvordan livet var med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frosken skrev:

Det skjønner jeg. Jeg spurte fordi jeg mener at situasjonen hadde vært enda mer akutt om barna var i huset. 

Unnskyld, gikk litt i forsvars posisjon. Nei, ville aldri latt barna komme til skade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, RamonaK skrev:

Han har ikke vært her i to måneder. Hvor fikk du det fra? 

Du skrev han måtte dra om 1 mnd. Turistvisum er 3. Spørs jo hvorfor han må dra da.

Anonymkode: f5523...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt jeg vet så trenger heller ikke dette å være sant. Du kan forresten kaste ut mannen fra ditt hjem når du selv ønsker det, han har ingen rett til å være hos deg selv om dere er gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev han måtte dra om 1 mnd. Turistvisum er 3. Spørs jo hvorfor han må dra da.

Anonymkode: f5523...4b6

Å sånn å forstå. Nei, det har med ferietiden hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fionys skrev:

For alt jeg vet så trenger heller ikke dette å være sant. Du kan forresten kaste ut mannen fra ditt hjem når du selv ønsker det, han har ingen rett til å være hos deg selv om dere er gift.

Hva mener du med at det ikke trenger være sant? Hvorfor i all verden skulle jeg ha funnet på noe sånt? Jeg er fullstendig klar over at jeg kan kaste han ut, men jeg er redd for konsekvensene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...