Gå til innhold

Medisin mot tankekjør uten fare for vektøkning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det? Noen som vet? :)

Jeg vet ikke om andre enn Atarax? Den skal vel ikke gi vektøkning? Vet ikke hvor effektiv den er mot tankekjør, men den skal vel iallfall sløve en ned litt.

Anonymkode: c0766...782

Zeldox og abilify om det hjelper. 

AnonymBruker
10 timer siden, stjernestøv skrev:

Zeldox og abilify om det hjelper. 

9 timer siden, cilie skrev:

Kan lav dose med Fluanxol være noe, tro?

Takk for tilbakemelding dere :) Jeg skal sjekke disse ut og evt drøfte de med psykiater.

Pr. nå går jeg på 25 mg Seroquel (noen ganger bare halvparten) ved leggetid og evt en 25 mg som jeg deler i to ved tankekjør/gråteanfall på dagtid. Fungerer gull. Merker bare økt appetitt rundt de tidene i månedene hvor kvinner ofte er mer sultne, men siden jeg leser at "alle" går opp i vekt av Seroquel så blir jeg betenkt likevel 😅 Jeg passer på vekten som en hauk. Men maksdosen min av Seroquel er uansett kun 25 mg + 12,5 mg, ofte mindre enn det også, så det skal kanskje litt til å gå opp i vekt da?

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemelding dere :) Jeg skal sjekke disse ut og evt drøfte de med psykiater.

Pr. nå går jeg på 25 mg Seroquel (noen ganger bare halvparten) ved leggetid og evt en 25 mg som jeg deler i to ved tankekjør/gråteanfall på dagtid. Fungerer gull. Merker bare økt appetitt rundt de tidene i månedene hvor kvinner ofte er mer sultne, men siden jeg leser at "alle" går opp i vekt av Seroquel så blir jeg betenkt likevel 😅 Jeg passer på vekten som en hauk. Men maksdosen min av Seroquel er uansett kun 25 mg + 12,5 mg, ofte mindre enn det også, så det skal kanskje litt til å gå opp i vekt da?

Jeg bruker quetiapin (Samme som seroquel) og for meg så er det doseavhengig hvor sulten og fysen jeg blir.  Merker det spesielt godt på sulten når jeg går over 100mg. 

Quetiapin har for meg vært en god medisin for tankekjør og søvn. Uten den så blir det svært lite søvn. 

Jeg bruker Truxal, men den har jo økt sult som bivirkning. Likevel vil jeg si jeg merket det mest i starten, men hadde mer økt sult av Quetiapine/Seroquel, men jeg gikk på alt fra 200-800 mg så det taler vel for seg selv. 

Jeg har nå 20 i BMI så den økte sulten av Truxal går å håndtere. Overspiser i perioder, men tror ikke det har med medisinen å gjøre. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...