Gå til innhold

Miljøterapaut.


RamonaK

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja jeg er glad for at han drar :) skuskulle egentlig reise i dag, men fly ble kansellert pga corona, så nå reiser han den 05, som virker altfor lenge for meg. Men jeg har avtaler mandag tirsdag og onsdag, så er jo litt kjekt for da slipper jeg å finne barnevakt :)

du kommer til å finne noen, det er jeg sikker på. Og det er ingenting i veien med bagasje, alle har det noen har bare mer enn andre. 

Åh, så typisk at det ble kansellert. Skjønner det føles kjipt. Får håpe dagene går fort til da. 

Ja, jeg får håpe du har rett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naana47
17 timer siden, RamonaK skrev:

Det må jo være noe muffens dette....

Ja, det tror jeg også. Og jeg synes ikke at du skal bite på dette uten videre. 

Jeg har litt tendenser til å være paranoid, så du får unnskylde meg hvis jeg nå overfører det til deg, men jeg skal gi deg noen grunner til hvorfor jeg mener at du bør være forsiktig. 

For det første er du fremdeles gift med mannen din. Dere er ikke formelt skilt, bare "muntlig". Du har sagt en del her om hvor vanskelig han er med både ukontrollert sinne og vold. Det er mulig at jeg har sett for mye krim på TV, men vær så snill å vær forsiktig nå. For alt du vet kan mannen din ha plantet alt dette bare for å se hvordan du handler utifra det. Kanskje han kjenner denne mannen og har alliert seg med ham. Kanskje har mannen din bedt ham om å ta kontakt med deg, gi deg mye oppmerksomhet, blomster, fine ord, osv bare for å få deg på en eller annen krok. Det å få et tilbud fra en mann du faktisk ikke kjenner om å bli hentet av "en sjåfør" virker for meg veldig rart. Hvorfor kan han ikke hente deg selv? 

Du sier noe om at du er skeptisk til hele greia. Jeg tror du skal følge magefølelsen, intuisjonen og fornuften din nå, og la dette ligge. I alle fall en god stund. Slik jeg har forstått det så har både du og mannen din opprinnelig en annen nasjonalitet enn det som kalles "norsk". I noen kulturer anses det som legitimt å banke opp kona hvis hun mistenkes for å være utro, uten at jeg med det sier at dere tilhører en slik kultur. 

Jeg synes bare det virker rart at denne mannen tilfeldigvis skulle dukke opp rett etter at du har bedt om skilsmisse fra mannen din. Jeg vet at dere møttes første gang i en kassakø, men det er slettes ikke sikkert at det var "tilfeldig". Jeg vet ikke hvilke motiver mannen din skal ha ift dette her, men det er kanskje ikke usannsynlig at han planlegger et eller annet komplott mot deg for å få omsorgen for barna. Kanskje vil han framstille deg i et dårlig lys som "løs på tråden" og ustyrlig ovenfor bv? Kanskje han vil ha et påskudd til å banke livskiten ut av deg? Kanskje vil han at du skal bli voldtatt av denne nye mannen eller av "sjåføren" hans, -alt for å knekke deg fullstendig og gjøre deg alvorlig og varig syk slik at han kan (eller må) få omsorgen for barna. 

Jeg vet at alt det jeg har skrevet nå kan virke veldig absurd og usannsynlig, og det kan det for all del være også. Men det kan også like gjerne ikke være det. Det er det at man ikke helt vet. Alt jeg ønsker er i alle fall at du tenker deg grundig om før du kaster deg ukritisk inn i dette. Det er allerede turbulent og vanskelig nok for deg fra før av. 

(Men ha i bakhodet at jeg har tendenser til paranoia og kanskje har sett litt for mye på krim.. 😛)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 minutter siden, Naana47 skrev:

Ja, det tror jeg også. Og jeg synes ikke at du skal bite på dette uten videre. 

Jeg har litt tendenser til å være paranoid, så du får unnskylde meg hvis jeg nå overfører det til deg, men jeg skal gi deg noen grunner til hvorfor jeg mener at du bør være forsiktig. 

For det første er du fremdeles gift med mannen din. Dere er ikke formelt skilt, bare "muntlig". Du har sagt en del her om hvor vanskelig han er med både ukontrollert sinne og vold. Det er mulig at jeg har sett for mye krim på TV, men vær så snill å vær forsiktig nå. For alt du vet kan mannen din ha plantet alt dette bare for å se hvordan du handler utifra det. Kanskje han kjenner denne mannen og har alliert seg med ham. Kanskje har mannen din bedt ham om å ta kontakt med deg, gi deg mye oppmerksomhet, blomster, fine ord, osv bare for å få deg på en eller annen krok. Det å få et tilbud fra en mann du faktisk ikke kjenner om å bli hentet av "en sjåfør" virker for meg veldig rart. Hvorfor kan han ikke hente deg selv? 

