Gå til innhold

Ventilere litt


RamonaK

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, RamonaK skrev:

Nei ingen behandlingsplan. Jeg har nesten på følelsen av at de ikke tror det feiler meg noe i det hele tatt lenger. Fikk også beskjed i dag om at jeg burde prøve å komme meg ut i jobb. Hvordan i all verden skal jeg klare det? Jeg klarer jo ikke skifte tøy hver dag en gang. 

Fastlegen min har jeg bare sett en gang, og det var for å få henvisning. Helsearbeider fra kommunen vet jeg ingenting om . 

På sikt bør du helt sikkert ut i jobb, men da må jo andre hverdagsrutinger fungere sånn rimelig bra. Hvor er barna for tiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, RamonaK skrev:

Nei ingen behandlingsplan. Jeg har nesten på følelsen av at de ikke tror det feiler meg noe i det hele tatt lenger. Fikk også beskjed i dag om at jeg burde prøve å komme meg ut i jobb. Hvordan i all verden skal jeg klare det? Jeg klarer jo ikke skifte tøy hver dag en gang. 

Fastlegen min har jeg bare sett en gang, og det var for å få henvisning. Helsearbeider fra kommunen vet jeg ingenting om . 

Start med fastlegen. Ta med kopi av brevet du har skrevet til avdelingsleder på DPS. Be om mere oppfølging. Si at du ønsker å få hjelp fra en psykisk helsearbeider i kommunen. Vær dønn ærlig om hvordan du har det.  Hold ingenting tilbake. Ikke skam deg, det har du ingen grunn til.

Anonymkode: 18ffd...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, frosken skrev:

På sikt bør du helt sikkert ut i jobb, men da må jo andre hverdagsrutinger fungere sånn rimelig bra. Hvor er barna for tiden? 

Ja synes det blir litt raskt med jobb nå, men på sikt er det jo det jeg vil. Barna er hjemme igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Start med fastlegen. Ta med kopi av brevet du har skrevet til avdelingsleder på DPS. Be om mere oppfølging. Si at du ønsker å få hjelp fra en psykisk helsearbeider i kommunen. Vær dønn ærlig om hvordan du har det.  Hold ingenting tilbake. Ikke skam deg, det har du ingen grunn til.

Anonymkode: 18ffd...1b4

Takk, skal prøve. Synes bare det er så flaut, og nå er jeg redd for å få dårlig rykte på dps. Føler meg ganske misforstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, RamonaK skrev:

Takk, skal prøve. Synes bare det er så flaut, og nå er jeg redd for å få dårlig rykte på dps. Føler meg ganske misforstått. 

Har du lest hva dps skriver om deg i journalen din? Hvis ikke, så synes jeg du skal gjøre det slik at du kan få en indikasjon på om din opplevelse av å bli misforstått - og delvis også mistrodd - stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, frosken skrev:

Har du lest hva dps skriver om deg i journalen din? Hvis ikke, så synes jeg du skal gjøre det slik at du kan få en indikasjon på om din opplevelse av å bli misforstått - og delvis også mistrodd - stemmer. 

Ja, kanskje det. Jeg prøvde å lese det tidligere, men fikk meg en skikkelig knekk synes det var tøft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er veldig leit at du har denne opplevelsen i behandlingen. Det skal jo være et trygt sted hvor du blir trodd på det du sier. Kanskje det brevet kan hjelpe deg videre. Ville sendt det så snart som mulig. 

Er mannen der fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke noe godt å lese.. Oppdater oss på hvordan det går videre. Håper det ordner seg for dere og at du blir kvitt den drittsekken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Glitter skrev:

Synes det er veldig leit at du har denne opplevelsen i behandlingen. Det skal jo være et trygt sted hvor du blir trodd på det du sier. Kanskje det brevet kan hjelpe deg videre. Ville sendt det så snart som mulig. 

Er mannen der fortsatt?

Takk. Men det er vel litt min feil. Det er jo ikke lett å hjelpe meg når jeg sliter med å fortelle ting. Sendte brevet i stad, så blir spennende å se hva som skjer med det.

Ja han er her enda. Skal være her i to tre uker til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hodestups skrev:

Dette var ikke noe godt å lese.. Oppdater oss på hvordan det går videre. Håper det ordner seg for dere og at du blir kvitt den drittsekken

Takk :) ja, gleder meg veldig til han reiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2020 den 17.12, RamonaK skrev:

Takk :) ja, gleder meg veldig til han reiser. 

Hvordan går det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hodestups skrev:

Hvordan går det nå?

