Gå til innhold

Bør jeg revurdere terapien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går i terapi og hver gang så sliter det på meg. Det er veldig tungt å snakke om meg selv og mine problemer og under samtalen blir jeg så sliten at jeg faller ut, greier ikke å konsentrere meg, er helt på gråten og utmattet. Samtidig så trenger jeg noen å snakke med. Hva kan jeg gjøre i min situasjon?

Anonymkode: e197c...675

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455302-b%C3%B8r-jeg-revurdere-terapien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det også litt på den måte. I starten av timen klarte jeg å snakke om det som var vanskelig  og litt ut i timen klarte jeg ikke lenger å tenke på det, hodet føltes helt tom selv om jeg prøvde hardt å tenke på det. Hver gang dette skjedde fortalte det til behandler og da skiftet vi fokus og snakket om noe annet. Dagen etter timene sov jeg veldig mye. 

Har du fortalt om dette til behandler? Tenk på hvorfor du i utgangspunktet begynte med terapi.

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går i terapi og hver gang så sliter det på meg. Det er veldig tungt å snakke om meg selv og mine problemer og under samtalen blir jeg så sliten at jeg faller ut, greier ikke å konsentrere meg, er helt på gråten og utmattet. Samtidig så trenger jeg noen å snakke med. Hva kan jeg gjøre i min situasjon?

Hva slags type terapi går du i?

AnonymBruker
4 timer siden, Fionys skrev:

Jeg hadde det også litt på den måte. I starten av timen klarte jeg å snakke om det som var vanskelig  og litt ut i timen klarte jeg ikke lenger å tenke på det, hodet føltes helt tom selv om jeg prøvde hardt å tenke på det. Hver gang dette skjedde fortalte det til behandler og da skiftet vi fokus og snakket om noe annet. Dagen etter timene sov jeg veldig mye. 

Har du fortalt om dette til behandler? Tenk på hvorfor du i utgangspunktet begynte med terapi.

Jeg har ikke fortalt det til behandler, men det skal jeg gjøre. Takk for tips.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du gått i terapi?

Det er alltid viktig å snakke med sin behandler om hvordan man opplever terapien, så hvis du ikke har tatt dette opp med din behandler, så er det noe du bør gjøre så snart som mulig. 

Annonse

AnonymBruker
48 minutter siden, frosken skrev:

Hvor lenge har du gått i terapi?

Det er alltid viktig å snakke med sin behandler om hvordan man opplever terapien, så hvis du ikke har tatt dette opp med din behandler, så er det noe du bør gjøre så snart som mulig. 

Jeg har gått i terapi i snart 1 år. Jeg skal si det til behandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...