Du sier noe om at du er skeptisk til hele greia. Jeg tror du skal følge magefølelsen, intuisjonen og fornuften din nå, og la dette ligge. I alle fall en god stund. Slik jeg har forstått det så har både du og mannen din opprinnelig en annen nasjonalitet enn det som kalles "norsk". I noen kulturer anses det som legitimt å banke opp kona hvis hun mistenkes for å være utro, uten at jeg med det sier at dere tilhører en slik kultur. 

Jeg synes bare det virker rart at denne mannen tilfeldigvis skulle dukke opp rett etter at du har bedt om skilsmisse fra mannen din. Jeg vet at dere møttes første gang i en kassakø, men det er slettes ikke sikkert at det var "tilfeldig". Jeg vet ikke hvilke motiver mannen din skal ha ift dette her, men det er kanskje ikke usannsynlig at han planlegger et eller annet komplott mot deg for å få omsorgen for barna. Kanskje vil han framstille deg i et dårlig lys som "løs på tråden" og ustyrlig ovenfor bv? Kanskje han vil ha et påskudd til å banke livskiten ut av deg? Kanskje vil han at du skal bli voldtatt av denne nye mannen eller av "sjåføren" hans, -alt for å knekke deg fullstendig og gjøre deg alvorlig og varig syk slik at han kan (eller må) få omsorgen for barna. 

Jeg vet at alt det jeg har skrevet nå kan virke veldig absurd og usannsynlig, og det kan det for all del være også. Men det kan også like gjerne ikke være det. Det er det at man ikke helt vet. Alt jeg ønsker er i alle fall at du tenker deg grundig om før du kaster deg ukritisk inn i dette. Det er allerede turbulent og vanskelig nok for deg fra før av. 

(Men ha i bakhodet at jeg har tendenser til paranoia og kanskje har sett litt for mye på krim.. 😛)

Keg må innrømme at mye av det samme for gjennom hodet mitt. Jeg visste navnet hans og hvor han jobber så jeg googlet han. Alt han sa til meg stemmer pluss jeg fant ut mye mer, og jeg kan garantere ut i fra den informasjonen at det er umulig at han og mannen min kjenner hverandre på noen som helst måte. Mannen min er troende til så mangt, men det å få omsorgen for barna bryr han seg ikke noe om det har mer verdt en trussel for å holde meg under hans kontroll. Men jeg har bestemt meg for å ta det helt med ro. Vi har sendt noen meldinger, og jeg har sagt ja til å møte ham i august. Så da har jeg litt tid på meg til å tenke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe komplott her, men mine varsellamper blinker litt når en mann går til så store "tiltak" for å imponere så tidlig i en relasjon. Nettopp fordi at det å få kvinnen (eller mannen) til å føle seg skikkelig viktig, spesiell, å komme med store planer for framtiden og masse slik lokking, er en typisk strategi narsisisster bruker for å få en ny person på kroken. Det er en grunn til at man blir litt skremt når det er veldig mye på en gang, for man blir usikker på om personen er ærlig. 

Det finnes garantert menn som går så hardt ut med en gang uten å være et snev av narsisisst eller psykopat, men det er viktig å ha i bakhodet at dette er ikke en uvanlig strategi for å få kloa i noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg tror ikke det er noe komplott her, men mine varsellamper blinker litt når en mann går til så store "tiltak" for å imponere så tidlig i en relasjon. Nettopp fordi at det å få kvinnen (eller mannen) til å føle seg skikkelig viktig, spesiell, å komme med store planer for framtiden og masse slik lokking, er en typisk strategi narsisisster bruker for å få en ny person på kroken. Det er en grunn til at man blir litt skremt når det er veldig mye på en gang, for man blir usikker på om personen er ærlig. 

Det finnes garantert menn som går så hardt ut med en gang uten å være et snev av narsisisst eller psykopat, men det er viktig å ha i bakhodet at dette er ikke en uvanlig strategi for å få kloa i noen. 

Jeg tror nok din konklusjon er rett. Fikk akkurat en tlf fra et massasje sted om at noen har betalt for en time for meg. Jeg må si til han at dette går litt vel fort og det er litt vel mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg tror nok din konklusjon er rett. Fikk akkurat en tlf fra et massasje sted om at noen har betalt for en time for meg. Jeg må si til han at dette går litt vel fort og det er litt vel mye. 

Ja dette synes jeg ble i overkant altså. Jeg hadde blitt skremt vekk. Det kan være han tror du er svak og et lett "offer" fordi du har mye å slite med. Slike menn går jo ofte etter de av oss som nettopp ikke er så stødig i oss selv. Det er nesten som om de lukter det. 

Er jo selvsagt en mulighet for at han ikke er en slik en, men det er jo litt rart å kjøre så hardt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naana47
57 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg tror nok din konklusjon er rett. Fikk akkurat en tlf fra et massasje sted om at noen har betalt for en time for meg. Jeg må si til han at dette går litt vel fort og det er litt vel mye. 

