Gå til innhold

Ingen kommentar?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Holder dere ting for dere selv ovenfor psykiatrien? Ingen kommentar er vel et bra utsagn? Nå tror han jeg er sykere enn jeg er fordi jeg holder ting for meg selv, at jeg har mye angst pga min forståelse av ting. Jeg likte ikke at han skrev jeg hadde vrangforestillinger, så derfor sier jeg ikke mer for det stemmer ikke. Kom an på min fungering skrev han, men jeg fungerer likt med og uten medisiner. Skrev jo at jeg ikke skulle skrive mer om det åndelige her, og det syntes dere var veldig bra. Men han spør om det åndelige, blir ikke det litt feil? Vil absolutt ikke at legen min skal lese i den journalen, hun kan få feil inntrykk av meg. Skal jeg bare fortsette å si ingen kommentar, eller vil ikke snakke om det? Hvordan bli kvitt det stempelet jeg har fått? Å lyge er jeg ikke flink til og syns ikke noe om å lyge heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dolmio

Jeg synes du skal være ærlig overfor de som prøver å hjelpe deg. Ikke hold tilbake noe, si det som det er - da kan du best hjelpes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Holder dere ting for dere selv ovenfor psykiatrien? Ingen kommentar er vel et bra utsagn? Nå tror han jeg er sykere enn jeg er fordi jeg holder ting for meg selv, at jeg har mye angst pga min forståelse av ting. 

Hva slags unik forståelse av ting har du som gir angst?

Anonymkode: 4f697...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg synes du skal være ærlig overfor de som prøver å hjelpe deg. Ikke hold tilbake noe, si det som det er - da kan du best hjelpes. 

Det er en vanskelig problemstilling, har vært ærlig før og da blir det oppfattet som psykose? Og jeg blir anbefalt å ta medisiner, så vi er jo ikke enige da når jeg er ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags unik forståelse av ting har du som gir angst?

Anonymkode: 4f697...94a

Det skal jeg ikke skrive om her for det liker dere ikke her, dette er et forum for psykiatri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde sagt "ingen kommentar" til min psykiater sa ville jo hun trodd det var noe galt. Når du svarer "ingen kommentar" når behandleren din spør om det åndelige så vil han jo forstå at det er et eller annet med det åndelige. Det beste er å være ærlig og det tror jeg du kommer lengst med selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
4 minutter siden, Fionys skrev:

Hvis jeg hadde sagt "ingen kommentar" til min psykiater sa ville jo hun trodd det var noe galt. Når du svarer "ingen kommentar" når behandleren din spør om det åndelige så vil han jo forstå at det er et eller annet med det åndelige. Det beste er å være ærlig og det tror jeg du kommer lengst med selv. 

Ok. Synes det her er forferdelig vanskelig, blir jo nervøs bare av det så jeg kan jo virke mer urolig pga det. Så er det det at jeg ikke vil at legen skal se det, men de pleier vel ikke å lese på helse Norge? Hun skriver i hvert fall ikke der, vil jo ikke at hun skal tro at jeg er syk når jeg ikke er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det skal jeg ikke skrive om her for det liker dere ikke her, dette er et forum for psykiatri. 

Hva er det som gjør deg så unik at du er en av de få som sitter på denne informasjonen?

Anonymkode: 4f697...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør deg så unik at du er en av de få som sitter på denne informasjonen?

Anonymkode: 4f697...94a

Jeg er ikke unik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så psykologen din vet at du skriver om åndelige ting på dol? Har du ikke tenkt på at det er veldig lett å vite hvilken bruker du har her da?

Anonymkode: 3c433...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så psykologen din vet at du skriver om åndelige ting på dol? Har du ikke tenkt på at det er veldig lett å vite hvilken bruker du har her da?

Anonymkode: 3c433...673

De vet at jeg skriver her ja, men jeg har sagt til sykepleieren at jeg ikke skulle skrive mer om åndelige ting her mer. Han vet nicket mitt og alt, men tror ikke han gidder å se hva jeg skriver her. Og det å snakke om åndelige ting er heller ikke bra, ikke til noen som ikke tror på det jeg sier. Det er svært tappende, det skrev ei jeg fikk en Reading av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

De vet at jeg skriver her ja, men jeg har sagt til sykepleieren at jeg ikke skulle skrive mer om åndelige ting her mer. Han vet nicket mitt og alt, men tror ikke han gidder å se hva jeg skriver her. Og det å snakke om åndelige ting er heller ikke bra, ikke til noen som ikke tror på det jeg sier. Det er svært tappende, det skrev ei jeg fikk en Reading av. 

