Gå til innhold

Er det en "PROPP" der? Når krana åpnes, kommer alt strømmende.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Greia er: Noe trigger meg. Så er det som å skru på en bryter, en kran, så kommer alle minnene. Bare de dårlige ,alt det vonde som har hendt meg.

Det virker som alt det vonde blir plassert i samme stedet i hjernen, i det samme mørke rommet, og når jeg går inn dit finner jeg alt sammen på én gang.

Flere som har det sånn? Er det noe annet enn å sove jeg kan gjøre for å stoppe det? 

Anonymkode: fa0d4...be4

Fortsetter under...

Kan kjenne meg igjen i den beskrivelsen ja. Både når det kommer til minner og følelser. 

Jeg prøver å øve meg på å stå i følelsene. Når det gjelder minnene prøver jeg å ikke forsvinne helt vekk i dem, men bare registrere at der var det noe som gjorde at minnene dukket opp, også forsøke å legge det bort. Aller viktigst for meg er det å ikke handle destruktivt for å komme vekk fra det. 

Du kan jo ikke sove hele tiden, så du må finne en måte å bearbeide og håndtere det på. Går du i behandling?

AnonymBruker
2 minutter siden, Glitter skrev:

Kan kjenne meg igjen i den beskrivelsen ja. Både når det kommer til minner og følelser. 

Jeg prøver å øve meg på å stå i følelsene. Når det gjelder minnene prøver jeg å ikke forsvinne helt vekk i dem, men bare registrere at der var det noe som gjorde at minnene dukket opp, også forsøke å legge det bort. Aller viktigst for meg er det å ikke handle destruktivt for å komme vekk fra det. 

Du kan jo ikke sove hele tiden, så du må finne en måte å bearbeide og håndtere det på. Går du i behandling?

Nei, jeg har ikke rett på behandling. Dessverre.

Jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse. Dessverre har jeg ingen løsning. De mestringsstrategiene jeg har brukt har blitt tvangshandlinger så nå er de blitt et problem i seg selv. Synes Glitter sin metode høres bra ut, men det krever sin trening vil jeg tro...

AnonymBruker
2 timer siden, Glitter skrev:

Har du undersøkt om du kan gå til en privat avtalespesialist?

Nei, det er på en måte litt for mye for meg å undersøke det. Jeg var hos legen og gråt, fikk da psykiatrisk sykepleier jeg gikk til i ca 3 måneder.

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er på en måte litt for mye for meg å undersøke det. Jeg var hos legen og gråt, fikk da psykiatrisk sykepleier jeg gikk til i ca 3 måneder.

Hvis du har behov for behandling så må du gjøre tiltak for å få det. Selv om det er vanskelig. Det er ingen som kan gjøre det for deg. 

Ment som et velmenende råd. :)

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke rett på behandling. Dessverre.

Jeg synes du bør prøve avtalespesialist. DPS har avvist meg lenge, men fikk henvisning av fastlegen til avtalespesialist som jeg har begynt hos. Foreløpig har jeg kun hatt en samtale og skal ha to samtaler til før vi skal se veien videre. Absolutt verdt å prøve. 

AnonymBruker
På 26.5.2020 den 18.03, Glitter skrev:

Hvis du har behov for behandling så må du gjøre tiltak for å få det. Selv om det er vanskelig. Det er ingen som kan gjøre det for deg. 

Ment som et velmenende råd. :)

Jg vet, men jeg har blitt skrevet ut av ps. sykepleier og det er for kort tid siden.

AnonymBruker
20 timer siden, aa-k-j skrev:

Jeg synes du bør prøve avtalespesialist. DPS har avvist meg lenge, men fikk henvisning av fastlegen til avtalespesialist som jeg har begynt hos. Foreløpig har jeg kun hatt en samtale og skal ha to samtaler til før vi skal se veien videre. Absolutt verdt å prøve. 

ok :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...