Gå til innhold

Stress

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg står midt i flytteprosess.  Jeg må pakke og skaffe meg ting til den nye leiligheten.  Jeg har hatt en maler der og det har gått fint.  Tankene kverner rundt om alle avtaler kommer til å stå (maleren gjorde det).  Jeg har bestilt seng og er stressa pga den (selv om jeg strengt tatt ikke trenger den før i slutten av juni.  Kommer jeg til å finne kjøleskap som passer og få det kjørt hjem.  Kommer jeg meg til IKEA og får tak i det jeg trenger der.

Så er største stresset nå om han som skal hjelpe meg i helgen kan hjelpe meg og om han blir sur fordi jeg har så store esker.

Så stresser jeg en del pga. uklarheter med sommerferien, og ikke minst midt opp i dette jobber jeg på hjemmekontor midt i flyttelasset.

Jeg sovner sent pga. stress og har problemer med å komme meg opp.

Gjorde jeg feil, gjorde jeg feil, gjorde jeg feil.

Anonymkode: 0662b...283

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455313-stress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestilt seng og er stressa pga den (selv om jeg strengt tatt ikke trenger den før i slutten av juni.

Det går helt fint å sove på en simpel madrass for en kort periode. Så dersom senga av en eller annen grunn ikke skulle komme i tide, er det egentlig ikke noen krise.

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jeg til å finne kjøleskap som passer og få det kjørt hjem.

Ja og ja. Men du kan jo sjekke butikker på nett, slik at du har en viss idé om hva de forskjellige har av kjøleskap.

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jeg meg til IKEA og får tak i det jeg trenger der.

Det kan jeg ikke svare på. Men hvis du vet hva du skal ha, kan du jo bare bestille det. Så slipper du komme deg til Ikea.

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så er største stresset nå om han som skal hjelpe meg i helgen kan hjelpe meg og om han blir sur fordi jeg har så store esker.

Hvis han har sagt han han, så kan han. Er han som den ene kompisen min, må du kanskje minne han på det. Hvis han har sagt han skal hjelpe deg med flytting, blir han ikke sur for store esker. Store esker er jo vanlig når man flytter. Dessuten er han mann og menn kan jo ikke vise at de syns noe er tungt.

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så stresser jeg en del pga. uklarheter med sommerferien, og ikke minst midt opp i dette jobber jeg på hjemmekontor midt i flyttelasset.

Fordelen er at du sparer tid på å slippe å reise til og fra jobben. Da blir det mer tid til flytting. Hvordan uklarheter?

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sovner sent pga. stress og har problemer med å komme meg opp.

Det kan bli mye koordinering og mas i forbindelse med flytting. Ihvertfall hvis du ikke bare skal flytte sakene fra det ene til det andre stedet. Heldigvis flytter man ikke så ofte. Når dette er over, kommer du til å sove som en unge.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde jeg feil, gjorde jeg feil, gjorde jeg feil.

Tenk om du gjorde rett. Det er jo mer sannsynlig enn at du gjorde feil.

Jeg forstår stresset ditt altså. Jeg hater flytteprosesser. Men erfaringen sier at det går bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455313-stress/#findComment-3980472
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Trine skrev:

Det går helt fint å sove på en simpel madrass for en kort periode. Så dersom senga av en eller annen grunn ikke skulle komme i tide, er det egentlig ikke noen krise.

Ja og ja. Men du kan jo sjekke butikker på nett, slik at du har en viss idé om hva de forskjellige har av kjøleskap.

Det kan jeg ikke svare på. Men hvis du vet hva du skal ha, kan du jo bare bestille det. Så slipper du komme deg til Ikea.

Hvis han har sagt han han, så kan han. Er han som den ene kompisen min, må du kanskje minne han på det. Hvis han har sagt han skal hjelpe deg med flytting, blir han ikke sur for store esker. Store esker er jo vanlig når man flytter. Dessuten er han mann og menn kan jo ikke vise at de syns noe er tungt.

Fordelen er at du sparer tid på å slippe å reise til og fra jobben. Da blir det mer tid til flytting. Hvordan uklarheter?

Det kan bli mye koordinering og mas i forbindelse med flytting. Ihvertfall hvis du ikke bare skal flytte sakene fra det ene til det andre stedet. Heldigvis flytter man ikke så ofte. Når dette er over, kommer du til å sove som en unge.

Tenk om du gjorde rett. Det er jo mer sannsynlig enn at du gjorde feil.

Jeg forstår stresset ditt altså. Jeg hater flytteprosesser. Men erfaringen sier at det går bra.

Det gjorde meg godt å lese dette.  Jeg har faktisk flyttet ofte, eller i hvert fall oftere enn de fleste jeg kjenner.  Jeg flyttet flere ganger med små barn i mellom land.  Nå flytter jeg pga. jobb og for å være her i noen år og da må jeg flytte igjen og jeg kan til og med stresse pga. flytting som skjer først om fem år🤔.  Jeg trenger å skaffe meg en del og nå har jeg ikke bil lenger og bor langt fra familie, men det ordner seg😊.  Jeg trenger ikke å være ute her jeg er nå før 1. juli, og har god tid for alt som er.

1 time siden, laban skrev:

På IKEAs nettsider kan du sjekke lagerbeholdning av svært mange varer, i det varehuset som er nærmest deg. Du kan også få ting levert hjem.

Jeg har laget en huskeliste på IKEA siden, og tror jeg kommer til å få det levert hjem.  Men, da kommer stresset at de må avtale tidspunkt hvor jeg er i leiligheten og det stresser meg.

Jeg har en god luftmadrass som jeg bruker for gjester og har sovet på selv så det ordner seg, men jeg er ikke ung lenger og har problemer med å komme meg opp.  Men men, jeg overlever.  Uansett kan jeg være her til 1. juli og sjansene for at sengen ikke kommer før den tid er mikroskopiske😆

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455313-stress/#findComment-3980510
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stresser så mye at det er ikke godt for min helse.  Jeg vet alt det som dere har skrevet, men det hjelper å lese det:).  Jeg holder på å lage en huskeliste på IKEA sine sider, men jeg vil ikke bestille for neste uke.  Jeg føler likevel at jeg må gjøre det NU.  Noe kan skje som jeg vet ikke hva er.  

Alt er egentlig under kontroll og så må jeg bare ta på det hvis noe skjer, slik man alltid må.  Hvorfor tenker jeg meg slik i hjel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455313-stress/#findComment-3980613
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...