Gå til innhold

Alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke rørt alkohol på 3 måneder, men trangen til å drikke er så enorm. Føler meg trist og tom innvendig. 

Ingenting fyller det tomrommet, bare alkoholen. Nå har jeg tenkt på alkohol i hele natt. Hvordan fylle det tomrommet? Noe mangler, men jeg vet ikke hva. 

Anonymkode: a1774...5b2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455253-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

beklager for tullet innlegg.prøvde å la vær, men så alkoholen på vinmonopolet og måtte bare ta med en. Føler meg mye mere klar i gode. Men hva skal jeg fylle det tomrommet med? Sånn til neste gang. Sliter så enormt mye med tomhet. Lagt på leg flere kilo fordi jeg begynte å overspise istedenfor å drikke alkohol. Tar imot alle tips. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455253-alkohol/#findComment-3979757
Del på andre sider

AnonymBruker

Sliter med bulimi og det eneste som dreper matlysten er alkohol. Trenger hjelp kjenner jeg. Kan ikke gå rundt og drikke bort trangen til å overspise. Vet at det jeg gjør mot kroppen min er slemt, men jeg liker den ikke. Nå vil jeg bli frisk på alvor. Fikse problemet selv. ,en hvordan. Tar imot alle tips. Sulter meg ikke for oppmemksomget, men fordi jeg ønsker kontroll over kroppen og live mitt. Fikk aldri bestemme over min egen kropp da jeg var liten. Endelig fikk det. Men jeg vil ikke ødelegge meg selv. Kom med alle råd dere har. Skal logge av nå og se på enn koselig film. Trenger å få følelsene litt på avstand kjenner jeg. Er ikke bortkastet å komme med råd til meg. Kommer til å bli edru imorgen og lese deres råd. Jeg vil virkelig bli frisk. Jeg mener det! 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455253-alkohol/#findComment-3979761
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke rørt alkohol på 3 måneder, men trangen til å drikke er så enorm. Føler meg trist og tom innvendig. 

Ingenting fyller det tomrommet, bare alkoholen. Nå har jeg tenkt på alkohol i hele natt. Hvordan fylle det tomrommet? Noe mangler, men jeg vet ikke hva. 

Hei! Skjønner deg. Sitter selv med selvskading i perioder, der jeg ikke skal ta livet. Her er noen tips. Prøv og tenke på noe annet, gjør ting du liker, distraher deg. Hvis du setter deg et mål f. Eks hver uke eller 4 dager mer etterhvert, kan du gi deg små belønninger. Ikke store men små så kanskje det gir deg mer motivasjon. Det andre er jo og spise eller drikke noe uten alkohol, så du kan vende deg til det i stedet. F. Eks alkohol fritt eller brus eller vann. Det kan virke

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455253-alkohol/#findComment-3979810
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, frho1912 skrev:

Hei! Skjønner deg. Sitter selv med selvskading i perioder, der jeg ikke skal ta livet. Her er noen tips. Prøv og tenke på noe annet, gjør ting du liker, distraher deg. Hvis du setter deg et mål f. Eks hver uke eller 4 dager mer etterhvert, kan du gi deg små belønninger. Ikke store men små så kanskje det gir deg mer motivasjon. Det andre er jo og spise eller drikke noe uten alkohol, så du kan vende deg til det i stedet. F. Eks alkohol fritt eller brus eller vann. Det kan virke

Takk for tips. Ja jeg sliter litt med selvmordtanker også. Derfor frister det. Men jeg skal prøve å holde meg edru imorgen. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455253-alkohol/#findComment-3979811
Del på andre sider

I forbindelse med å bli rusfri så har jeg i starten telt hver eneste dag. Det var motiverende at hver morgen hadde jeg klart en til dag. Etter hvert har jeg begynt å telle måneder. Så gikk jeg på en mega sprekk og måtte begynne å telle på nytt, men det slettet likevel ikke innsatsen jeg hadde gjort forut. 

Nå hender det jeg går på en alkohollsmell, men jeg misbruker ikke narkotiske stoffer og jeg drikker såpass sjeldent at jeg er ikke fysisk avhengig på noe vis. Max to ganger i måneden, men da drikker jeg så mye at det går ikke alltid så bra. Så jeg jobber med den saken og. Behandlerene mine presser meg på at jeg ikke kan drikke i det hele tatt mtp hvordan jeg reagerer på det i den livsfasen jeg er i, og jo jeg er enig, men jeg blir irritert for vil ikke akseptere eller innse det. 

Jeg trener en del og det øker motivasjonen til å ikke drikke for ofte da det ødelegger for trening og kropp. Prøver ellers å gjøre ting som å se på serie og strikker litt. Har ikke klart å finne noe mer vettugt i hverdagen. I gode perioder er jeg flink til å lage ordentlig middag, men det sklir ut hver gang jeg har forverring i sykdommen(e) min. 

Jeg har vel ikke bedre tips og jeg er ikke den beste til å gi råd da jeg ikke har kommet meg helt ut av alt, men jeg har funnet diverse metoder som hjelper nemlig ved å telle dager og når suget blir stort så prøver jeg å utsette det å kjøpe alkohol. Enten til neste dag eller neste helg. Og når jeg da kommer til den dagen så kan det være jeg har mer kontroll igjen. Siden jeg er veldig impulsiv så har jeg fått råd om å handle på butikken før det åpner eller etter ølsalget er stengt. Dette er vanskelig i praksis da det stadig er noe jeg trenger med en gang som ikke kan vente enda. 

Jeg vet ikke hvor langt ned du er på vrien inn i alkholisme, men hvis dette er starten din så vær så snill å ta en bedre retning. Du tror du har nådd bunnen og ikke kan få det verre, men tro meg som har erfaring med dette, det kan og vil bli verre hvis du fortsetter i samme spor. 

Det er nå disse tingene jeg jobber med å bli bedre på etter mye misbruk. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455253-alkohol/#findComment-3979844
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...