Gå til innhold

Ingen kommentar?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jo kan det, har tenkt lenge på det,blir visst med tanken. Men nå er det jo ferietid snart, etter det kan jeg skrive i journalen at jeg ikke ønsker mer behandling. Er bare det at jeg vil gjerne ha vekk diagnosen de har gitt meg, da må de jo snakke med meg og innse at jeg er oppegående. 

Man kan være oppegående og fremdeles trenge behandling. Bra du ikke har sagt fra deg behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Akkurat nå, Fionys skrev:

Man kan være oppegående og fremdeles trenge behandling. Bra du ikke har sagt fra deg behandling.

Oppegående og oppegående,jeg er hva jeg gjør det til. Skriver bare melding til sykepleieren etter ferien jeg, da vil jeg ikke snakke med dem mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Oppegående og oppegående,jeg er hva jeg gjør det til. Skriver bare melding til sykepleieren etter ferien jeg, da vil jeg ikke snakke med dem mer. 

Jeg synes du skal ta ferie og ikke tenke så mye på dette. Jeg tror det er godt for deg å ha sykepleieren å snakke med i blant. Du må huske på hva du har opplevd i løpet av livet, det er ikke lite og da kan det gjøre godt å ha noen å ta opp ting med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men jeg kan gjøre det på en skikkelig måte og, si det nese uke at nå er vi så uenige at det ikke er vits lenger. Er det bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Jeg synes du skal ta ferie og ikke tenke så mye på dette. Jeg tror det er godt for deg å ha sykepleieren å snakke med i blant. Du må huske på hva du har opplevd i løpet av livet, det er ikke lite og da kan det gjøre godt å ha noen å ta opp ting med. 

Tenkte jeg kunne avslutte på en skikkelig måte, ta det face to face i neste uke. Si at vi er så uenige,vi er jo det. Ja det har vært godt å ha noen å snakke med om livet, men må jo en gang bli ferdig med alt. Puste ut og gå videre i livet, gjøre det jeg ønsker uten at det er sykt. Det er min tur nå, ungene er voksne og jeg kan gjøre som jeg ønsker. Hva nå enn det måtte være, jeg er voksen og trenger ikke forsvare min tro til noen. Og jeg er lei av å høre at jeg har vrangforestillinger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Tenkte jeg kunne avslutte på en skikkelig måte, ta det face to face i neste uke. Si at vi er så uenige,vi er jo det. Ja det har vært godt å ha noen å snakke med om livet, men må jo en gang bli ferdig med alt. Puste ut og gå videre i livet, gjøre det jeg ønsker uten at det er sykt. Det er min tur nå, ungene er voksne og jeg kan gjøre som jeg ønsker. Hva nå enn det måtte være, jeg er voksen og trenger ikke forsvare min tro til noen. Og jeg er lei av å høre at jeg har vrangforestillinger :) 

Nå er du igjen impulsiv og tar lite gjennomtenkte beslutninger. Om du vil avslutte samtalene står du selvsagt fritt til det, men det kan vel like gjerne gjøres i samtale til høsten? Hvorfor dette hastverket? 

Det spiller liten rolle om man kaller det vrangforestillinger eller annet, poenget er at du har det særdeles lite greit og de vil forsøke å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Nå er du igjen impulsiv og tar lite gjennomtenkte beslutninger. Om du vil avslutte samtalene står du selvsagt fritt til det, men det kan vel like gjerne gjøres i samtale til høsten? Hvorfor dette hastverket? 

Det spiller liten rolle om man kaller det vrangforestillinger eller annet, poenget er at du har det særdeles lite greit og de vil forsøke å hjelpe deg.

Ok. Kan jo vente til høsten og da, er litt lei av medisinmas også...og å føle at jeg gjør noe galt når jeg ikke tar medisiner. Men det er det jo mest folk her inne som får meg til å føle,de er jo mer åpen i RL. At det er mitt valg men...det er det. Og så forventer de at jeg skal bli dårlig, og jeg som tror på tankens kraft...det er sletts ikke bra. Jeg forventer ikke å bli dårlig, så det går nok bra. Det er dette hastverket fordi det stresser meg alt sammen. 

Det betyr noe for meg hva det kalles, og de kan nok ikke hjelpe meg tror jeg. Men jeg tror de har prøvd på det og det er jeg takknemlig for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Kan jo vente til høsten og da, er litt lei av medisinmas også...og å føle at jeg gjør noe galt når jeg ikke tar medisiner. Men det er det jo mest folk her inne som får meg til å føle,de er jo mer åpen i RL. At det er mitt valg men...det er det. Og så forventer de at jeg skal bli dårlig, og jeg som tror på tankens kraft...det er sletts ikke bra. Jeg forventer ikke å bli dårlig, så det går nok bra. Det er dette hastverket fordi det stresser meg alt sammen. 

Det betyr noe for meg hva det kalles, og de kan nok ikke hjelpe meg tror jeg. Men jeg tror de har prøvd på det og det er jeg takknemlig for. 

