Gå til innhold

Ssri slutt

Anbefalte innlegg

Hei.  Har andre erfaringer med bivirkninger ved å kutte ut antidepressiva/ssri, og kan dele litt erfaringer om hva og hvor lenge?  Har nå vært uten i snart 3mnd, og føler jeg har konstant litt hodeverk/føles tung i hodet.    "strømstøt" hadde jeg hele tiden de første ukene, dette har gitt seg, men får forsatt når jeg beveger hodet/øyner raskt. Føler jeg ofte snakker utydelig, eller at ord jeg sier blir uttalt feil.   Har fått følelser tilbake ved at jeg er oftere nedfor en tidligere, finner lite glede i hverdagen. Tror ikkje jeg er deprimert, og det var heller ikke årsak til at jeg i utgangspunktet begynte på ssri.  Har gått på disse pillene i nesten 20 år. Ingen av fastlegene har gjort en innsats, eller i det hele tatt stillet spørmål når de selv ser jeg har gått på de i så mange år.  Føler store deler av siste 20 år er ødelagt, ved å ikke tilby annen hjelp en "lykkepiller".  

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455299-ssri-slutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, abstrakt77 skrev:

Hei.  Har andre erfaringer med bivirkninger ved å kutte ut antidepressiva/ssri, og kan dele litt erfaringer om hva og hvor lenge?  Har nå vært uten i snart 3mnd, og føler jeg har konstant litt hodeverk/føles tung i hodet.    "strømstøt" hadde jeg hele tiden de første ukene, dette har gitt seg, men får forsatt når jeg beveger hodet/øyner raskt. Føler jeg ofte snakker utydelig, eller at ord jeg sier blir uttalt feil.   Har fått følelser tilbake ved at jeg er oftere nedfor en tidligere, finner lite glede i hverdagen. Tror ikkje jeg er deprimert, og det var heller ikke årsak til at jeg i utgangspunktet begynte på ssri.  Har gått på disse pillene i nesten 20 år. Ingen av fastlegene har gjort en innsats, eller i det hele tatt stillet spørmål når de selv ser jeg har gått på de i så mange år.  Føler store deler av siste 20 år er ødelagt, ved å ikke tilby annen hjelp en "lykkepiller".  

Hvorfor tok du dem i utgangspunktet? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455299-ssri-slutt/#findComment-3980336
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg hadde "støt" ett par måneder, og kvalme noen uker da jeg kuttet zoloft etter å ha stått på de i 17 år. I begynnelsen var jeg mer lettrørt også. Men det er borte nå. Jeg føler meg bedre uten enn med. Jeg har også panikk angst anfall noen ganger, men ikke etter jeg sluttet, så jeg regner med de ikke utgjorde noe forskjell der. Jeg tok det for OCD i forbindelse med schizofreni som jeg er diagnostisert med. Men hos meg har det ikke hatt noen effekt, og det var deilig å slutte med de. Jeg har ikke noe mer OCD symptomer heller etter jeg sluttet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455299-ssri-slutt/#findComment-3980362
Del på andre sider

6 timer siden, XbellaX skrev:

Så leit at du ikke har fått annen hjelp, er du fortsatt plaget med angsten? Har du trappet ned rolig eller brått?

Er ikke plaget med angstanfall,  hverken med eller uten ssri.  Regner med jeg klarer å snu trenden, når eller om signalene kommer.  Men vet jo aldri  .   Sluttet rolig, men vil jo uansett ha en negativ effekt etter å ha vært avhengig i nesten 20 år 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455299-ssri-slutt/#findComment-3980398
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...