Du kan jo skrive om åndelige ting på et eller annet forum beregnet for åndelige ting isteden. Dette er jo tross alt et forum for psykiatri ☺

Anonymkode: 3c433...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg får spørsmål av behandler jeg ikke vil svare på (oftest i forbindelse med suicidalitet) så svarer jeg «det ønsker jeg ikke å svare på». Synes det er helt innafor og glad for at det blir respektert, så får de heller tro hva de vil.
 

Anonymkode: 70eab...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo skrive om åndelige ting på et eller annet forum beregnet for åndelige ting isteden. Dette er jo tross alt et forum for psykiatri ☺

Anonymkode: 3c433...673

Ja det er jo det jeg skriver, skal ikke skrive om åndelige ting her mer pga at her handler det om psykiatri :) 

Lite liv på slike åndelige forum forresten, og ikke gitt at alle har hatt åndelige opplevelser heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg får spørsmål av behandler jeg ikke vil svare på (oftest i forbindelse med suicidalitet) så svarer jeg «det ønsker jeg ikke å svare på». Synes det er helt innafor og glad for at det blir respektert, så får de heller tro hva de vil.
 

Anonymkode: 70eab...77a

Ok. Får bare si det jeg også da, at det ønsker jeg ikke å svare på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer nå som regel ærlig på ting, men noen ganger hvis jeg ikke vil dele noe ang. Suicidale tanker/planer så sier jeg bare at jeg ikke vil si noe om det, men det er bare et par ganger jeg ikke har vært ærlig, for min erfaring er at de tunge tankene blir lettere å bære ved ærlighet, pluss at hvis jeg ikke er ærlig så vil jeg jo ikke få hjelp. Og hjelp trenger jeg jo. Føler jeg er skyldig de som bruker tid og ressurser på meg å være ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg svarer nå som regel ærlig på ting, men noen ganger hvis jeg ikke vil dele noe ang. Suicidale tanker/planer så sier jeg bare at jeg ikke vil si noe om det, men det er bare et par ganger jeg ikke har vært ærlig, for min erfaring er at de tunge tankene blir lettere å bære ved ærlighet, pluss at hvis jeg ikke er ærlig så vil jeg jo ikke få hjelp. Og hjelp trenger jeg jo. Føler jeg er skyldig de som bruker tid og ressurser på meg å være ærlig. 

Ja men det er jo nettopp det som er problemet, at det ikke er psykiatri? Hvorfor blande kortene? Det er det jeg mener, og her ble de jo hoppende glad når jeg ikke skulle skrive om åndelige ting mer. Så jeg forstår ikke helt sammenhengen, hvorfor jeg da skal snakke om det til psykiatrien? Blir jo bare frustrert over det hele, men jeg liker å være ærlig...det er ikke der det ligger. Problemet mitt er jo at psykiatrien i RL mener det er psykiatri,men her inne mener dere ikke det. Blir bare forvirret. Men jeg er jo enig med dere i at det ikke er psykiatri, så hvorfor har jeg da et fact team på besøk som er der for folk med psykose? Det blir jo helt feil. Hva skal jeg gjøre? Bare kutte dem ut? Det er vel snart ferietid, får tenke på det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei spør han om åndelige ting sier jeg ingenting om det, de skal nok få se at jeg ikke har noen psykose lidelse :) Og da anser de vel at det ikke er vits i med videre behandling hos dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei spør han om åndelige ting sier jeg ingenting om det, de skal nok få se at jeg ikke har noen psykose lidelse :) Og da anser de vel at det ikke er vits i med videre behandling hos dem. 

Kan du ikke takke nei til behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Fionys skrev:

Kan du ikke takke nei til behandling?

Jo kan det, har tenkt lenge på det,blir visst med tanken. Men nå er det jo ferietid snart, etter det kan jeg skrive i journalen at jeg ikke ønsker mer behandling. Er bare det at jeg vil gjerne ha vekk diagnosen de har gitt meg, da må de jo snakke med meg og innse at jeg er oppegående. Kan bare skrive det på melding til sykepleieren :) Vil ikke snakke med dem etter det. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...