Du har det ganske tungt både på og uten medisiner, men medisiner har i det minste hjulpet litt når du blir livredd og tror alle skal ta livet ditt. Jeg tror ikke det er noe enten på eller av medisiner for din del. Kanskje du må leve med en slags balanse, forsøke å finne en liten dose som du er komfortabel med, som ikke hemmer deg for mye og som samtidig holder angsten på avstand. Uansett, jeg synes du skal ta dette med medisiner med ditt hjelpeapparat, de kjenner deg ganske godt etterhvert. Og så håper jeg sannelig vi får en flott sommer i år, og at du får deg en kald cider :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Du har det ganske tungt både på og uten medisiner, men medisiner har i det minste hjulpet litt når du blir livredd og tror alle skal ta livet ditt. Jeg tror ikke det er noe enten på eller av medisiner for din del. Kanskje du må leve med en slags balanse, forsøke å finne en liten dose som du er komfortabel med, som ikke hemmer deg for mye og som samtidig holder angsten på avstand. Uansett, jeg synes du skal ta dette med medisiner med ditt hjelpeapparat, de kjenner deg ganske godt etterhvert. Og så håper jeg sannelig vi får en flott sommer i år, og at du får deg en kald cider :- )

Ja jeg har mine tanker og jeg har mine forklaringer, redselen vil jeg takle på min måte nå. Jeg vil få det til selv, har fått noen tips av sykepleieren da. De tror de kjenner meg godt i hvert fall, tror ikke medisiner er noe for meg i grunn for jeg bare slutter gang på gang. Ser jo den, må stabilisere meg uten medisiner. 

Ja håper vi får en fin sommer :) Nå fikk jeg lyst på en kald cider, tror jeg tar meg det i morgen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo skrive om åndelige ting på et eller annet forum beregnet for åndelige ting isteden. Dette er jo tross alt et forum for psykiatri ☺

Anonymkode: 3c433...673

Åndelige ting skulle passe ypperlig på psykiatri. 

Anonymkode: 4f697...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg er så dårlig nå, vet ikke hva det kommer av jeg. Men jeg tror jeg vet det. 

Det kommer selvfølgelig av at du har sluttet med medisiner. Slik går det hver gang du slutter. Hvorfor gjøre den samme feilen om og om igjen?

Anonymkode: 4f697...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer selvfølgelig av at du har sluttet med medisiner. Slik går det hver gang du slutter. Hvorfor gjøre den samme feilen om og om igjen?

Anonymkode: 4f697...94a

Ka jo hende det er abstinenser også da, og da går det jo over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ka jo hende det er abstinenser også da, og da går det jo over. 

Har det gjort det tidligere?

Anonymkode: 4f697...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har det gjort det tidligere?

Anonymkode: 4f697...94a

Er usikker. Men nå har jeg jo gått på det siden august, vil vel få en reaksjon da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Ingen kommentar" 

Herregud. Går du til journalist eller psykiater? 

Anonymkode: c5cd4...ccd

Ja det kan du si...det er en sykepleier da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe du ikke har lyst til å snakke om synes jeg du skal si det. En tidligere psykolog ville alltid snakke om et overgrep som skjedde når jeg var yngre, til slutt sa jeg at jeg følte meg mer enn ferdig med det og at jeg følte temaet var utslitt. Det hjalp ikke for meg å bare snakke og snakke om det hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
47 minutter siden, RamonaK skrev:

Hvis det er noe du ikke har lyst til å snakke om synes jeg du skal si det. En tidligere psykolog ville alltid snakke om et overgrep som skjedde når jeg var yngre, til slutt sa jeg at jeg følte meg mer enn ferdig med det og at jeg følte temaet var utslitt. Det hjalp ikke for meg å bare snakke og snakke om det hver uke.

Ja jeg snakker ikke om overgrep lenger for jeg føler meg ferdig med det, så det har jeg sagt grei beskjed om. Føler meg også ferdig med å snakke om åndelige ting og ser på det som mer privat enn andre ting, så jeg kan jo bare si det. Han har sagt at han ser ikke på det som rett og galt, det var hva det gjorde med min fungering. At jeg fikk økt angst osv. Men det er ikke akkurat det åndelige som gir meg økt angst alltid, og hadde jo angst selv om jeg tok xeplion. Så sånn er det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg snakker ikke om overgrep lenger for jeg føler meg ferdig med det, så det har jeg sagt grei beskjed om. Føler meg også ferdig med å snakke om åndelige ting og ser på det som mer privat enn andre ting, så jeg kan jo bare si det. Han har sagt at han ser ikke på det som rett og galt, det var hva det gjorde med min fungering. At jeg fikk økt angst osv. Men det er ikke akkurat det åndelige som gir meg økt angst alltid, og hadde jo angst selv om jeg tok xeplion. Så sånn er det :) 

:) ja noen ganger er det best å la ting være. Hvis du blir dårlig igjen plukker hn det vel opp. Du har din tro og det må folk respektere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...