Gå til innhold

Oppgitt


Gjest mamma

Anbefalte innlegg

Gjest mamma

Nå er min jente over 4 1/2 år, og hun har i over to år vært delvis tørr om dagen. det vil si at hun kan være helt tørr i 2-6 uker. og si fra at hun skal på WC osv. Så, plutselig, tisser hun på seg, og gjøre det i 1-2 uker, opptil 7-8 ganger pr dag....... Hva er dette? Hun er ikke tørr om natta - bleien er våt hver morgen., men vi har ikke brydd oss noe om dette ennå. Først må hun bli tørr på dagtid. Vi sender henne på WC før og etter mat, før vi skal ut og ellers når det har gått en stund siden hun var der sist. I de "tørre" periodene, husker hun det selv. Når hun er inne i en "dårlig" periode, hjelper det ikke om jeg sender henne på WC - hun klarer å tisse på seg uansett.... hjemme og i barnehagen. Nå har vi nettopp vi nettopp vært to uker i syden, og hun var tørr 2 uker før vi dro og til halvveis i ferien. Så var det våte klær igjen - og det har fortsatt i en uke etter vi kom hjem.

Har tatt prøver til stadighet - men det er ingen infeksjon. Hva gjør vi nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til mamma. Jeg kan godt forstå at dere blir litt oppgitt. Når barnet tisser på seg opp til 8 ganger pr dag så ville det mest naturlige vært å tenkt urinveisinfeksjon.Dette har dere tydeligvis sjekket uten at det har vært påvist noe.jeg vil også anta at hun har vært sjekket hos barnelege.Hun er i en alder hvor det lett blir til at en skal vente å se.Det som kan være litt viktig å observere er om lekkasjene kommer rett etter dobesøk?evt. rett før dobesøk?eller kommer det helt uavhengig av dette.Hun bør nok ha litt faste dotider både i barnehagen og hjemme Minst 5 -6 ganger pr. dag.Dersom hun også er obstipert, har treg avføring, kan det også påvirke urinblære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...