For å være ærlig. Rett til helv*** . Barnevernet har mottatt en ny bekymrings melding, denne gangen fra nav (av alle mulige instanser) . Hadde møte med barnevernet i dag, og det var helt fryktelig. De snakket med meg og min mann separat. Og det virker nå som den eneste muligheten min er at mannen min blir ellers så tar de barna. Men det eneste jeg vil er at han drar, men jeg vil jo ikke miste barna. Skulle ønske det offentlige kunne hjelpe meg bli bra sånn at jeg kan fungere igjen, istedenfor å bare lage masse ekstra problemer. Skjønner jo at de er bekymret for barna, men det er vel til alles beste at jeg blir bra og de er med moren sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
16 minutter siden, RamonaK skrev:

For å være ærlig. Rett til helv*** . Barnevernet har mottatt en ny bekymrings melding, denne gangen fra nav (av alle mulige instanser) . Hadde møte med barnevernet i dag, og det var helt fryktelig. De snakket med meg og min mann separat. Og det virker nå som den eneste muligheten min er at mannen min blir ellers så tar de barna. Men det eneste jeg vil er at han drar, men jeg vil jo ikke miste barna. Skulle ønske det offentlige kunne hjelpe meg bli bra sånn at jeg kan fungere igjen, istedenfor å bare lage masse ekstra problemer. Skjønner jo at de er bekymret for barna, men det er vel til alles beste at jeg blir bra og de er med moren sin. 

Kjenner igjen dette så altfor godt,alle instanser som er bekymret. Føler virkelig med deg og håper det ordner seg ❤️. En blir ikke akkurat psykisk bedre av sånt kjør,men håper du holder ut og klarer deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, RamonaK skrev:

For å være ærlig. Rett til helv*** . Barnevernet har mottatt en ny bekymrings melding, denne gangen fra nav (av alle mulige instanser) . Hadde møte med barnevernet i dag, og det var helt fryktelig. De snakket med meg og min mann separat. Og det virker nå som den eneste muligheten min er at mannen min blir ellers så tar de barna. Men det eneste jeg vil er at han drar, men jeg vil jo ikke miste barna. Skulle ønske det offentlige kunne hjelpe meg bli bra sånn at jeg kan fungere igjen, istedenfor å bare lage masse ekstra problemer. Skjønner jo at de er bekymret for barna, men det er vel til alles beste at jeg blir bra og de er med moren sin. 

Åfy... det hørtes slitsomt ut :( Jeg aner ikke hva du sliter med eller hvordan du sliter, men det er oftest best at ungene er med mammaen sin, ja. 

Håper så det ordner seg for dere, at du blir frisk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Kjenner igjen dette så altfor godt,alle instanser som er bekymret. Føler virkelig med deg og håper det ordner seg ❤️. En blir ikke akkurat psykisk bedre av sånt kjør,men håper du holder ut og klarer deg. 

Takk ❤️ det ironiske er at alle er bekymret bortsett fra psykiatrien. Nei en blir definitivt ikke bedre av alt det kjøret, plutselig skal jo Gud og hvermann blande seg i alt. Barnevernet skal også ta kontakt med barnehagen for å snakke om barna med de. Kjenner jeg blir så skamfull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hodestups skrev:

Åfy... det hørtes slitsomt ut :( Jeg aner ikke hva du sliter med eller hvordan du sliter, men det er oftest best at ungene er med mammaen sin, ja. 

Håper så det ordner seg for dere, at du blir frisk ❤️ 

Takk ❤️ jeg må innrømme at jeg har mistet troen på at det ordner seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk ❤️ det ironiske er at alle er bekymret bortsett fra psykiatrien. Nei en blir definitivt ikke bedre av alt det kjøret, plutselig skal jo Gud og hvermann blande seg i alt. Barnevernet skal også ta kontakt med barnehagen for å snakke om barna med de. Kjenner jeg blir så skamfull. 

Ja sånn var det her og, alle var bekymret bortsett fra psykiatrien. Her og snakket BV med barnehagen, de skulle blande seg i alt. De ville snakke med psykiatrien om meg også,men psykologen jeg gikk til ville ikke snakke med dem så han tok ikke telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja sånn var det her og, alle var bekymret bortsett fra psykiatrien. Her og snakket BV med barnehagen, de skulle blande seg i alt. De ville snakke med psykiatrien om meg også,men psykologen jeg gikk til ville ikke snakke med dem så han tok ikke telefonen. 

Det er så frustrerende når det er sånn. Psykiatrien burde jo gjøre alt de kan ihvertfall når barnevernet osv er involvert. Det er jo fryktelig hvis folk mister barna over noe som kunne blitt bedre hvis man fikk hjelp. Bv vil ha møte med meg og psykiateren min og det vil jeg overhode ikke men har ikke mye valg. Så bra av psykologen din 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Klem til deg. ❤ Har du forsøkt å fortelle de hvordan mannen har behandlet dere tidligere? 

Takk ❤️ ja de vet. Men ikke mye de kan gjøre , blir jo bare påstander. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...