Wow! Styr unna er mitt råd! Det er ikke normalt å gjøre såpass med anstrengelser som han har gjort og gjør! Det er nok for å få deg på en eller annen krok. Hvilken vet man jo ikke, men det kan være som Glitter er inne på, at det er en narsissist/psykopat som er ute etter et nytt offer. Så vær så snill og stopp dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Naana47 skrev:

Wow! Styr unna er mitt råd! Det er ikke normalt å gjøre såpass med anstrengelser som han har gjort og gjør! Det er nok for å få deg på en eller annen krok. Hvilken vet man jo ikke, men det kan være som Glitter er inne på, at det er en narsissist/psykopat som er ute etter et nytt offer. Så vær så snill og stopp dette nå.

 

49 minutter siden, Glitter skrev:

Ja dette synes jeg ble i overkant altså. Jeg hadde blitt skremt vekk. Det kan være han tror du er svak og et lett "offer" fordi du har mye å slite med. Slike menn går jo ofte etter de av oss som nettopp ikke er så stødig i oss selv. Det er nesten som om de lukter det. 

Er jo selvsagt en mulighet for at han ikke er en slik en, men det er jo litt rart å kjøre så hardt på. 

Ja, dette ble altfor mye og altfor fort. Skal nok holde meg unna . Jeg er en magnet for sånne typer som @Glitter nevnte, akkurat som om jeg har et stempel i panna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RamonaK skrev:

Jeg tror nok din konklusjon er rett. Fikk akkurat en tlf fra et massasje sted om at noen har betalt for en time for meg. Jeg må si til han at dette går litt vel fort og det er litt vel mye. 

Jeg hadde nok vurdert å kutte all kontakt, det der er alt for pågående og invaderende for meg i alle fall. Jeg hadde fått hetta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde nok vurdert å kutte all kontakt, det der er alt for pågående og invaderende for meg i alle fall. Jeg hadde fått hetta.

Ja, jeg reagerte akkurat som deg. Fikk hetta :) skal kutte kontakten. Takk og lov for at han ikke vet hvor jeg bor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
14 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk og lov for at han ikke vet hvor jeg bor. :)

Han vet jo hvor du bor! Sendte han deg ikke nettopp 20 røde roser på døra? Og skulle han ikke be "en sjåfør" om å hente deg til en bedre middag i Oslo? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, Naana47 skrev:

Han vet jo hvor du bor! Sendte han deg ikke nettopp 20 røde roser på døra? Og skulle han ikke be "en sjåfør" om å hente deg til en bedre middag i Oslo? 🤔

Begynner å tvile litt på dette.

Anonymkode: 955e9...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naana47 skrev:

Han vet jo hvor du bor! Sendte han deg ikke nettopp 20 røde roser på døra? Og skulle han ikke be "en sjåfør" om å hente deg til en bedre middag i Oslo? 🤔

Nei, du leste tydeligvis ikke alt. Blomsterbutikken ringte meg for å spørre om leveringsted det var derfor jeg visste de kom, massasje stedet ringte meg. Alt han vet er byen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å tvile litt på dette.

Anonymkode: 955e9...27e

Du har jo tydeligvis ikke lest alt sammen. Alt han har et byen jeg bor og nr mitt. Det er jo derfor både blomsterbutikken og massasjestedet ringte meg. Som jeg sa til glitter i begynnelsen satt jeg på verandaen å venta for jeg visste de skulle komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg forventer at dere skal lese alt. Men ikke begynn å tvil når det allerede er blitt forklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
39 minutter siden, RamonaK skrev:

Nei, du leste tydeligvis ikke alt. Blomsterbutikken ringte meg for å spørre om leveringsted det var derfor jeg visste de kom, massasje stedet ringte meg. Alt han vet er byen. 

Aah.. da forstår jeg! Det er visst ikke lett å få med seg alt sammen 😅 Beklager det!

Men husk at om han vet telefonnummeret ditt, så er det ingen sak for ham å finne adressa di f.eks via Gule sider. 

Endret av Naana47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Naana47 skrev:

Aah.. da forstår jeg! Det er visst ikke lett å få med seg alt sammen 😅 Beklager det!

Null stress :) jeg har tendens til å gå litt i forsvarsposisjon, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Null stress :) jeg har tendens til å gå litt i forsvarsposisjon, :)

Da er vi så fall to... 😅 Jeg har også lett for å gjøre det noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Naana47 skrev:

Da er vi så fall to... 😅 Jeg har også lett for å gjøre det noen ganger. 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
Akkurat nå, RamonaK skrev:

:D

Vet ikke om du så det, men jeg la til noe i meldingen over her om at om han vet telefonnummeret ditt, så kan han lett finne adressa di -hvis du har nummeret ditt registrert i offentlig register ala Gule sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...