Gå til innhold

Ventilere litt


RamonaK

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk ❤️ ja de vet. Men ikke mye de kan gjøre , blir jo bare påstander. 

Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
4 minutter siden, RamonaK skrev:

Det er så frustrerende når det er sånn. Psykiatrien burde jo gjøre alt de kan ihvertfall når barnevernet osv er involvert. Det er jo fryktelig hvis folk mister barna over noe som kunne blitt bedre hvis man fikk hjelp. Bv vil ha møte med meg og psykiateren min og det vil jeg overhode ikke men har ikke mye valg. Så bra av psykologen din 

Ja det er frustrerende når det er sånn,men tror du ikke psykiatrien vil støtte deg da/være på din side? Det var gale med meg og det visste psykiatrien, kanskje derfor han ikke ville snakke med dem. Jeg gikk jo til flere men han ville de absolutt snakke med, han var lojal mot meg følte jeg. Han var fornøyd så lenge jeg tok medisin, tar du medisin nå? Hjelper det? Hvilke hjelp trenger du? Det må du prøve å være klar på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken hjelp er det du ikke får ,men som du mener vil gjøre deg frisk eller bedre ?

Anonymkode: 88876...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er frustrerende når det er sånn,men tror du ikke psykiatrien vil støtte deg da/være på din side? Det var gale med meg og det visste psykiatrien, kanskje derfor han ikke ville snakke med dem. Jeg gikk jo til flere men han ville de absolutt snakke med, han var lojal mot meg følte jeg. Han var fornøyd så lenge jeg tok medisin, tar du medisin nå? Hjelper det? Hvilke hjelp trenger du? Det må du prøve å være klar på. 

Nei tar ingen medisiner. Siden psykiateren mener jeg ikke har bipolar. Men medisinene har jo funket for meg før så skjønner ikke helt logikken. Vet ikke om psykiateren er på min side, stoler ikke helt på hn. Føler at han ikke hører meg, og språk vanskene gjør det bare verre. Jeg vet ikke helt hvilken hjelp jeg trenger, men bare at jeg trenger hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken hjelp er det du ikke får ,men som du mener vil gjøre deg frisk eller bedre ?

Anonymkode: 88876...859

Skulle gjerne ja begynt på medisinene mine igjen. De har hjulpet før i tiden og jeg fungerte bra lenge. Men siden de mener jeg ikke har bipolar lenger vil de ikke gi meg medisiner for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Nei tar ingen medisiner. Siden psykiateren mener jeg ikke har bipolar. Men medisinene har jo funket for meg før så skjønner ikke helt logikken. Vet ikke om psykiateren er på min side, stoler ikke helt på hn. Føler at han ikke hører meg, og språk vanskene gjør det bare verre. Jeg vet ikke helt hvilken hjelp jeg trenger, men bare at jeg trenger hjelp. 

Ok. Rart du ikke skulle ta medisinene hvis de hjalp deg, det skjønner ikke jeg logikken i heller. Det er jo sånn at du skal legge frem dine problemer (hvis du ikke vet hva du trenger hjelp til), så kan psykiateren komme med forslag til hva slags hjelp du trenger. Det er veldig synd at du ikke stoler på han da og at det er språkproblemer. 

Og du har jo helt tydelig hatt psykotiske symptomer,du burde få hjelp med det også. Men sånn jeg har forstått det misforstår psykiateren deg? Da er det jo ikke lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Rart du ikke skulle ta medisinene hvis de hjalp deg, det skjønner ikke jeg logikken i heller. Det er jo sånn at du skal legge frem dine problemer (hvis du ikke vet hva du trenger hjelp til), så kan psykiateren komme med forslag til hva slags hjelp du trenger. Det er veldig synd at du ikke stoler på han da og at det er språkproblemer. 

Og du har jo helt tydelig hatt psykotiske symptomer,du burde få hjelp med det også. Men sånn jeg har forstått det misforstår psykiateren deg? Da er det jo ikke lett. 

Mye er min feil også. Sliter utrolig med å være ærlig om hvordan jeg Jar det og det gjør det jo vanskeligere for psykiateren. Hn mener jeg ikke har hatt psykotiske symptomer og at det bare er eupf. Den diagnosen har så sykt mye stigma. Eks Hn spurte om hvorfor jeg hadde så dårlig forhold til moren min , og jeg svarte fordi hun er en alkoholiker som lurte  meg for masse penger. Da svarte hn at personer med eupf har en tendens til å dramatisere hendelser og kanskje det ikke var såå ille som jeg forestilte meg. Jeg burde jo egentlig kunne stå opp for meg selv men jeg klarer ikke da blir jeg bare taus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, RamonaK skrev:

Mye er min feil også. Sliter utrolig med å være ærlig om hvordan jeg Jar det og det gjør det jo vanskeligere for psykiateren. Hn mener jeg ikke har hatt psykotiske symptomer og at det bare er eupf. Den diagnosen har så sykt mye stigma. Eks Hn spurte om hvorfor jeg hadde så dårlig forhold til moren min , og jeg svarte fordi hun er en alkoholiker som lurte  meg for masse penger. Da svarte hn at personer med eupf har en tendens til å dramatisere hendelser og kanskje det ikke var såå ille som jeg forestilte meg. Jeg burde jo egentlig kunne stå opp for meg selv men jeg klarer ikke da blir jeg bare taus. 

Skjønner. Du må bare være ærlig om du skal få den rette hjelpen, men jeg skal ikke formane deg jeg som har sittet taus i mange psykologtimer. Det hjalp meg å skrive til psykologen, da var jeg dønn ærlig og klare å skrive alt jeg hadde på hjertet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, RamonaK skrev:

Skulle gjerne ja begynt på medisinene mine igjen. De har hjulpet før i tiden og jeg fungerte bra lenge. Men siden de mener jeg ikke har bipolar lenger vil de ikke gi meg medisiner for det. 

Vis du mener at du har bipolar lidelse og psykiateren din mener det er feil så må du få en ny vurdering av en annen psykiater.  

Anonymkode: 88876...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snåle greier. Men etter å ha snakket med mannen min mener psykiateren nå at jeg har bipolar allikevel. Så har starta på medisiner igjen. Og har fått tilbake diagnosen bipolar 1 og også eupf og angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, RamonaK skrev:

Snåle greier. Men etter å ha snakket med mannen min mener psykiateren nå at jeg har bipolar allikevel. Så har starta på medisiner igjen. Og har fått tilbake diagnosen bipolar 1 og også eupf og angst. 

Det var jo bra de fikk orden på diagnosene dine, først da kan du få rett hjelp. Positivt det :) Håper du kommer deg nå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det var jo bra de fikk orden på diagnosene dine, først da kan du få rett hjelp. Positivt det :) Håper du kommer deg nå da. 

Ja får håpe det. Men skjønner ikke ambivalensen på dps. Men men så lenge det ordner seg til slutt går det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
6 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja får håpe det. Men skjønner ikke ambivalensen på dps. Men men så lenge det ordner seg til slutt går det bra. 

Noen ganger må de snakke med pårørende for å finne ut av det. Ja da ordner det seg jo nå når du får rett behandling :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, stjernestøv skrev:

Noen ganger må de snakke med pårørende for å finne ut av det. Ja da ordner det seg jo nå når du får rett behandling :) 

Ja, jeg er veldig glad for det. Litt pinlig å dra fram alle de dumme tingene jeg har gjort enda en gang. Men men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...