Gå til innhold

Beste «medisin« mot morgenangst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stå opp og starte dagen? Jeg våkner også mange ganger med uro i kroppen av andre grunner både kl. 3.00 og 4.00, og selv står jeg opp fremfor å pines i sengen med vonde tanker og følelser. Bedre å begynne dagen og aktivisere kroppen og hodet med hverdagslige gjøremål. Man blir litt trøtt når dagen starter så tidlig, men da har man en fin unnskyldning til å gå tidlig i seng påfølgende kveld og sovner gjerne innen halvtimen har gått.

Det er min "medisin" :) Den fungerer også selv om du har mange planer for dagen, men du må regne med å holde ut litt trøtthet og slitenhet utpå ettermiddagen.

AnonymBruker
13 timer siden, Eva Sofie skrev:

Stå opp og starte dagen? Jeg våkner også mange ganger med uro i kroppen av andre grunner både kl. 3.00 og 4.00, og selv står jeg opp fremfor å pines i sengen med vonde tanker og følelser. Bedre å begynne dagen og aktivisere kroppen og hodet med hverdagslige gjøremål. Man blir litt trøtt når dagen starter så tidlig, men da har man en fin unnskyldning til å gå tidlig i seng påfølgende kveld og sovner gjerne innen halvtimen har gått.

Det er min "medisin" :) Den fungerer også selv om du har mange planer for dagen, men du må regne med å holde ut litt trøtthet og slitenhet utpå ettermiddagen.

Takk for påminnelsen om det. Det er bare så rart å våkne til en angst som kan være fraværende om dagen, men ekstremt sterk i det søvnen avbrytes. Mye plagsomme tanker om framtid. 

Anonymkode: 19a5d...5f4

Jeg synes i alle fall det hjelper å vite at andre også sliter med det samme.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/2GzjBr/hun-kan-vaakne-i-femtiden-og-bli-dratt-inn-i-en-spiral-av-grubling-fr

"Hun kan våkne ved femtiden om morgenen selv om hun har lagt seg sent. Da vet hun nøyaktig hva som kommer: Hun blir «tatt» av noe, dratt inn i en slags spiral av grubling og uro. Ting som ikke går opp. Knuter i livet.

Musiker Frida Ånnevik (35) er en av mange som vet akkurat hvordan det føles å våkne opp i grålysningen og bli liggende. Uten å være uthvilt, men desto mer hudløs og sårbar for grublerier og bekymringstanker. Noen ganger blir hun så utmattet av tankene at hun faktisk sovner."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...