Gå til innhold

Trøtt av å trappe NED kvetiapin?

Anbefalte innlegg

🙈. Uff.., den pausen varte ikke så lenge. Lurer veldig på noe. Ikke så lyst å plage behandler mer med meldinger på helsenorge ennå.  Time i siste halvdel av august. 

Plutselig for noen dager siden mindre  og mindre energi. Som om jeg har vært våken hele natten, men jeg har sovet. Eller har høy feber, men jeg har ikke det. Et at mine tegn på begynnende depresjon, men må jo håpe det ikke er det. 

Har nylig trappa ned på Seroquel fra 250 vanlig og 100 depot, til 225 vanlig pluss samme dose depot. (Maks jeg noen gang  har tatt var 375 vanlig plusd 100 depot tror jeg). Er det sannsynlig at denne energimangelen har med nedtrapping av seoquel å gjøre? Trodde man heller blir trøtt av Seroquel og ikke opplagt. Har ikke selv merka anna på seoquel før nå, enn at jeg er trøtt om kvelden når jeg SKAL VÆRE trøtt da.

Prøve ikke havne utpå her igjen,  akkurat greid å være litt i aktivitet med barna, men lese eller strikke som var planen, har jeg ikke energi, motivasjon eller konsentrasjon til nå uansett. Ser bare fram til jeg kan legge meg i kveld.

Endret av Villanda

Fortsetter under...

stjernestøv
1 time siden, Villanda skrev:

🙈. Uff.., den pausen varte ikke så lenge. Lurer veldig på noe. Ikke så lyst å plage behandler mer med meldinger på helsenorge ennå.  Time i siste halvdel av august. 

Plutselig for noen dager siden mindre  og mindre energi. Som om jeg har vært våken hele natten, men jeg har sovet. Eller har høy feber, men jeg har ikke det. Et at mine tegn på begynnende depresjon, men må jo håpe det ikke er det. 

Har nylig trappa ned på Seroquel fra 250 vanlig og 100 depot, til 225 vanlig pluss samme dose depot. (Maks jeg noen gang  har tatt var 375 vanlig plusd 100 depot tror jeg). Er det sannsynlig at denne energimangelen har med nedtrapping av seoquel å gjøre? Trodde man heller blir trøtt av Seroquel og ikke opplagt. Har ikke selv merka anna på seoquel før nå, enn at jeg er trøtt om kvelden når jeg SKAL VÆRE trøtt da.

Prøve ikke havne utpå her igjen,  akkurat greid å være litt i aktivitet med barna, men lese eller strikke som var planen, har jeg ikke energi, motivasjon eller konsentrasjon til nå uansett. Ser bare fram til jeg kan legge meg i kveld.

Jeg har trappet ned fra 200 mg til 100 mg seroquel, har ikke blitt trøtt av det. Merker heller at jeg våkner på natten og er urolig. 

Annonse

1 time siden, Marye skrev:

AP funker jo mot depresjon 

Åh.., hadde fått det for meg at det var høyere doser som måtte til for å virke stabiliserende/mot depresjon.  Er jo ikke det da. At jeg ikke sjekka felleskatalogen. Anbefalt dose er 300 mg. Jeg har vært godt over det, og nå 225, 325 inkl depot.

Sendte melding til behandler likevel. Spurte bl.a. om dosen jeg hadde hatt var høy nok til å virke stabiliserene. Det er ikke meg, å ikke lese/finne ut noe selv på forhånd. Tipper det blir å gå opp igjen i dose. Vet ikke hvor mye da. Tipper svar i morgen. Gikk en uke sist, men svarer vanligvis raskt. 

Dagen i dag føles så langt NOE  bedre. Gikk opp igjen til 250 vanlige tabl i går siden jeg tipper det er det behandler vil si (har lov å gå opp igjen, men for å sikre nok søvn).  Må vel være tilfeldig? Virkning kommer vel ikke så raskt? Hørt at svært rask effekt av ad ikke er helt uvanlig ved bp, men dette, om det varer ut dagen, er vel for raskt til at der noen sammenheng, og det gjelder jo ike en gang ad (selv om den kan ha ad effekt). 

Trøtt.  Blir tungt å komme i gang, men ikke på samme måte som de siste dagene.

Endret av Villanda

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...